ضرورت راه اندازی و طراحی سایت پوشاک چیست؟ آیا یک وب سایت پوشاک می تواند سبب گسترش فروش و کسب سود بیشتر یک فروشگاه شود؟

در این مقاله قصد داریم به ضرورت راه اندازی یک سایت پوشاک برای کسب وکارهایی بپردازیم که در این زمینه فعالیت می کنند و تاکنون برای طراحی سایت پوشاک اقدامی نکرده اند.

با توجه به پیشرفت های تکنولوژی لازم است تا مشاغل مختلف برای حضور موثر و فعال در این زمینه تلاش کنند. از جمله مشاغلی که نیاز فراوانی به حضور در فضای آنلاین برای آنها احساس می شود کسب وکارهای مرتبط با پوشاک می باشد.

مشتری قبل از هر اقدامی برای خرید ترجیح میدهد کالای مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کند و اطلاعاتی در مورد آن به دست بیاورد حتی اگر این کالا یک کلاه یا یک تی شرت ساده. تمایل بیش از حد مشتریان برای خرید آنلاین بهترین فرصت برای کسب و کارهای پوشاک است تا با طراحی سایت پوشاک به این نیاز مشتریان پاسخ دهند و به ارائه ی خدمات بپردازند.

دلیل احساس نیاز برای طراحی سایت پوشاک چیست؟

طراحی سایت پوشاک
ضرورت راه اندازی و طراحی سایت پوشاک

هر کسب و کاری برای معرفی خود نیاز به بستر مناسبی دارد. این بستر میتواند یک محیط برای تبلیغات یا یک نمایشگاه باشد. اما در صورتی که شما برای فروشگاه خود یک سایت طراحی کنید این بستر دائمی برای شما فراهم خواهد شد تا در هر زمان و بدون هیچ محدودیتی به معرفی خود و محصولاتتان بپردازید.

امکانات یک سایت پوشاک

از جمله امکاناتی که باید برای یک سایت پوشاک در نظر گرفت موارد زیر را میتوان نام برد. اما این نکته را در نظر بگیرید که این امکانات با توجه به خواست مشتری میتواند شخصی سازی شود؛

  1. بخش درباره‌ ما
  2. بخش تماس با ما
  3. قابلیت فروش آنلاین محصولات
  4. قابلیت دریافت نظرات مشتریان
  5. امکان ثبت نام مشتری ها
  6. مدیریت آسان
  7. بخش تصاویر و ویدیو های محصولات
  8. امکان جستجو در محصولات
  9.  ریسپانسیو بودن سایت
  10. دسته بندی پوشاک بر اساس جنس,رنگ، قیمت و…
  11. امکان مقایسه محصولات
  12. بخش نظرسنجی
  13. خبرنامه و اطلاعیه ها
  14. وبلاگ برای ارائه ی مقالات و به روز ترین مقالات مرتبط
  15. معرفی و مشخصات نمایندگی ها
  16. امکان پشتیبانی انلاین و سریع

مزیت های طراحی سایت پوشاک

داشتن یک سایت برای کسب و کار مرتبط با پوشاک مزیت های بسیاری برای صاحبان این مشاغل دارد. از جمله این که این قبیل سایت ها کمک حال شما برای بازاریابی و فروش بیشتر خواهند بود.

طراحی سایت پوشاک
مزیت ها

از دیگر مزایای سایت پوشاک میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. با راه اندازی یک سایت پوشاک دیگر محدودیت زمانی و مکانی برای شما و مشتریان فروشگاه شما وجود نخواهد داشت. در هر ساعت از شبانه روز مشتریان میتوانند محصولات سایت شما را ببینند, مقایسه کنند و برای خرید اقدام کنند.
  2. در شهر های بزرگی چون تهران که خرید در مکان ها و بازارهای شلوغ یک چالش به حساب میآید مشتریان به راحتی از خرید آنلاین استقبال خواهند کرد زیرا دیگر نیازی به مراجعه و خرید حضوری ندارند.
  3. یک سایت پوشاک محیطی مناسب برای برند سازی و معرفی کسب و کار شما خواهد بود و فعالیت شما را از یک یا دو شهر محدود به گستره ی وسیع تری برای مثال  یک کشور هدایت خواهد کرد.

