طراحی سایت فروشگاهی

حتی تو خواب هم ما برات می فروشیم ...

طراحی سایت فروشگاهی 1402

آیا مایلید صاحب فروشگاهی باشید که 24 ساعته و در 7 روز هفته بدون تعطیلی محصولات شما را به فروش برساند؟

در هر حوزه ای که فعال هستید رقیب های سرسخت شما در حال کسب درآمد و فروش بیشتر از طریق سایت هستند. 

اگر می خواهید فروش 10 برابری رو تجربه کنید و با کمترین هزینه به بیشترین سود برسید بهترین راهکار داشتن فروشگاه اینترنتی است.

با طراحی سایت فروشگاهی، محصولاتتون رو نه تنها به محله خودتون بلکه به سراسر کشور بفروشید.

طراحی سایت فروشگاهی

نمونه طراحی سایت تیم افق وب

Ofoghweb Portfolio

امکانات سایت فروشگاهی

E-Commerce Features

تعرفه طراحی سایت افق وب

Ofoghweb Web Design Pricing

فروشگاه پایه

8 تا 10 میلیون تومان

فروشگاه حرفه ای

10 تا 15 میلیون تومان

نظرات مشتریان

Ofoghweb Testimonials

نظر ویدیویی خانم اصغریان مدیر مجموعه مشاوران برتر

نظر صوتی آقای خدابخشی مدیر مجموعه بیمه نشان

نظر ویدیویی آقای نوری مدیر شرکت سفلا دیزل

4.5/5 - (83 امتیاز)

ما در این مقاله درباره طراحی سایت فروشگاهی و خصوصیات و نوع بهینه کردن این نوع طراحی ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد؛ اگر علاقه‌ مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

طراحی سایت به شیوه‌ های مختلفی متناسب با حوزه‌ کاری مشتری صورت می گیرد؛ از جمله آن ها می توان به طراحی سایت آموزشی، طراحی سایت پوشاک، طراحی سایت دکوراسیون، طراحی سایت چند منظوره و … اشاره کرد.

سایت های فروشگاهی

یکی از کامل ترین انواع طراحی ها، سایت های فروشگاهی هستند؛ این نوع طراحی ها علاوه بر امکاناتی مانند گالری، تصاویر، برگه‌ تماس با ما، خدمات و اخبار و درباره‌ ما شامل درگاه پرداخت نیز هستند. همچنین کاربر به راحتی می تواند با انتخاب محصول و پرداخت از طریق درگاه پرداختی که در سایت تعبیه شده، برای خرید اقدام کند.

پس اولین قدم برای راه اندازی و طراحی سایت مشخص کردن نوع فعالیت مشتری می باشد. بوسیله راهنمایی های لازم از طریق تیم طراحی سایت، شما متوجه خواهید شد که چه نوع وب سایتی نیاز دارید.

ویژگی سایت فروشگاهی

در واقع سایت فروشگاهی با هدف ارائه و فروش محصولات مختلف یا چند محصول خاص طراحی می شود. بنابراین باید مانند ویترین فروشگاه جذاب و چشمگیر باشد. همانطور که گفته شد، برای انجام این کار می بایست از طرح های گرافیکی جذاب و رنگ های چشمگیر استفاده کرد تا کاربر را به ماندن در سایت و حتی خرید ترغیب کند که لازمه این کار جلب اعتماد اولیه مشتری می باشد. برای هر محصول باید اطلاعات جامع و کاملی بارگذاری شود تا کاربری که قصد خرید دارد، نقطه‌ ابهامی در ذهنش نداشته باشد.

درگاه بانکی برای سایت فروشگاهی

درگاه بانک

چنانچه کسب و کار شما فروش مستقیم محصولی را در نظر داشت، در نتیجه سایت فروشگاهی که توسط تیم طراحی می شود، ملزم به وجود درگاه پرداخت نیز می باشد. بهتر است چندین درگاه از بانک های مختلف را در نظر داشته باشید تا مشتری با خیال راحت و اطمینان بیشتر بتواند انتخاب کرده و پرداخت را انجام دهد.

همچنین در نظر داشته باشید که دسته بندی ها بهترین روش برای دسترسی آسان کاربران به محصولات مختلف موجود در وب سایت شما است. تصور کنید که قریب به هزار محصول را در فروشگاه خود ارائه می دهید؛ اگر دسته بندی لحاظ نشده باشد، مشتری چگونه می تواند به محصول مدنظر خود برسد و خرید کند؟

لازم به ذکر است بعضی از فیلترهای جدید نیز بسیار مناسب هستند؛ به این صورت که با هر مرحله از فیلتر محصولات، مشتری به محصول نهایی خود نزدیکتر می شود و انتخاب راحت‌ تری خواهد داشت.

