شاید شما هم بخواهید برای کسب و کارتان یک وب سایت داشته باشید تا از این طریق به کسب درآمد در دنیای مجازی بپردازید. اما قبل از آن حتما لازم است کمی در مورد هزینه طراحی سایت اطلاعاتی به دست بیاورید. بنابراین برای اطلاع از حداقل و حداکثر هزینه های طراحی سایت با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

قیمت گذاری شرکت های طراحی سایت به چه صورت است؟

در حالت کلی خدمات طراحی سایت از آن دسته کارهایی است که قیمت ثابت و مشخصی ندارد.

معمولا افراد مختلف وقتی بخواهند از شرکت ها، خدمات طراحی سایت دریافت کنند ابهاماتی در این زمینه خواهند داشت. اما سوال اینجاست که چطور می شود قیمت واقعی وب سایت را تخمین زد؟

برای پاسخ به این سوال بیایید ابتدا به این موضوع بپردازیم که چه مدل سایت هایی وجود دارند و یا اینکه اصلا شرکت های طراحی سایت چه کاری انجام می دهند؟

ما در شرکت افق وب دو نوع خدمات را در زمینه طراحی سایت ارائه می دهیم. سایر شرکت ها نیز ممکن است خدمات بیشتر یا کمتری در این زمینه ارائه دهند.

1.طراحی سایت با cms های آماده

Cms چیست؟ به نرم افزارهای آماده ای که کار طراحی سایت را برای ما ساده تر می کنند، cms می گوییم. یعنی با استفاده از این نرم افزارها، دیگر شما مجبور نیستید کل طراحی سایت را از صفر و از ابتدا انجام بدهید. با نصب cms شما پنجاه درصد کار را پیش برده اید و مابقی تنظیمات را مطابق سلیقه و نیاز مشتری طراحی می کنید.

طبیعتا در طراحی سایت با استفاده از cmsهای آماده مثل وردپرس، جوملا، مجنتو و … هزینه های طراحی سایت خیلی پایین تر از طراحی سایت به صورت اختصاصی خواهد بود.

ofoghweb.com

به فرض اگر هزینه طراحی سایت اختصاصی را 5 میلیون تومان در نظر بگیریم، هزینه طراحی سایت وردپرسی 2.5 میلیون خواهد بود. البته این آمار و ارقام کاملا فرضی و آزمایشی هستند و ارقام به این صورت نخواهد بود.

محاسبه دقیق هزینه طراحی سایت

طراحی سایت در ارومیه

وقتی صحبت از cms آماده می کنیم یعنی نرم افزاری که به صورت رایگان در دسترس همه قرار گرفته است و هر کسی می تواند از آن استفاده کند. حتی شما که در حال خواندن این مطلب هستید و شاید اطلاع زیادی هم در این حوزه نداشته باشید.

اما باید بگوییم که این کار نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد تا بدانید چطور باید یک وب سایت و بخش های مختلف آن را طراحی کنید.

پس تا یک مرحله فقط دانلود و استفاده از این cms های آماده خواهد بود و مرحله بعد می شود دانش، تجربه و تخصص تیم طراحی که طراحی وب سایت شما را بر عهده دارند.

یعنی درست است که هسته اولیه سایت رایگان است، اما نحوه طراحی و تکنیک های استفاده شده در آن بر روی قیمت گذاری تاثیر گذار است.

عوامل موثر در هزینه طراحی سایت

پس می توان نتیجه گرفت که برای محاسبه هزینه طراحی سایت چند عامل دیگر نیز وجود دارند.

  1. تجربه و تخصص تیم طراحی سایت
  2. کاری که برای شما انجام می شود. یعنی وب سایت مد نظر یک وب سایت شرکتی است یا وب سایتی فروشگاهی یا حتی یک وب سایت چند منظوره
  3. هدف شما از سفارش طراحی سایت. برای مثال شما فقط به دنبال یک برند آنلاین هستید یا واقعا می خواهید که از آن به کسب درآمد برسید؟

مورد آخر بسیار مهم است چون ارتباط مستقیمی با نحوه فعالیت و اجرای کار شرکت طراحی سایت خواهد داشت. برای مثال اگر مشتری فقط به دنبال راه اندازی یک برند آنلاین باشد، قطعا کار تخصصی و خاصی روی وب سایتش انجام نخواهد شد (چون قصد کاهش هزینه ها را داریم).

اما اگر شما قصد داشته باشید که از وب سایتتان کسب درآمد کنید باید دقیقا مانند کسب و کار فیزیکی برای آن سرمایه گذاری کنید و آن را به وب سایتی پربازدید تبدیل کنید.

وقتی قصد دارید که یک فروشگاه را در مرکز شهر افتتاح کنید طبیعتا باید هزینه اجاره، رهن، دکوراسیون، تبلیغات، پرسنل فروش و خیلی چیزهای دیگر را در نظر بگیرید. پس برای وب سایتی که می خواهید از آن به درآمد برسید این هزینه ها متصور است.

خب پس چی شد؟

تا اینجا فهمیدیم که دو نوع سایت داریم. سایت های طراحی شده با cms های آماده و سایت های اختصاصی.

