در بازار هر نوع کسب و کاری به خصوص فعالیت‌های مهندسی، واژه‌ی پیمانکاری کاربردهای بسیار دارد. پیمانکاری به کلیه فعالیت‌های یک مجموعه اشاره دارد که تعدادی افراد حقیقی و حقوقی برای انجام اموری مانند طراحی، اجرا، ساخت و … قراردادی را منعقد می‌کنند.

یکی از روش‌هایی که معمولاً سایت‌های پیمانکاری برای ادامه فعالیت‌های خود و بازاریابی مجموعه انجام می‌دهند، استفاده از یک سایت با ویژگی‌های استاندارد و منحصر به فرد است که به خوبی خدمات و فعالیت‌های مجموعه را پوشش دهد.

در ادامه این مطلب به توضیح ویژگی های سایت پیمانکاری خوب خواهیم پرداخت تا به شما در طراحی و انتخاب سایت پیمانکاری مناسب تان کمک کنیم.

چه نیازی به سایت پیمانکاری است؟

برای گسترده‌تر شدن فعالیت هر مجموعه‌ای نیاز است که آن را در فضای وب با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید، اما اینکه صرفاً یک سایتی طراحی شود که چند صفحه داشته باشد و یک پروفایل از مجموعه شما تشکیل دهد. کافی نیست!

سایت شما باید یک مجموعه‌‌ی سازمان‌یافته از تمام فعالیت‌ها، پرسنل، خدمات و … باشد تا مخاطب با یک نگاه سطحی بتواند آنچه نیاز دارد را در کمترین زمان ممکن پیدا کند. برای داشتن یک سایت پیمانکاری استاندارد، همه‌ی موارد مربوطه باید مانند یک سیستم به هم پیوسته باشند. به همین دلیل در ادامه به ویژگی های سایت پیمانکاری خوب خواهیم پرداخت.

انتظارات کارفرما از یک سایت پیمانکاری چیست؟

بسیاری از کارفرمایان سایت‌های پیمانکاری، بیشتر در حوزه‌ی مهندسی فعالیت دارند و آشنایی کافی با نکات و موارد مربوط به طراحی سایت ندارند. به همین دلیل پیش از هرگونه اقدام و یا صرف هزینه باید با افراد کاربلد و با تجربه مشورت نمایند.

برای طراحی سایت پیمانکاری و دریافت مشورت در خصوص طراحی این نوع از سایت، با مهندسین طراحی سایت افق وب در تماس باشید.

کارفرمایان در حوزه‌ی سایت‌های پیمانکاری در اغلب موارد انتظار دارند تا یک سایت منظم، کاربرپسند و بهینه داشته باشند که لازمه‌ی همه‌ی موارد گفته شده و دیگر موارد در این زمینه، همکاری با یک کادر حرفه‌ای در حوزه‌ی طراحی سایت است.

ویژگی های سایت پیمانکاری خوب

هر نوع سایتی نیاز به یک سری ویژگی‌های خاصی دارد تا علاوه بر نمایش در صفحه سرچ گوگل، بتواند نیازهای کاربران را به بهترین شکل برطرف نماید و از طرف دیگر موجبات کسب درآمد را برای صاحب سایت فراهم نماید.

برای سایت‌های پیمانکاری اغلب، سایتی مناسب است که کاربران را به انعقاد قراردادهای تجاری با مالکان سایت، ترغیب نماید.

امکان دو زبانه و یا چند زبانه بودن

دو زبانه و یا چند زبانه بودن سایت پیمانکاری
دو زبانه و یا چند زبانه بودن

در اولین قدم طراحی سایت، بهتر است زیرساخت‌های یک سایت چند زبانه را برای سایت خود فراهم نمایید. ممکن است در ابتدای کار، دید گسترده‌ای نسبت به کسب و کار خود نداشته باشد و به فکر فعالیت با غیر ایرانی‌ها نیز نباشید اما این کار علاوه بر فراهم کردن بستر لازم برای گسترش فعالیت‌های تجاری شما، به پرستیژ شرکت‌های پیمانکاری نیز کمک می‌کند. پس از این موضوع غافل نشوید. پس سایت شما حداقل به دو زبان فارسی و انگلیسی قابلیت تغییر داشته باشد.

داشتن بخش معرفی فعالیت‌های شرکت

مهم‌ترین بخشی که شما باید به صورت جامع و کامل نسبت به آن اقدام نمایید، معرفی خدمات و فعالیت‌هایی است که از سمت مجموعه شما ارائه می‌شود. زیرا این قسمت می‌تواند موجب جذب و یا دفع همیشگی مخاطب شما گردد.