بعضی از این فیلترها می تواند شامل رنگ، جنس انتخابی، قیمت و سایر ویژگی های کالا باشد که همه این فیلترها در هنگام طراحی سایت می تواند با نظر شما برای محصولات لحاظ شوند.

مزایا سایت فروشگاهی

از جمله مزایای وب سایت فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در خرید از سایت های فروشگاهی بُعد زمان و مکان عملا حذف خواهد شد. شما در هر مکانی که هستید و در هر ساعت از شبانه روز می توانید کالای خود را خریداری کنید.
  • در خرید از سایت های فروشگاهی قیمت ها رقابتی خواهد بود. شما می توانید قیمت کالای مدنظر خود را با سایر فروشگاه ها مقایسه کنید و با بهترین قیمت خریداری کنید.
  • در خرید از سایت های فروشگاهی هرگز با تابلوی “بسته است” مواجه نخواهید شد و …

معایب سایت فروشگاهی

البته سایت‌ های فروشگاهی و در کل خرید به صورت آنلاین معایبی هم دارد که لازم است، در کنار مزایا به آن بپردازیم تا خریدار با نگاهی کامل کالای خود را انتخاب کند و پرداخت را انجام دهد.

  • در خرید آنلاین شما نمی توانید مانند خرید حضوری کالا را لمس کنید و باید به توضیحات موجود در سایت اطمینان کنید.
  • ممکن است در این فضا با سایت هایی رو به رو شوید که نتوانید به آن ها اطمینان کنید و به نوعی نگران کلاهبرداری باشید. (اما برای اطمینان از خرید راه هایی وجود دارد که در مقالات دیگر تیم محتوای افق وب به آن پرداخته شده است.)
  • مبلغی اضافی برای ارسال: برای خرید از بعضی سایت های فروشگاهی شما باید علاوه بر مبلغ کالای مورد نظر، مبلغی را جهت ارسال کالا پرداخت کنید. (با در نظر گرفتن هزینه مالی رفت و آمد و زمان مورد نیاز برای شما در خرید حضوری می توان گفت در برخی جهات این امر کاملا عکس می باشد.)

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

برخی از ملاک ها برای تعیین هزینه طراحی وب سایت به شکل زیر است.

  1. میزان گستردگی محتوای سایت
  2. هاست مورد نظر
  3. دامنه‌ سایت با چه پسوندی باشد؟
  4. خدمات سایت در چه سطحی باشد؟
  5. اجزای گرافیکی و …

به صورت کلی قیمت طراحی سایت فروشگاهی از 8 میلیون تومان در سال 1402 شروع می شود و برای سایت های وردپرسی تا 10 میلیون و برای سایت اختصاصی تا 50 میلون تومان متغیر است. این مورد کاملا به نیاز شما از وب سایت و ویژگی های آن بستگی دارد. همچنین برای رزرو جلسه مشاوره رایگان و تعیین قیمت سایت فروشگاهی ویژه شما با ما در تماس باشید.

طراحی سایت برای موبایل

سایت باید به گونه ای طراحی شود که کاربر با هر سیستمی که اقدام به بازکردن سایت مورد نظر کرد، قابل دسترس باشد. از جمله رایانه های رومیزی، تبلت و یا گوشی های هوشمند. سایت هایی که این ویژگی را دارند وب سایت های ریسپانسیو نامیده می شوند.

زبان های برنامه نویسی

طراحی سایت ها می تواند با زبان های برنامه‌ نویسی مختلفی صورت بگیرد از جمله: JavaScript _ php و … است. همه وب سایت های از دو بخش فرانت اند و بک اند تشکیل شده اند. زبان های برنامه نویسی مختلفی هم برای این ساید وجود دارد که می توانید در صورت نیاز این مورد را با شرکت طراح سایت خود مطرح کنید.

سئو چیست؟

سئو سایت به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که سبب افزایش رنک (رتبه) سایت فروشگاهی ما در موتورهای جستجو می شود. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه در صفحه اول گوگل دیده شویم؟ لازم به ذکر است فعالیت در زمینه سئو سایت، یکی از راه های رسیدن به صفحات نخست در گوگل می باشد؛ وقتی شما در بین ده پیشنهاد اولیه موتورهای جستجو مخصوصا گوگل در کلمه کلیدی مدنظر خود قرار بگیرید، به طور قطع بازدید و در نهایت خرید از سایت شما افزایش خواهد یافت.