برای سفارش طراحی سایت خود به برگه‌ی درخواست طراحی سایت  مراجعه کنید.

چند نکته مهم طراحی سایت پوشاک

برای داشتن یک وب سایت پوشاک موفق باید به چند نکته توجه کنید و آن را در وب سایت خود حتما لحاظ کنید.

1.حتما از تصاویر پوشاک خود استفاده کنید. این تصاویر باید با کیفیت بالا گرفته شده باشند و دقیقا همان کالایی باشد که مشتری قصد خرید آن را دارد. در صورتی که از تصاویر سایر کالاها استفاده کرده باشید پس از مدتی مشتریان خود را از دست خواهید داد. دقت کنید که در فروش آنلاین جلب رضایت مشتری و صداقت فاکتورهای مهمی هستند.

برای مثال فروشگاه اینترنتی دیجی استایل با آماده کردن تصاویر مناسب و جذاب از محصولات خود باعث افزایش فروش اینترنتی پوشاک نیز شده است.

2.سایت شما حتما باید ریسپانسیو باشد. بسیاری از خریداران شما از تلفن های همراه هوشمند خود برای ورود به سایت استفاده میکنند پس باید وب سایت شما واکنشگرا باشد تا این قبیل مشتری های خود را از دست ندهید.

مزیت دیگر ریسپانسیو بودن سایت افزایش رتبه ی دریافتی از موتورهای جستجو خواهد بود. به این صورت که بازدیدها از یک سایت ریسپانسیو به مراتب بیشتر از سایر سایت هایی است که ریسپانسیو نیستند پس با توجه به بازدید ها گوگل امتیاز بیشتری به شما خواهد داد.

4. بهتر است برای جلب رضایت مشتری جهت پرداخت آنلاین, درگاه های مختلفی را پیشنهاد دهید تا مشتری بتواند انتخاب کند. این انتخاب سبب جلب اعتماد مشتری خواهد شد.

5.طراحی و گرافیک سایت شما باید به گونه ای باشد که در درجه ی اول مشتری را برای ماندن در سایت ترغیب کند. استفاده از ترکیب رنگ های مناسب و جلوه های بصری در حد اعتدال کاربر را برای بازگشت دوباره و چند باره به سایت شما تشویق خواهد کرد. اما فراموش نکنید استفاده ی بیش از حد از جلوه ها و المان های بصری میتوانند اثر عکس داشته باشد و بازدید کننده را خسته کند. در مقابل سادگی بیش از انتظار نیز تمایلی برای بازدید از صفحات در سایت ایجاد نخواهد کرد.

بازاریابی و سئو سایت پوشاک

طراحی سایت پوشاک
بازاریابی و سئوی سایت پوشاک

برای افزایش فروش پوشاک لازم است دو کار بسیار مهم را در وب سایت خود  به صورت همزمان انجام دهید. اولین کار بازاریابی است. برای کسب نتیجه بهتر میتوانید از روش هایی مانند ارائه تخفیف ها در مناسبت ها و مراسم ها استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه مشتریان قبلی شما را ترغیب به خرید دوباره خواهد کرد سبب جذب مشتریان جدید نیز خواهد شد.

به تبلیغات در سایت های مختلف, شبکه های اجتماعی پر طرفدار و حتی بیلبوردهای سطح شهر نیز بپردازید. هر کدام از اصول بازاریابی میتواند به نوعی در گسترش کسب و کار شما تاثیر گذار باشد.

یکی از راه های افزایش بازدید کننده های سایت شما سئوی اصولی و درست است. راه های بسیاری وجود دارد که میتوان به صورت غیر حرفه ای و همراه با ترفند یک وب سایت را در رتبه های خوب مرورگز قرار داد اما این قبیل کارها از نظر اخلاقی پسندیده نیستند و در صورتی که گوگل از فریب شما مطلع شود ممکن است سایت شما را جریمه کند و در مواردی حتی آن را در نتایج نشان ندهد.

برای سفارش خدمات سئوی سایت خود به افق وب به برگه‌ی درخواست سئو سایت مراجعه کنید.