تصور کنید مخاطب وارد صفحه فعالیت‌های شرکت شما می‌شود و به دنبال فعالیت مورد نظر خود می‌گردد و زمانی که آن را پیدا نمی‌کند، صفحه سایت شما را می‌بندد و برای همیشه ممکن است وارد سایت شما نشود. کمااینکه شما ممکن است، فعالیت مورد نظر او را انجام دهید، اما صرفاً به خاطر عدم وجود و ارائه توضیح فعالیت مورد نظر در صفحه مربوط به فعالیت‌های شرکت، مشتری خود را از دست بدهید.

پس بهترین کار برای ارائه خدمات و فعالیت‌های شرکت پیمانکاری، ارائه کلیه‌ی فعالیت‌ها به صورت جزئی با رعایت اصولی خلاقانه و منحصر به فرد است که کاربر را جذب مجموعه شما کند.

معرفی تیم و تجربه کاری

معرفی تیم و تجربه کاری
معرفی تیم و تجربه کاری

اینکه از چهره‌ی اعضای تیم برای معرفی استفاده کنید، موجب ایجاد اعتماد می‌شود. به دلیل وجود تعداد بی‌شماری سایت در فضای وب، طبیعی است که افراد به راحتی نتوانند به شما اعتماد کنند، همین موضوع موجب می‌شود پس از دریافت تصاویر و نام و نام خانوادگی اعضا، اعتمادی هر چند کوچک شکل بگیرد.

نوشتن تجربه کاری و رزومه هر شخص به همراه تحصیلات و سِمت کاری او نیز می‌تواند در ذهن مخاطب این موضوع را بپروراند که تا چه اندازه تیم شما حرفه‌ای است و چه مقدار فعالیت‌های جدی و پُرباری انجام داده است.

معرفی رزومه‌ی شرکت و ایجاد گالری تصاویر

نحوه‌ی به نمایش گذاشتن پروژه‌هایی که مجموعه شما تاکنون انجام داده است، از دیگر ویژگی های سایت پیمانکاری خوب است. حتماً بایستی در یک قالب حرفه‌ای و متفاوت پروژه‌ها و کارفرمایانی که شرکت پیمانکاری با آنها کار کرده است را معرفی نمایید تا در انتخاب مخاطبان تأثیرگذار باشد.

علاوه بر معرفی، ایجاد گالری تصاویر از پروژه‌ها و خروجی نهایی مربوط به هر پروژه می‌تواند سبک و نوع فعالیت شما را آشکار کند و از طرف دیگر به مخاطب نیز بسیار کمک می‌کند.

ایجاد صفحه مربوط به تقاضای همکاری

تأکید می‌کنیم، حتماً حتماً یک صفحه تقاضای همکاری در سایت خود داشته باشید تا مخاطب در صورت بررسی و تمایل به همکاری با شما، بتواند از طریف فرم مربوط به تقاضای همکاری، درخواست خود را ثبت نماید.

در این فرم، بخش‌های مختلفی مانند اطلاعات کاربر و فعالیتی که از شما تقاضا دارد را بگذارید و در بازه‌ی زمانی کوتاه درخواست‌های افراد را بررسی نمایید تا به نتیجه مورد نظر برسید و در صورت عدم پذیرش درخواست مخاطب، پاسخ او را بدهید تا در جریان باشد.

علاوه بر فرم، شماره‌ تماس در دسترس نیز در اختیار کاربران بگذارید تا اشخاص در صورتی که نیاز به ارتباط سریع و بررسی فوری پروژه‌شان هست با شما تماس بگیرند و در سریع‌ ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.

طراحی مناسب برای انواع سیستم

ممکن است بسیاری از مخاطبان شما، نتیجه دلخواه‌شان را از طریق تلفن همراه سرچ کنند، طبق آمارها بیش از نیمی از سرچ‌های هر سایت با تلفن همراه انجام می‌شود.

یکی از ویژگی‌های فنی که از ویژگی های سایت پیمانکاری خوب به شمار می‌رود، این است که مخاطب شما با هر نوع سیستم و هر مرورگر و تلفن همراهی که سرچ می‌کند، المان‌ها و صفحات مختلف سایت به صورت استاندارد و نرمال به نمایش درآید و اگر این اتفاق در تلفن همراه و یا نوع خاصی از مرورگر، مانند مرورگر مخصوص به تلفن همراه برند آیفون، بیافتد، از ضعف‌های بزرگ هر سایت شرکتی است که رابطه‌ی مخاطب با شما را قطع می‌کند.

این موضوع مربوط به تیم فنی سایت است که اغلب تیم‌های طراحی سایت با آن آشنایی دارند و به این موضوع توجه ویژه دارند.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که به مقاله طراحی سایت ریسپانسیو نگاهی بیندازید.

