در این مقاله قصد داریم به معرفی طراحی سایت چند منظوره بپردازیم و دلایلی را مطرح کنیم که چرا برخی مشاغل نیاز دارند تا یک سایت چند منظوره داشته باشند.
این روزها تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه در چه زمینه ای فعالیت میکنند تلاش میکنند تا تجارت خود را گسترش دهند تا بتوانند به درآمد بیشتری برسند.
یکی از راه های جذب بیشتر مشتری برای هر شغلی و با هر حوزه ی کاری راه اندازی و طراحی یک وب سایت است.
کسب و کارهای اینترنتی با توجه به گسترشی که این حوزه در دهه ی اخیر داشته است میتواند سبب کسب درآمد بیشتر برای تمام مشاغل شود لذا ضروری است تمامی مشاغلی که هنوز برای ایجاد یک وب سایت اقدام نکرده اند در اولین فرصت فعالیت آنلاین خود را شروع کنند.

سایت چند منظوره چیست؟

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که کسب وکاری که نیاز به چند نوع سایت دارد چه کاری باید انجام دهد؟
آیا باید چند سایت را به طور مجزا طراحی و مدیریت بکند؟
یا راه دیگری هم وجود دارد؟
راه دیگر, طراحی یک سایت چند منظوره است!!

طراحی سایت چند منظوره
سایت چند منظوره

برخی مشاغل نیاز دارند چند فعالیت مختلف را در وب سایت خود به صورت همزمان انجام دهند. برای مثال یک سایت آموزشی که قصد فروش نیز دارند. در این صورت راه اندازی و طراحی دو سایت یا بیشتر هم هزینه ی بسیاری را برای صاحب شغل خواهد داشت و هم مدیریت همه ی این وب سایت ها کار دشوار و زمان بری خواهد بود.

در این صورت میتوان یک وب سایت با چندین هدف طراحی کرد تا تمام نیازهای صاحبان مشاغل را برطرف کند و هم در مدیریت و اداره ی آن مشکلی نداشت و هم اینکه در زمان صرفه جویی کرد.
در واقع این نوع سایت ها تمام ویژگی هایی را که از یک سایت انتظار دارید دارند از جمله؛بخش فروشگاه, خبری , پروفایل کاربران و …

در یک جمله باید گفت که شما با طراحی یک سایت چند منظوره هم از لحاظ مالی صرفه جویی کرده اید و هم با یک تیر چند نشان زده اید.

تفاوت سایت های چند منظوره با سایر سایت ها

تنها تفاوتی که طراحی این سایت ها با سایر سایت ها از قبیل طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت آگهی و دایرکتوری و … دارند در انتخاب نوع قالب است.

 

تا اینجا با سایت چند منظوره آشنا شدید حال به سراغ ویژگی ها و امکانات این قبیل سایتها میپردازیم.

هنگامی که تصمیم میگیرید برای طراحی یک سایت چند منظوره , اولین قدم برنامه ریزی درست و مشخص کردن هدف است.
باید بدانید که هدفتان از راه اندازی یک وب سایت چیست؟ چه امکانات و ویژگی هایی را برای سایت خود ضروری میدانید؟
برای یک برنامه ریزی درست و مبتنی بر واقعیت بهتراست با یک تیم طراحی وب سایت مشورت کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مزایای طراحی سایت چند منظوره

استفاده و طراحی سایت های چند منظوره مزایای بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد اشاره میکنیم؛
در صورتی که شما یک وب سایت اصلی داشته باشید و مشکلی برای آن پیش بیاید و از دسترس خارج شود قطعا درصد بالایی از کاربران خود را از دست خواهید داد.

طراحی سایت چند منظوره
مزایای طراحی سایت چند منظوره

اما در مواقعی که یک سایت چند منظوره طراحی کرده باشید چند سایت کوچکتر دارید. در صورت بروز مشکلی برای یکی از آنها بقیه در حال اجرا هستند و بدون افت کاربران و بازدید کننده ها میتوانید بدون نگرانی به فعالیت خود ادامه دهید.
چون که سایت چند منظوره دارید در زمینه های مختلف فعالیت میکنید که این کار سبب میشود بتوانید رتبه های خوبی در مرورگرها و موتورهای جستجو دریافت کنید.

بهینه سازی و سئوی این سایتهای کوچک میتواند در طولانی مدت سبب اعتبار بیشتر برای آنها شود و پس از مدتی آنها را به سایتهایی معتبر در حوزه ی خودشان تبدیل کند.

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت چند منظوره این است که از سایتهای کوچک میتوانید به سایت اصلی لینک بدهید. این کار اعتبار سایت اصلی شما را بالا خواهد برد و این یکی از اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم.

روش طراحی سایت چند منظوره

برای طراحی سایت چند منظوره چند روش وجود دارد؛
یکی اینکه برای هر یک از وب سایت ها یک زیر دامنه ایجاد میشود.
یا پوشه چندتایی در وب سایت اصلی ایجاد شود.
اما بهترین روش که پیشنهاد ما به شماست استفاده از دامنه ی متفاوت و مستقل برای هر کدام از وب سایتهای کوچک است.

سئو و بهینه سازی

برای اینکه بهترین نتیجه را از وب سایت چند منظوره ی خود داشته باشید باید رتبه ی بالایی در موتورهای جستجو دریافت کنید تا در اولین پیشنهاد ها سایت شما به کاربر نمایش داده شود.
برای این کار باید سایت شما از یک سئوی قوی برخوردار باشد. بهتر است بهینه سازی سایت خود را به گروه یا فردی حرفه ای در این مورد بسپارید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن داشته باشید.

اگر قصد دارید سئوی سایت خود را به ما بسپارید به  درخواست سئو سایت مراجعه کنید.

چرا طراحی سایت چند منظوره؟

طراحی سایت چند منظوره یکی از جدیدترین متدهای طراحی وب سایت است لذا افراد زیادی وجود ندارند که از مزایای بی نظیر آن مطلع باشند. طراحی سایت چند منظوره سبب میشود تا امنیت وب سایت شما افزایش پیدا کند و به نوعی شما را در مقایسه با سایر رقبای خود چند رتبه بالاتر ببرد.

در نتیجه

پیشنهاد ما طراحی سایت چند منظوره برای تجارت هایی است که نیاز به افزایش ترافیک سایت و همچنین افزایش بازدید کننده دارند.
طراحی این قبیل سایت ها برای آن دسته از مشاغلی که قصد دارند چندین هدف را در وب سایت خود دنبال کنند نیز بهترین گزینه است.

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت چند منظوره دارید آن را به افق وب بسپارید.درخواست طراحی سایت