گوگل محبوب ترین موتور جستجوست که قرار گرفتن در صفحه اول آن مساوی با دیده شدن و بالا رفتن بازدید از سایت است. در این مطلب قصد داریم به مزایای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل بپردازیم و راهکارهایی برای این هدف مطرح کنیم. با ما تا پایان همراه باشید.

اهمیت گوگل و صفحه اول آن

در فضای آنلاین موتورهای جستجوی بسیاری وجود دارند که به کاربر کمک می کنند تا محتوای مد نظر خود را در وب سایت های مختلف پیدا کند. محبوب ترین و البته پیشرفته ترین موتور جستجو google است که حتما هم نام آن را شنیده اید و هم بارها از آن استفاده کرده اید.

صفحه اول گوگل به دلایل زیادی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان وب سایت ها فعالیت های بسیاری را انجام می دهند تا در صفحه اول آن قرار بگیرند. در واقع سئو که یکی از مهم ترین بخش های مدیریتی سایت است با همین هدف یعنی رسیدن به صفحه اول گوگل برنامه ریزی می شود.

چرا صفحه اول گوگل؟

این موتور جستجو با خزنده های قدرتمندی که دارد تمام وب سایت ها و صفحات آنها را بررسی می کند و بهترین نتایج را به کاربر نشان می دهد. خزنده های گوگل در واقع تعیین می کنند که کدام سایت دارای بهترین و مفیدترین موضوعات برای کاربران می باشد.

نتایج گوگل
چرا صفحه اول گوگل؟

به این دلیل صفحه اول گوگل مهم است که افراد نه تنها به آن ها اعتماد کامل دارند؛ بلکه بیشتر تصمیمات مهم فعالیت های خود را بر اساس اطلاعات لینک های موجود در صفحه اول می گیرند. به همین دلیل سایت های موجود در صفحه اول و مطالب آنها می تواند منبع معتبری برای بسیاری از افراد باشد.

گاهی این تصویر پیش می آید که هر کسی نمی تواند به صفحه اول گوگل برسد و این جایگاه مخصوص کسب و کارهای بزرگ است. اما این طور نیست. داشتن یک متخصص سئو که به الگوریتم های گوگل آشنا باشد و آنها را به خوبی رعایت کند در کنار ارائه مطالب منحصر به فرد می تواند رتبه اول صفحه گوگل را برای تمامی سایت ها، فارغ از اینکه یک کسب و کار نوپا هستند یا … به ارمغان بیاورد.

مزایای کسب رتبه در صفحه اول گوگل

مزایای بودن در صفحه اول گوگل برای کسی پوشیده نیست اما اگر بخواهیم مزایای این موضوع را مطرح کنیم می توان موارد زیر را نام برد:

1. افزایش بازدید از سایت

میزان بازدید از سایت را می توان مشابه وجود خون در رگ ها در نظر گرفت، همین قدر مهم و همین قدر حیاتی.

یک سایت با تعداد بازدیدها و میزاان تعامل کاربران زنده است و اگر بازدیدی وجود نداشته باشد عملا یک خانه متروکه است.

یکی از مهم ترین مزایایی که گوگل و بودن در صفحه اول آن دارد، افزایش بازدیدها و بالا رفتن میزان کاربرانی است که با وب سایت در تعامل هستند.

افزایش بازدیدها از سایت باعث دیده شدن کسب و کارها و افزایش شهرت آنها می شود و این می تواند شروعی برای موفقیت و درآمدزایی آنها باشد.

2. افزایش درخواست برای تبلیغات

فروشگاهی که در یک خیابان فرعی افتتاح شده برای دیده شدن نیاز به تبلیغات دارد و این تبلیغات را از برندهایی درخواست می کند که در موقعیت خوب و در خیابان های اصلی شهر هستند.

صفحه اول گوگل همان خیابان های اصلی است پس سایت هایی که در این قسمت قرار دارند تبلیغات بسیاری دریافت می کنند و این می تواند یک منبع درآمد برای آنها باشد.

در واقع هرچه افراد بیشتری لینک شما را مشاهده کنند، وضعیت تبلیغ برند شما ارتقا پیدا کرده است.

3. افزایش فروش محصولات

در سال های اخیر میزان اعتماد به فضای مجازی بسیار افزایش یافته به طوری که افراد قبل از اقدام برای خرید کالا یا محصولی اول به سراغ اینترنت می روند و به جستجو می پردازند.

همانطور که می دانید، بیشتر کاربران تصمیم های نهایی خود را برای خرید بر اساس صفحات اول گوگل انجام می دهند. حال اگر به خوبی نکات بهینه سازی رعایت شده باشد، می توانید کاربرانی که برای کسب اطلاعات وارد وب سایت شما شده اند را متمایل به همکاری و انجام خرید از برند خودتان کنید.

4. اعتبار کسب و کار اینترنتی

یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به رتبه های خوب در صفحه اول گوگل تولید محتوا با ارزش و منحصر به فرد است، یعنی محتوایی که کپی شده از سایر سایت ها نباشد.

اگر با محتوای کپی و بی ارزش در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، کاربر به سرعت متوجه این موضوع می شود و این باعث عدم اعتماد او به وب سایت خواهد شد.

کسب رتبه در صفحه اول گوگل زمانی با ارزش است که منحصر به فرد باشد که نتیجه آن اعتبار بخشیدن به کسب و کار شما خواهد بود.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟
چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

آنچه از دید گوگل مهم است و بر اساس آن رتبه بندی های خود را انجام میدهد کیفیت است و نه کمیت. البته شاید برخی از سئوکاران کلاه سیاه بتوانند با دور زدن الگوریتم ها برای مدتی وب سایتی را در صفحه اول گوگل قرار دهند اما به محض شناسایی این موضوع گوگل وب سایت را جریمه خواهد کرد و در بدترین حالت وب سایت از دسترس کاربران خارج می شود.

مسئله مهم این است که پروسه انجام سئو و به نتیجه رسیدن آن، ممکن است کمی زمان بر بوده و نیازمند داشتن صبر کافی باشد.

چند فاکتور مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل

تولید محتوا با ارزش

تولید محتوا و بهینه سازی آن یکی از مهم ترین و در عین حال ساده ترین راه برای داشتن یک سئو خوب و رسیدن به صفحه اول گوگل است.

برای این هدف باید مطمئن شد که محتوای سایت به خوبی تولید شده و ارزش کافی برای جذب بازدید کنندگان و همچنین موتورهای جست‌وجو را دارد.

از ابزارهای گوگل استفاده کنید

گوگل ابزارهای بسیاری را ارائه داده تا به کمک آنها بتوان سایت را بهینه سازی کرد. سه تا از مهم ترین این ابزارها عبارتند از:

از ابزارهای گوگل استفاده کنید
از ابزارهای گوگل استفاده کنید

Google Search Console (کنسول جست و جوی گوگل)

برای استفاده از ابزار (Google Search Console) ابتدا باید سایت خود را در آن ثبت کنید تا بعد از چند روز گزارش‌های مربوط به سایت را مشاهده کنید و از امکانات ارائه شده توسط این ابزار بهره ببرید.

Google Analytics (ابزار گوگل آنالیز)

گوگل آنالیز به شما کمک می کند تا از پیشرفت و میزان ورود کاربران به سایتتان مطلع شوید و با استفاده از این اطلاعات بتوانید برنامه ای بلند مدت بچینید.

Google Trends (روند های گوگل)

این ابزار به شما کمک می کند تا بدانید کاربران در حال حاضر بیشتر به چه موضوعاتی تمایل دارند و به دنبال چه مطالبی هستند. حتما از این ابزار قبل از تولید محتوا و نوشتن مطالب استفاده کنید.

صفحه اول گوگل را با افق وب تجربه کنید

افق وب بهترین انتخاب برای انجام امور مربوط به سئو سایت و رسیدن به رتبه های خوب در صفحه اول گوگل خواهد بود. کارشناسان ما از جدیدترین و به روزترین امکانات برای بهبود سئو سایت شما و انجام بهینه سازی های لازم استفاده می کنند، کافی است با ما تماس بگیرید.