ظاهر جذاب و رابط کاربری آسان

 رابط کاربری آسان
رابط کاربری آسان

Ux و Ui از معقوله‌های بسیار مهم و بنای هر سایتی است. اینکه این دو معقوله به صورت حرفه‌ای و استاندارد طراحی و پیاده‌سازی شود، نیاز به مشارکت کارفرمایان و تیم طراحی سایت دارد تا آنچه مدنظر کارفرما است به بهترین شکل پیاده‌سازی شود. به همین منظور لازم است با افراد کاربلد در ارتباط باشید تا سایتی با ظاهر جذاب و در عین حال حرفه‌ای و بهینه تحویل شما دهند.

مخاطبان شما به جهت نوع فعالیت‌هایشان ممکن است آشنایی لازم و کافی با محیط وب نداشته باشند پس به همین دلیل لازم است از رابط کاربری‌های پیچیده استفاده نکنید تا کاربر دچار سردرگمی نشود و با چند مرحله ساده به هدف خود برسد. اگر در این زمینه خوب عمل کنید تقریباً 50 درصد از مراحل ویژگی های سایت پیمانکاری خوب را انجام داده‌اید.

سئو و تولید محتوا، بهترین ابزار رایگان برای نمایش بهینه‌تر در سرچ گوگل

ممکن است گمان کنید که فعالیت‌های تجاری نیازی به محتوا ندارد، اما باید به صورت قطعی به شما بگوییم که این دیدگاه بسیار اشتباهی است و ممکن است با این روش سایت استاندارد و خوب خود را تا مرز نابودی بکشانید.

محتوانویسی در هر سایتی، پس از طراحی مقوله مهم و حیاتی است. ممکن است به اقتضای سایت در بعضی مواقع این محتوا متنی، تصویری و یا ویدئویی باشد و پس از بارگذاری به کمک سئو و ابزارهای آن بهینه شود تا در صفحه سرچ گوگل بیشتر و بهینه‌تر نمایش داده شود.

برای طراحی سایت پیمانکاری با توجه به ویژگی‌های گفته شده، چه مقدار هزینه لازم است؟

هزینه طراحی سایت پیمانکاری به عوامل و موارد زیادی بستگی دارد که به شرح زیر است:

  • Ux و Ui انتخابی توسط کارفرما و تیم طراحی سایت
  • تعداد صفحات سایت
  • میزان زمان لازم برای طراحی سایت
  • گرافیک و آیکون‌های انتخابی (آیا نیز به طراحی کاراکتر اختصاصی است یا خیر؟)
  • وجود و یا عدم وجود بخش فروشگاهی
  • میزان بهینه بودن سایت از نظر سئو
  • سرعت و عملکرد سایت
  • میزان امنیت سایت
  • و …

مجموعه‌ای از این عوامل، هزینه مربوط به پروژه طراحی سایت پیمانکاری را می‌سازد. برای دریافت هزینه‌های دقیق‌تر و دریافت مشاوره در خصوص طراحی سایت پیمانکاری با توجه به ویژگی‌های گفته شده با طراحان سایت افق وب در ارتباط باشید.

در پایان

داشتن یک سایت در حوزه‌ی فعالیت‌های تجاری و پیمانکاری، قطعاً علاوه بر ایجاد پرستیژ کاری، رزومه شما را غنی‌تر کرده و به شما کمک می‌کند تا در سرچ گوگل دیده شوید و این موضوع به مرور زمان موجب جذب مخاطب و دریافت پروژه‌های مختلف می‌شود.

ممکن است در ابتدا فکر کنید که ایجاد سایت جدید برای شما هزینه‌های گزافی دارد اما در ادامه مسیر کسب و کار خود متوجه برگشت سرمایه خود خواهید شد.

سوالات متداول طراحی سایت پیمانکاری

طراحی سایت شرکت پیمانکاری چقدر زمان می‌برد؟

  • طراحی این سایت‌ها از زمان انعقاد قرارداد تا تحویل به کارفرما، بازه‌ی زمانی 2 هفته الی 2 ماه طول می‌کشد. البته نوع طراحی سایت که به صورت اختصاصی باشد یا با استفاده از قالب های آماده، نیز در زمان تحویل تاثیرگذار خواهد بود.

از کجا طراح سایت با ویژگی های سایت پیمانکاری مد نظر خود پیدا کنیم؟

  • اولین قدم پس از آشنایی با هر مجموعه‌ای، مشاهده نمونه کارهای آنها خواهد بود، این نمونه‌ها به شما کمک می‌کند تا نوع ایده و جهت فکری طراحان هر سایت را بررسی نمایید. همچنین از طریق قسمت تماس با ما، با طراحان سایت ارتباط بگیرید و با آنها و سبک کاریشان بیشتر آشنا شوید.

هزینه طراحی سایت پیمانکاری چقدر است؟

  • این موضوع بسته به نوع طراحی سایت، تعداد صفحات، انتظارات کارفرما، ui و ux و … متفاوت است. برای استعلام هزینه های این نوع از سایت با ما در افق وب در تماس باشید.