لوگو را با نام های دیگری چون “نشان واره”، “آرم” و … نیز می شناسند. در واقع لوگو از در کنار هم قرار گرفتن علائم یا سبک خاص نوشتن یک عبارت است که به شکل هنرمندانه و منحصر به فردی طراحی شده است. در واقع لوگو نشانی است از کسب و کار و به حوزه فعالیت فرد یا فروشگاه مد نظر می پردازد. در اینجا قصد داریم ضمن آشنایی بیشتر با لوگو به ضرورت طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا از لوگو استفاده کنیم؟

اهمیت طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی
طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی

هدف از طراحی لوگو برندسازی و بالا بردن سرعت در ثبت نام تجاری کسب و کار در ذهن مخاطب است. در واقع با یک لوگوی جذاب و خاص می توان برند مورد نظر را در ذهن مخاطب حک کرد.

زمانی که مخاطب یا مشتری با یک لوگوی خاص و جذاب رو به رو می شود می تواند به مفهوم آن پی ببرد و پیام دریافت کرده از آن را به خاطر بسپارد.

اشکال، حروف و نشانه های لوگو لزوما خوانا نیستند و گاهی باید روی آنها تامل کرد تا متوجه منظور شد، همین موضوع بر جذابیت آن می افزاید.

هر کسب و کاری باید از لوگو استفاده کند!!

هر کسب و کاری لازم است تا در اولین قدم برای تجارت خود و آنچه مشخصه و نشانه تجارتش است یک لوگو طراحی کند. این یکی از ساده ترین و در عین حال مهم ترین راه های برندسازی و جذب مشتری است.

فروشگاه های اینترنتی نیز برای اینکه در ذهن مخاطب حک شوند و نشان تجاری شناخته شده ای داشته باشند لازم است که به فکر طراحی یک لوگو باشند.

در واقع وقتی لوگوی سایت فروشگاهی روی بسته بندی، کیسه های حمل کالاها و … باشد به مرور برای کاربران شناخته می شود و افرادی هم که مشتری فروشگاه نبودند تمایل پیدا می کنند که سری به آن بزنند و در بیشتر مواقع این افراد به یک مشتری دائم تبدیل می شوند.

لوگو شرکت هواوی
لوگو شرکت هواوی

استفاده از لوگو، شناساندن حرفه ای کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی به دیگران است.

ofoghweb.ir

لوگو هویت و شناسنامه هر سایت فروشگاهی یا هر کسب و کاری است که دارای ویژگی های منحصر به فردی است و کسب و کار مورد نظر را در کسری از ثانیه به ذهن مخاطب یادآور می شود.

بنابراین به قول بازاریاب ها، عدم استفاده از لوگو ضعفی بزرگ برای کسب و کارهاست و مانع پیشرفت آنها در بازاریابی داخلی و بین المللی می شود.

7 دلیل استفاده از لوگو فروشگاه اینترنتی

آنچه در ادامه و به صورت خلاصه آورده ایم مهم ترین دلایل استفاده از لوگو برای فروشگاه اینترنتی است که حتما باید در نظر گرفت.

  1. برند سازی؛ لوگویی که به صورت حرفه ای و خلاقانه طراحی شده باشد می تواند در شناساندن برند موثر باشد.
  2. ایجاد حس اعتماد؛ طراحی و استفاده از یک لوگوی حرفه ای میزان جدیت کسب و کار را نشان می دهد، در نتیجه افراد با دیدن لوگو به کسب و کار مد نظر اعتماد می کنند. در واقع در زمینه کاری فروشگاه های اینترنتی جذب اعتماد مشتری یکی از مهم ترین و سخت ترین بخش های کار است.
  3. جذب مشتریان جدید؛ همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم فقط با قرار دادن لوگو روی بسته بندی و … می توان مشتری جدید جذب کرد. یعنی افرادی که با فروشگاه آشنا نیستند، با دیدن لوگوی جذاب از فروشگاه بازدید کرده و به خرید می پردازند.
  4. تاثیر بیشتر تصاویر؛ تحقیقات نشان داده که تاثیر یک تصویر و یا عکس به مراتب از هزاران کلمه بیشتر است. لوگو هم ترکیبی از تصاویر و نشانه هاست، پس به جای استفاده از توضیحات و مقاله های طولانی از لوگوی جذاب و زیبا که طراحی چشمگیری دارد استفاده کنید.
  5. هویت شناسی؛ لوگو بخشی از هویت برند است. پس اگر داستانی در شروع کسب و کار شماست که یک نقطه عطف است، حتما نمادی از آن را در لوگو قرار دهید.
  6. ایجاد رابطه و تعهد؛ وقتی مشتری از کالا و نوع خدمت رسانی فروشگاه اینترنتی شما راضی باشد، لوگوی شما به یک نقطه اتصال عاطفی بین مشتری و فروشگاه تبدیل می شود. این رابطه مشتری را متعهد می کند تا با اعتماد به نفس از برند شما صحبت کرده و ناخودآگاه آن را تبلیغ کند.
  7. رقابتی سرسختانه؛ یکی از مهم ترین نکات برای اداره فروشگاه اینترنتی رقابت سرسختانه با رقباست. لوگوی متفاوت و منحصر به فرد در اولین قدم کسب و کار شما را در بین رقبا متمایز خواهد کرد.

ویژگی مهم لوگو فروشگاه اینترنتی

برای اینکه یک لوگو حرفه ای تلقی شود و آنچه از آن انتظار می رود را برآورده کند باید چند ویژگی مهم داشته باشد:

  • اول اینکه متناسب با کسب و کار طراحی شود. یک لوگوی بی ربط به کسب و کار نه تنها باعث پیشرفت نمی شود بلکه این حس را به مخاطب القا می کند که برای طراحی آن وقت و سلیقه به خرج نداده اید.
  • لوگو فروشگاه اینترنتی باید کاملا متفاوت از سایر رقبا و فروشگاه ها طراحی شود.
  • سادگی و در عین حال زیبایی در آن رعایت شود.
  • استفاده از رنگ ها و ترکیب مناسب آنها با هم
  • قابل فهم بودن و انتقال یک پیام مثبت
لوگو افق وب
لوگو افق وب

اگر قصد طراحی یک فروشگاه اینترنتی را دارید می توانید پس از مشاهده نمونه کارهای تیم افق وب، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.