وقتی که به داشتن و راه اندازی وب سایت فکر می کنید دقیقا چه سوال هایی در ذهن دارید؟ حتما سوال هایی از جمله “یک سایت کوچک داشته باشم یا پیشرفته؟”، “خودم می توانم طراحی کنم یا یک شرکت طراحی سایت خوب پیدا کنم؟”، “قالب آماده بهتر است یا طراحی اختصاصی؟”، “از کجا شرکت طراحی سایت پیدا کنم؟” و … در ذهنتان مرور می شود.

انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب

اولین قدم بعد از قطعی شدن تصمیم گیری برای داشتن یک وب سایت این است که به سراغ یک شرکت طراحی سایت خوب بروید، اما معیار خوب بودن این شرکت چه باید باشد؟

در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین فاکتورهایی که باید برای انتخاب یک شرکت در نظر بگیرید آشنا کنیم و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سابقه یا سالهای فعالیت!

اولین موردی که برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب باید مد نظر قرار داد سابقه و سالهای فعالیت آن شرکت است. البته این ویژگی اصلا مطلق نیست یعنی نمی توان گفت شرکتی که 15 سال سابقه کاری دارد یک شرکت همه چیز تمام و حرفه ای است و یک شرکت با سابقه یک ساله، شرکتی تازه کار است که از ابتدایی ترین خدمات هم بر نمی آید.

پیشنهادهای ویژه افق وب
اهمیت سابقه در شرکت طراحی سایت خوب و ایده آل

در واقع تجربه ثابت کرده که جوانهای مشغول فعالیت در شرکت های تازه تاسیس انگیزه و خلاقیت بیشتری دارند و به خوبی از پس کارها بر می آیند. اما به هر حال از کنار سابقه بالای ده سال شرکت های مختلف هم نمی توان ساده گذشت. در واقع این شرکت ها آزمون خود را در بازار پس داده اند و مورد تایید برندهای مختلفی هستند.

شرکت افق وب نزدیک به ده سال است که در زمینه طراحی سایت، سئو و پشتیبانی از وب سایت های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است. مثل تمامی شرکت ها در ابتدا با پروژه های کوچک و نیروی کم و به صورت دورکاری کار خود را آغاز کرد و در نهایت تبدیل به یک تیم کامل و حرفه ای شد.

البته در اینجا باید این نکته را نیز در نظر گرفت که سالهای فعالیت” تفاوت زیادی با “سابقه کاری” دارد. پس اینطور نباشد که مسحور عددهای سالهای فعالیت شوید و سابقه کاری را در نظر نگیرید.

منظور از سابقه کاری مجموعه پروژه ها و وب سایت هایی است که به طور موفقیت آمیز روی آنها کار شده است.

تخصص

تخصص را می توان پایه و اساس یک شرکت در نظر گرفت. در مورد شرکت طراحی سایت خوب باید گفت که این تخصص در مجموعه افراد و نیروهای فعال تقسیم می شود. یعنی این طور نیست که یک فرد تمام مهارت های لازم برای طراحی سایت را داشته باشد وهمزمان بتواند تمام آنها را انجام دهد.

مجموعه مهارت تمامی افراد فعال در گروه می تواند به این نتیجه منجر شود که کسب و کار گسترش پیدا کند، مشتری از وبسایت خود راضی باشد و کارها به صورت خلاقانه و با ایده‌های جدید پیش می رود.

البته باز هم تاکید می کنیم که این معیار به تنهایی نمی تواند خوب بودن یک شرکت را تضمین کند و در کنار معیارهای دیگر است که معنا پیدا می کند.

متعهد و مسئولیت پذیر

در هر شغلی مسئولیت پذیری و تعهد کاری مهم ترین اصل است. فردی که تخصص بالا و مهارت عالی در زمینه طراحی سایت داشته باشد اما متعهد نباشد پیشرفتی نخواهد کرد و به مرور مشتریان خود را از دست خواهد داد.

آنچه برای ما در تعریف تعهد کاری اهمیت دارد، زمان تحویل پروژه، وفاداری به خواست و نظر مشتری، پشتیبانی و … است. درواقع باید گفت که مسئولیت پذیری، پایبندی و تعهد اگر مهم ترین ملاک برای یک شرکت نباشه، حتما یکی از مهم ترین است.

خدمات پس از فروش!!

شاید صحبت از خدمات پس از فروش برای یک شرکت طراحی سایت خوب کمی عجیب باشد اما باید بدانید که این شرکت ها نیز خدماتی را در این زمینه ارائه می دهند از جمله آموزش کنترل پنل و پاسخ به پرسش های مشتری، پشتیبانی از سایت به صورت 24 ساعته یا به مدت یکسال از وب سایت و در برخی موارد هم سئو و تولید محتوا.

چند دلیل اصلی برای این ویژگی وجود دارد یکی افزایش اعتبار شرکت طراح سایت است. دیگر این که این کار باعث جلب اعتماد مشتریان می شود. مهم ترین دلیل این است که این خدمات نشان می دهد گروه طراحی سایت به کار خود اطمینان کامل دارد که به نوعی آن را تضمین می کند.

سئو و کیفیت آن

سئو سایت شخصی
سئو سایت

یکی از مهم ترین ویژگی های یک سایت خوب این است که درسرچ های گوگل رتبه ای در صفحه اول داشته باشد. به همین دلیل و البته اصرار افراد برای رسیدن به این هدف یکی از مواردی که شرکت ها در تبلیغات خود مطرح می کنند همین مورد سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل است.

در انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب، این نکته را حتما در نظر داشته باشید که سئو خوب و روی اصول درست و قانونی برای یک طراحی سایت حرفه ای، کار هر شرکتی نیست. پس برای انتخاب حتما نمونه کارها و سئو خود سایت شرکت را حتما بررسی کنید.

ارائه بهترین سرور و هاست

سرور و هاست قدرتمند را می توان پایه و اساس طراحی سایت در نظر گرفت. بنابراین شرکت طراحی سایت باید سرور و هاستی خوب و مورد انتظار را به مشتری ارائه دهد یا با شرکت هایی مطرح در این زمینه همکاری کند.

حال شاید سوالی که ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که چه نیازی به سرور است؟

در مورد سرور و نقش آن در داشتن یک وب سایت خوب در مطلب خرید سرور به طور مفصل صحبت کرده ایم. نگاهی به این مطلب بیندازید.

ofoghweb.ir

شرکت طراحی سایت متفاوت و خلاق

خلاقیت در هر زمینه کاری حرف اول را می زند. به همین دلیل برای اینکه از کلیشه های شبیه هم بودن وب سایت ها خارج شوید پیشنهاد ما به شما کار کردن با یک شرکت طراحی سایتی است که خلاقیت دارد و از کلیشه ها دوری می کند.

کار خوب با هزینه بالا یا توجه به بودجه مشتری؟!

هزینه طراحی سایت زیاد است یا معقول؟
هزینه طراحی سایت

قطعا یکی از مهم ترین معیارهای مشتریان توجه به بودجه و هزینه ای است که قرار است پرداخت کنند. این نکته از مهم ترین معیارها برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب است.

برای روشن شدن این موضوع از ابتدا باید برآوردی از هزینه های طراحی سایت داشت و روش های پرداخت مختلف را بررسی کرد. در نهایت این موضع را به اطلاع مشتری رساندو نظر آن را پرسید.

استفاده از به روزترین استانداردها

مشتریانی که این روزها به سراغ طراحی سایت می روند از اطلاعات خوبی در این زمینه برخوردار هستند. پس بهتر است برای جلب نظر این افراد و البته به روز بودن از جدیدترین تکنیک ها و استانداردهای روز دنیا استفاده کنید.

با مشتریان از چه طریقی ارتباط برقرار می کنید؟

یکی از ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین نکات برای جذب مشتریان بیشتر امکان برقراری ارتباط به روش های مختلف است.

مشاوره رایگان

این نکته را نباید فراموش کرد که یک شرکت طراحی سایت خوب قرار است با افراد مختلفی ارتباط برقرار کند که هر کدام راه های ارتباطی مختلفی را می پسندند. برخی تماس و صحبت تلفنی را دوست دارند در حالی که برخی دیگر تمایل به پیام دادن در شبکه های اجتماعی هستند. در عین حال افرادی هستند که هنوز هم ملاقات حضوری را می پسندند و در غیر این صورت نمی توانند اعتماد کاملی داشته باشند.

جمع بندی

آنچه در این مطلب گفته شد معیارهایی برای انتخاب شرکت طراحی سایت خوب بود. البته این معیارها ضروری و ابتدایی ترین موارد بودند. برخی معیارهای دیگر نیز وجود دارند که برای هر فرد و شرکت قطعا متفاوت است. معیار شما برای انتخاب شرکتی مناسب چیست؟ نظرات شما را در همین بخش قطعا می خوانیم.

سوال های متداول شرکت طراحی سایت خوب

هاست یا میزبانی چیست؟

  • برای راه اندازی یک وب سایت انتخاب هاست یا یک فضای میزبانی وب اولین قدم است. به طور مفصل در مقاله خرید هاست در مورد هاستینگ و انواع آن گفتیم.

چند نوع سرور وجود دارد؟

  • سرورها را بر اساس هدفی که دارند از لحاظ تخصیص منابع  به انواع سرورهای اختصاصی, سرورهای اشتراکی و سرورهای مجازی تقسیم میکنند. این سرورها در تخصیص منابع متفاوت هستند.

up time بودن سرور به چه معنی است؟

  • Uptime بودن میزان زمان در دسترس بودن سرور یا مدت زمان در حال اجرا بودن کامپیوتر سرور در طول سال است. این میزان به صورت درصد بیان میشود و معمولا حالت ایده آل آن 100 یا اعداد نزدیک به 100 است. یک وبسایت باید همیشه آنلاین و در دسترس باشد و هرگونه عدم دسترسی و خطای سرور می تواند به آن وبسایت خسارت هایی از جمله از دست رفتن کاربران را وارد آورد.