سرعت سئو در سایت

سرعت سئو

سرعت سایت فروشگاهی شما باید بسیار مناسب باشد. کاربر یا همان مشتری شما، تنها چند ثانیه را برای لود شدن صفحه سایت شما وقت می گذارد. سرعت سایت در سئو بسیار مهم است. آنقدر مهم که گوگل از آن به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه بندی سایت ها یاد می کند و با گذشت زمان، مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه دهندگان و مدیران سایت ها ارائه کرده تا با استفاده از آن ها اقدام به بهبود سرعت بارگذاری وب سایت های خود کنند.

آیا می توان بدون سئو سایت فروشگاهی طراحی کرد؟

برای داشتن سایت فروشگاهی تنها طراحی و راه اندازی آن ملاک نیست. پس از این که سایت شما به بهترین شکل طراحی شد و شروع به کار کرد، قدم بعدی تمرکز روی اصول سئو است.

شما اگر یک سایت فروشگاهی حرفه ای با طراحی های گرافیکی عالی داشته باشید از عکس های با کیفیت استفاده کنید اما روی سئو آن کاری انجام ندهید، عملا بازدیدکننده ای نخواهید داشت.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرها و پیشنهادهای خودتان را با ما از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

23 پاسخ
    1. سلام – بسته به نوع سایت و نوع طراحی که انتخاب میکنید بین 2 هفته تا 3 ماه ممکنه زمان ببره

        1. درود بر شما. اگر مبتنی بر وردپرس باشد خیلی زمانبر نیست. این مورد با کمی تغییرات قابل انجام است. اما اگر در سیستم اختصاصی قصد سفارش آن را داشته باشید نیازمند بررسی دقیق و جزئی تر موارد مورد نیاز میباشد

  1. سلام
    ایا در کنار طراحی سایت خدمات سئو و تولید محتوا هم انجام می دید؟

  2. سلام
    آیا با وجود سایتی مثل دیجیکالا میشه تو فروش اینترنتی موفق شد ؟ میشه با دیجیکالا رقابت کرد ؟

    1. درود بر شما. تجربه ثابت کرده فروشگاه های تخصصی با مشتریان خاص میتونین به اندازه خودشون موفق باشند و وجود فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجیکالا رو کار اونها هیچ تاثیر منفی نمیذاره بلکه به دلیل فرهنگ سازی خرید اینترنتی تاثیر مثبت هم داشته

    1. درود بر شما . برای مشاوره طراحی سایت میتونین با شماره های تماس شرکت تماس بگیرید

    1. سلام و درود بر شما. هزینه سئو بسته به نوع سایت و حجم مطالب و کلمه های کلیدی هدف متغیر هست و تغییر میکنه. برای بررسی دقیقتر این مورد میتونین فرم درخواست سئو سایت رو تکمیل کنید تا علاوه بر دریافت یک گزارش رایگان از و تکمیلی از وضعیت سئو سایت تون از مشاوره رایگان نیز بهره مند بشین

  3. سلام
    ایا برای سایت فروشگاهی بعدا میشه اپلیکیشن اضافه کرد
    یا از همون اول باید اپلیکیشن هم درست کرد؟

    1. سلام و درود خدمت شما. خیر امکان طراحی و ساخت اپلیکیشن در آینده هم وجود دارد.

    1. برای دریافت درگاه پرداخت باید حتما نماد اعتماد الکترونیکی رو اخذ کرده باشید و دارای کد اقتصادی باشید

      1. سلام
        برای درگاه پرداخت و نماد الکترونیک طراح سایت اقدام میکنه یا مشتری

        1. درود بر شما اقدام برای درگاه پرداخت و نماد اعتماد الکترونیک یک سری مراحل فنی و یک سری مراحل قانونی دارد که بخش فنی این مراحل با تیم افق وب و بخش قانونی با کارفرما میباشد

  4. سلام
    این قسمت از متن مقاله دوبار علامت سوال تکرار شده
    اگر دسته بندی لحاظ نشده باشد, مشتری چگونه میتواند به محصول مد نظر خود برسد و خرید کند؟؟

  5. من از خدمات افق وب استفاده کردم و بسیار راضی هستم . تیم کاملا حرفه ای و مجربی دارن

  6. سلام
    برای سایت فروشگاهی بهتره وردپرسی باشه یا اختصاصی ؟

    1. درود بر شما. با هر دو این امکان وجود داره. بستگی به این موضوع داره که دورنمای فعالیت تون چقدر بزرگ هست و چه امکاناتی رو از یک سایت فروشگاهی انتظار دارید. برای مشاوره بیشتر میتونین با شماره های تماس شرکت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *