سایت ها آموزشی شامل فیلم ها و مطالبی هستند که قصد آموزش مبحثی خاص به کاربر را دارند. سایت های خبری، به روزترین اخبار را در زمینه های مختلف یا صرفا در یک موضوع خاص مطرح می کنند. سایت های شخصی معمولا شامل اطلاعاتی پراکنده و مناسب با سلیقه و خواست مشتری هستند اما در میان همه این وب سایت ها، سایت های فروشگاهی متفاوت تر هستند.

در اینجا قصد داریم کمی در مورد سایت های فروشگاهی صحبت کنیم و در نهایت شما را با حقایقی در مورد این سایت ها آشنا کنیم که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی
حقایقی در مورد طراحی سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی ابزارهایی برای فروش محصولات یا خدمات هستند. این سایت ها ممکن است شامل تیترها، عناوین یا حتی محتوای مفید و خبرها باشند اما هدف اصلی آنها فروش است.

سایت های فروشگاهی مانند هر سایت دیگر دارای صفحه اصلی، صفحه درباره ما، پرفایل، تماس با ما و بخش وبلاگ هستند.

به جرات می توان گفت که “هدف” از طراحی سایت تعیین کننده چهارچوب آن سایت است. شناسایی و تعریف واضح هدف یک وب سایت ،مسیر را برای کار تعریف می کند و مراحلی را که در ساخت سایت نیاز است شرح می دهد. همچنین برآورد کلی از محدوده پروژه و هزینه های آن خواهد داد.

حقایق طراحی سایت فروشگاهی

شاید در نگاه کلی و با توجه به رشد قارچ گونه و روزانه سایت های فروشگاهی، راه اندازی و طراحی این سایت ها چندان کار دشواری نباشد اما آنچه اهمیت دارد راه اندازی سایت نیست بلکه تلاش برای راه اندازی سایتی موفق است.

مواردی که در ادامه با عنوان حقایق مطرح می کنیم نکاتی هستند که باید برای طراحی سایت فروشگاهی حتما به آن توجه شود. این نکات می توانند موفقیت و فروش بالای یک سایت را تضمین کنند.

جلب رضایت صاحب وب سایت

یکی از مهم ترین چالش هایی که تیم طراحی سایت همیشه با آن رو به رو است، جلب رضایت مشتری است! در واقع مشتری گاهی نیاز و خواسته ای را مطرح می کند که از نظر اصول طراحی سایت و با توجه به تجربه تیم طراحی، خواسته ای معقول نیست.

اصطلاحات زیادی در این زمینه وجود دارد که شاید شما هم شنیده اید از جمله اینکه : چون مشتری نان سر سفره شما می گذارد پس باید آنطور که می خواهد کار را انجام دهید یا اینکه باید هر طور شده رضایت مشتری را جلب کنید!

اما حقیقت این است که گاهی لازم است مشتری را قانع کرد که خواست او ممکن است باعث شکست و عدم موفقیت وب سایتش شود.

حقیقت این است که در طراحی سایت فروشگاهی آنچه اهمیت دارد رضایت کاربر استفاده کننده از سایت است. گاهی نظر صاحب سایت به نظر کاربر نزدیک است و گاهی این طور نیست، پس بهترین کار این است که رضایت هر دو را به دست آورد.

از نکات بالا می توان به این نتیجه رسید که برای طراحی سایت فروشگاهی که مطابق با خواست و نظر صاحب آن و کاربران استفاده کننده باشد باید به درک کاملی از نیازها و خواسته های آنها رسید و این کاری است که به نظر سخت می آید.

جلب رضایت کاربر

آنچه یک فروشگاهی اینترنتی را زنده نگه می دارد و یا باعث رونق آن می شود کاربرانی هستند که پس از بازدید به مشتری تبدیل شده و از سایت خرید می کنند.

در واقع سایت طراحی شده با نیاز کاربر رونق بیشتری دارد تا سایتی که با سلیقه و خواست صفر تا صدی صاحب آن طراحی شده باشد. خلاصه این عبارت این است که باید مخاطب هدف را شناخت و از نیازها، سلایق و خواست آن آگاه بود. تنها در این صورت است که می توان انتظار موفقیت آن فروشگاه را داشت.

استفاده از جدیدترین تکنیک های طراحی، شاید حرفه ای و به روز باشد اما اگر کاربر با آنها ارتباط نگیرد عملا سودی نخواهد داشت پس باید از تکنیک هایی استفاده کرد که کارایی و جذابیت را در کنار هم داشته باشد.

طراحی سایت فروشگاهی
تحلیل سایر سایتهای فروشگاهی

تحلیل موفقیت سایت های رقیب

یکی از مهم ترین راه ها برای موفقیت این است که رفتار رقبای خود را تحلیل کنید. حتی گاهی لازم است که از آنها تقلید کنید اما به سبک خودتان، به این صورت که کار شما باید متفاوت از کار رقیب باشد.

اصرار ما به ساده بودن طراحی به این معنی نیست که خلاق نباشید و از خلاقیت های خودتان بهره نبرید بلکه سادگی در عین خلاقیت رمز موفقیت بسیاری از سایت های فروشگاهی است.

منظور از سادگی این است که کاربر تشخیص دهد سایت جوابگوی نیاز اوست و شامل پاسخ سوال های او می شود و می تواند به سرعت جواب سوال های خود را بیابد.

هیچ چیز برای کاربران ناامید کننده تر از این نیست که نداند چگونه باید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

تاثیر تصاویر را دست کم نگیرید

تا چند سال پیش این مقالات طولانی و پر از اصطلاحات تخصصی بودند که می توانستند پیامی را منتقل کنند و اطلاعاتی را به مخاطب برسانند اما در حال حاضر تصاویر و فیلم ها هستند که انتقال دهنده واقعی پیام ها می باشند.

با توجه به این حجم از اهمیت لازم است که به تصاویر و ویدیوهایی که در سایت منتشر می شود توجه ویژه کرد. در واقع اگر نادرست از این تصاویر استفاده شود به عملکرد وب سایت می توانند آسیب بزنند.

به عنوان مثال یک تاثیر منفی از تصاویر می تواند بی توجهی به حجم بارگذاری آنها باشد. فایلهای بزرگ تصویری و ویدئویی می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را به طرز چشمگیری کاهش دهند. اگر بازدید کننده ای برای بارگیری یک صفحه، طولانی مدت منتظر بماند احتمال اینکه سایت را ترک کند و از فعالیت در آن صفحه انصراف دهد بسیار زیاد است.

ویژگی‌های وب سایت فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی هدفی مشخص دارند و آن ارائه و فروش محصولات است. از این رو یکسری ویژگی ها برای همه این وب سایت ها مشترک است از جمله:

  • طراحی ساده درعین حال پیشرفته
  • دسته‌بندی محصولات برای دسترسی آسان
  • درگاه پرداخت آنلاین
  • کسب گواهی‌های امنیتی SSL
  • تاییده‌های دولتی و صنفی
  • سبد خرید مشتری
  • وبلاگ برای معرفی محصولات و سئو کردن سایت
  • سرعت لود بالای صفحات
  • پیش‌نمایش محصولات
  • توضیح مختصر برای هر محصول
  • و…

وب سایت شما فقط چند سال کار می کند!!

دنیای اینترنت مدام در حال پیشرفت است، به همین دلیل لازم است که نحوه طراحی و توسعه وب سایت های فروشگاهی نیز تغییر کند.

برای این هدف لازم است که متخصصان این حوزه از آخرین استانداردهای کدگذاری، به روزرسانی قابلیت های مرورگر و الگوریتم های موتور جستجو استفاده کنند.

وب سایتی که از پیشرفت های تکنولوژی و طراحی عقب بماند احتمال دارد که در مرورگرها نمایش داده نشود یا دچار مشکلات قالب بندی شود.

شاید دو سال چندان عمر زیادی برای یک سایت نباشد اما در همین مدت زمان کم پیشرفت های این حوزه می تواند باعث قدیمی شدن این سایت شود. در واقع لازم است که سایت های فروشگاهی یا هر نوع دیگر به طور مرتبط از لحاظ به روزرسانی بررسی شوند.

طراحی سایت فروشگاهی با افق وب

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان جهت طراحی سایت فروشگاهی

اولین قدم بعد از قطعی شدن تصمیم گیری برای داشتن یک وب سایت این است که به سراغ یک شرکت طراحی سایت خوب بروید. تیم افق وب با داشتن تخصص، مهارت، تعهد و تجربه کافی می تواند یک سایت فروشگاهی مدرن و به روز را برای شما طراحی کند. با ما در تماس باشید.