در هر کدام از این حالت ها می توان چند مدل سایت طراحی کرد. برای ساده تر شدن فهم این دسته ها ما آنها را در دو دسته کلی تقسیم بندی کردیم:

1.سایت هایی که پرداخت آنلاین دارند
2. سایت هایی که امکان پرداخت آنلاین ندارند

سایت هایی که پرداخت آنلاین ندارند مثل وب سایتهای شرکتی در واقع می خواهند یک برند آنلاین یا خدماتی را معرفی کنند و هیچ پرداخت، ثبت نام و یا تراکنشی را روی سایت انجام نمی دهند.

اکثر شرکت ها و کارخانه جات وقتی می خواهند خدمات خود را معرفی کنند، وب سایتی شرکتی راه اندازی می کنند و به این ترتیب برای مشتریان، خودشان را در معرض دید قرار می دهند.

دسته دوم وب سایت ها که شامل وب سایت های فروشگاهی، آموزشگاهی، وب سایت های آگهی و تبلیغات و … می باشند، سایت هایی هستند که کاربر می تواند در آنها ثبت نام کند یا خریدی انجام دهد یا حتی سفارشی را به ثبت برساند و در نهایت پرداختی داشته باشد. دیجی کالا یکی از سایت های بزرگ از این دسته است.

تا اینجا تا حد خوبی با سایت های طراحی شده با cms های آماده آشنا شدید. حالا وقت آن است که کمی با سایت های اختصاصی و ویژگی ها و امکانات آنها آشنا شوید.

2. طراحی سایت به صورت اختصاصی

طراحی سایت در بندر عباس
هزینه طراحی سایت اختصاصی

در واقع وقتی می گوییم سایت اختصاصی یعنی کلیت آن سایت و تمامی کدهایی که در داخل آن وب سایت نوشته شده است، ویژه آن کارفرما است و به شخص دیگری داده نمی شود.

برای مثال وقتی شما کفش می خرید، این کفش در تیراژ بالا ساخته و تولید می شود و برای همه سایزها طراحی و دوخته و در نهایت برای فروش در دسترس است. اما وقتی به کفاشی می روید و قالب پای شما را می گیرند و کفشی متناسب با پای شما درست می کنند، در این حالت در واقع در حال ساخت کفشی اختصاصی برای شما هستند.

پیشنهاد مطالعه : قیمت طراحی سایت فروشگاهی

همین مثال را میتوان برای سفارش دوخت یک دست کت و شلوار نیز در نظر گرفت. یعنی با اندازه و سایز و سلیقه شما کت و شلوار اختصاصی طراحی و دوخته می شود.

از این مثال ها می توان این برداشت را کرد که آنچه اختصاصی و ویژه طراحی و ساخته می شود بسیار مناسب تر، مفید تر و دقیقا آن چیزی باشد که شما می خواهید.

تفاوت هزینه طراحی سایت برای سایت های آماده و اختصاصی

وب سایت های طراحی شده با cms آماده، چون می خواهند نیازهای کاربران زیادی را تامین کنند باید امکانات زیادی نیز پیش بینی کرده باشند. در حالی که ممکن است شما در وب سایتتان فقط ده مورد از این موارد موجود را نیاز داشته باشید. اما بی نهایت امکانات و آپشن در این وب سایت های آماده وجود دارد که خیلی از آنها قابل تغییر نیست. در نتیجه شما مجبورید که آنها را داشته باشید یا غیرفعال کنید.

بنابراین مهم ترین تفاوت سایت های آماده و سایت های اختصاصی در این نکته است که در سایت های اختصاصی شما هر چیزی را که نیاز دارید دریافت می کنید. در نتیجه سایتتان سریع تر و ایمن تر خواهد بود و هزینه شما کمتر می شود. اما در سایت های آماده شما امکانات خیلی زیادی را دریافت می کنید که گاهی بیشتر آنها مورد نیاز نیستند. در نتیجه سایت شما سنگین می شود و ممکن است خطرات امنیتی آن را تهدید کند. چون کدهای این قبیل سایت ها در دسترس کاربران زیادی قرار دارد.

امنیت

حتما بارها شنیده و دیده اید که هزاران یا میلیون ها سایت وردپرسی هک شدند. همه این اتفاق ها به دلیل در دسترس بودن کدهای این قبیل سایت ها و باگ ها و حفره های امنیتی آن است. اما این مشکل در سایت های اختصاصی وجود ندارد چون کدها به صورت ویژه نوشته شدند و هیچ فرد دیگر یا هکری به آنها دسترسی ندارد و در نتیجه نمی داند در کجای وب سایت شما ایراد وجود دارد.

معمولا پیدا کرده حفره های امنیتی وب سایت های اختصاصی برای هکرها زمانبر است و آنها ترجیح می دهند که چندین سایت آماده را در زمانی کوتاه هک کنند.

بنابراین امنیت مورد بعدی تفاوت در طراحی سایت به صورت آماده و اختصاصی است.

کدامیک از این سایت ها را می توان توسعه داد؟

وقتی شما برای کسب و کارتان سرمایه گذاری و هزینه می کنید، طبیعتا قصد دارید که در آینده آن را گسترش دهید تا موفقیت بیشتری نصیبتان شود.

وب سایت های آماده را می توانیم مانند سفارش کانکس در نظر بگیریم که بعدا امکان اضافه کردن یک اتاق یا سایر امکانات در آن به سختی فراهم خواهد شد. یعنی ممکن است در برخی جاها دستتان بسته باشد.

در واقع می خواهیم بگوییم که در سایت های آماده یا وردپرسی امکان تغییر به آن حالتی که در سایت های اختصاصی وجود دارد امکان پذیر نیست.

در سایت های طراحی شده با cms آماده ما از نرم افزارهای بسیار زیادی برای اضافه کردن امکانات استفاده می کنیم. برای مثال شما می خواهید امکان پرداخت آنلاین داشته باشید باید از افزونه ای به نام “ووکامرس” یا سایر افزونه های جانبی استفاده کنید. یا برای فعال کردن امکان ارسال پیامک، عضویت کاربران و … نیاز به نصب نرم افزارهایی روی cms دارند که امکان تداخل این نرم افزارها با یکدیگر خیلی زیاد است و ممکن است در آپدیت های بعدی خودش را نشان دهد و سایت شما را دچار مشکل کند.

اما در سایت های طراحی شده به صورت اختصاصی این نوع مشکلات به صفر می رسد و دقیقا شما هر چیزی که نیاز کسب و کارتان هست در ابتدا امکان سنجی و در نهایت برایتان طراحی می شود.

بنابراین اگر دوست دارید که روی وب سایتتان هزینه و سرمایه گذاری کنید و واقعا قصد کسب درآمد از آن را دارید باید کمی بودجه خود را منعطف تر در نظر بگیرید تا بتوانید دقیقا چیزی را که نیاز دارید به صورت اختصاصی طراحی و دریافت کنید و بنای کسب و کارتان را به صورت قوی پایه گذاری کنید.

در مقابل گروه دیگری از مشتریان هستند که می خواهند بدانند این فضا چقدر برای رشد و کسب درآمد پتانسیل دارد. برای این افراد بهترین انتخاب سایت های آماده است.

مقاله پیشنهادی: چگونه یک وب سایت موفق و درآمد زا داشته باشیم؟

بازه های قیمتی

هزینه‌ی طراحی یک سایت فروشگاهی
بازه های قیمتی

در انتهای این مطلب بازه های قیمتی را برای شما ذکر می کنیم تا با دیدی منطقی بتوانید برای طراحی سایت خود اقدام کنید.

معمولا هزینه طراحی سایت با وردپرس چه شرکتی باشد و چه فروشگاهی زیر 2 میلیون تومان امکان پذیر نیست. (البته به زمان انتشار این مطلب و قیمت های ذکر شده در این زمان هم دقت داشته باشید).

دقت کنید که اگر کسی به شما پیشنهاد طراحی سایت وردپرسی با قیمت مثلا 1 میلیون تومان را مطرح کرد، کمی باید به آن شک بکنید. شک بکنید به این که آیا سایت کیفیت و امکانات لازم را دارد تا شما روی آن سرمایه گذاری کنید؟!

حداقل رقمی که مطرح کردیم با توجه به امکانات مورد نیاز شما که قرار است روی سایت قرار بگیرد می تواند تا سقف 5 میلیون تومان متغییر باشد.

اما اگر نیاز باشد که برنامه نویسی اختصاصی روی سایت های با cms آماده انجام شود این رقم می توان بالاتر نیز برود اما این مبلغ بیشتر از 10 میلیون تومان نخواهد بود.

برای مشاهده تعرفه طراحی سایت در افق وب از لینک قرار داده شده استفاده کنید.

تعرفه طراحی سایت های اختصاصی در سال 1401

از آنجایی که این نوع طراحی سایت ویژه است بنابراین قیمت آن نیز بالاتر از حالتهای دیگر است. وقتی سایتی اختصاصی طراحی می شود صفر تا صد کار به طور ویژه برای شما طراحی شده و طبعا به زمان بیشتری هم نیاز دارد.

بازه قیمتی سایت های اختصاصی طراحی شده می تواند از 10 میلیون تومان شروع شود و تا نامحدود ادامه یابد.

ده، بیست یا سی میلیون تومان هزینه اولیه برای وب سایت های اختصاصی اصلا مبلغ زیادی نیست. در واقع این مبلغ را باید با هزینه های اجاره و رهن فروشگاه و … مقایسه کنید. ضمن اینکه این هزینه ها سالیانه نیست و بعد از راه اندازی سایت شما فقط مبلغ اندکی را بابت پشتیبانی از سایت خودتان پرداخت خواهید کرد و این هزینه فقط در ابتدای کار است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این رقم ها پیشنهای ما در تیم افق وب بودند و ممکن است در شرکت های مختلف متغییر باشد. اما آنچه در عرف بازار وجود دارد ارقامی نزدیک به این رقم ها خواهند بود.

برای ثبت سفارش طراحی سایت و می توانید به لینک های قرار داده شده مراجعه کنید.