با پیشرفته‌تر شدن فعالیت‌های تجاری، صنعتی، آموزشی و … کمتر مجموعه‌ای پیدا خواهید کرد که در بستر آنلاین فعالیت نکند. ابزارهای آنلاین به شرکت‌ها و مجموعه‌ها کمک می‌کنند تا مسیر رشد و پیشرفت خود را سریع‌تر رقم بزنند. یکی از روش‌های بسیار گسترده که دارای انواع قابلیت‌ها می‌‌باشد، سایت است. شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و مجموعه‌های کوچک و بزرگ از سایت‌ها برای بهتر دیده شدن و نشان دادن خدمات و قابلیت‌هایشان استفاده می‌کنند.

برخی از شرکت‌ها حتی می‌توانند با استفاده از سایت محصولات تولیدی خودشان را بیشتر از حد معمول به فروش برسانند. شرکت‌ها برای داشتن یک سایت حرفه‌ای باdn برخی نکات و استاندارهای لازم را رعایت کنند؛ به همین دلیل در ادامه به ویژگی های یک سایت شرکتی خواهیم پرداخت.

برای داشتن یک سایت حرفه‌ای شرکتی با متخصصین افق وب مشورت نمایید.

ویژگی های یک سایت شرکتی برای دیده شدن در صفحه سرچ گوگل

چند سالی است که تب طراحی سایت و داشتن سایت‌های شرکتی بسیار داغ شده است. اما واقعیت این است که بدون رعایت برخی نکات و ویژگی‌های لازم برای سایت‌های شرکتی، صرفاً شما یک صفحه در گوگل، ایندکس خواهید کرد که کارآیی لازم را ندارد و برگشت سرمایه نیز نخواهید داشت.

در ادامه به کلیه ویژگی های یک سایت شرکتی خوب خواهیم پرداخت.

زیر ساخت مناسب برای سایت در نظر بگیرید

زیر ساخت مناسب سایت شرکتی
زیر ساخت مناسب سایت شرکتی

برای اینکه سایت شما در فضای آنلاین به نمایش دربیاید، نیاز به یک میزبان و یا به اصطلاح هاست دارید. این هاست زیر ساخت سایت شما را تشکیل می‌دهد که بایستی از شرکت‌هایی که خدمات هاستینگ ارائه می‌دهند تهیه شود. توجه داشته باشید بسیاری از مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت در گرو هاست شماست و بسیاری از موارد از هاست تأثیر می‌پذیرد. پس قدم اول را محکم و درست بردارید تا در ادامه با مشکلات رو به رو نشوید.

علاوه بر هاست، دامنه نیز از موارد بسیار مهم است که پسوند آن یعنی .ir، .com، .net و … همگی در گستره‌ی سایت شما اهمیت دارد و هنگام خرید باید به آنها نیز توجه ویژه داشته باشید و مورد مناسب را انتخاب کنید.

قالب‌های آماده‌ سایت، وجهه شما را خراب می‌کند

شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید با قالب‌های آماده و مواردی که به صورت پیش فرض در قالب آماده است، سایت خود را راه‌اندازی کنید. اما به نظر شما این روش پاسخگوی نیاز یک شرکت یا حتی در حالت بزرگ، یک هلدینگ خواهد بود؟

قطعاً پاسخ این سوال خیر است. زیرا قالب‌های آماده برای سایت‌های شرکتی مناسب نیستند و باید سایتی طراحی کنید که به صورت اختصاصی برای مجموعه شما طراحی شده باشد، اینکه از قالب‌های آماده استفاده کنید به کاربر این حس را القا خواهد کرد که مجموعه حرفه‌ای نیستید و صرفاً برای اینکه صفحه‌ای از شرکت شما در گوگل باشد، سایت را راه‌اندازی کرده‌اید. پس حتماً برای شرکت خود یک طراحی سایت اختصاصی را در نظر بگیرید.

پیشنهادی می کنیم برای آشنایی با این سبک طراحی سایت نگاهی به مقاله آشنایی با مراحل طراحی سایت اختصاصی بیندازید.

ofoghweb.ir

به صفحات اصلی، درباره‌ی ما و تماس با ما توجه ویژه داشته باشید

توجه به صفحات مهم
توجه به صفحات مهم در طراحی سایت شرکتی

صفحه‌ی اصلی سایت، دریچه و نگاه کاربر و نقطه اتصال کاربر با شرکت شماست. هرچه این صفحه حرفه‌ای‌تر باشد و نیازهای کاربر را به صورت طبقه‌بندی شده و با سازماندهی برطرف کند، شما را به اهدافتان نزدیک‌تر خواهد کرد.

صفحه‌ی درباره‌ی ما را به صورت کامل و با خلاقیت بسازید. ایده‌ی شکل‌گیری شرکت، تعداد پرسنل، ویژگی‌های پرسنل و … همگی در برقراری ارتباط با مخاطب تأثیرگذار است. برای صفحه درباره‌ی ما یک ویدئو اختصاصی طراحی کنید و افراد ارشد شرکت در آن ویدیو به صورت کوتاه، خود را معرفی کرده و ویژگی‌های کسب و کار خود را شرح دهند. حضور چهره‌های شرکت موجب اعتماد در بستر آنلاین خواهد شد.

راه‌های ارتباطی با شرکت را به صورت واضح و مشخص معرفی کنید و از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف مانند شماره تماس، شماره واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و… افراد را جذب مجموعه خود کنید.

برای سایت شرکتی خود نقشه راه ساده انتخاب کنید

اینکه کاربر پس از چند کلیک ساده به صفحه مورد نظر خود برسد. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی های یک سایت شرکتی است. نگذارید کاربر در سایت دچار سردرگمی و گیجی شود. سردرگمی فقط برای کاربران رخ نمی‌دهد بلکه ربات‌های گوگل نیز دچار سردرگمی شده و نمی‌توانند نقشه سایت شما را بفهمند. برای جلوگیری از این مشکل از منو و دسته‌بندی‌های ساده برای سایت استفاده کنید و همه‌ی صفحات سایت را به یکدیگر مانند تکه‌های پازل برای ساختن یک سایت یکپارچه شرکتی متصل کنید.

سایت را کاربر پسند و اصولی طراحی کنید

سایت‌های شرکتی بسیاری طراحی می‌شوند اما کمتر مجموعه‌ای سایت کاربر پسند با رعایت اصول و استانداردها طراحی می‌کند. برای طراحی سایت کاربر پسند اولین معقوله داشتن ux و ui شرکتی است که توسط افراد متخصص در این زمینه طراحی می‌شوند.

اگر دو معقوله نام برده به صورت درست و استاندارد بر اساس ویژگی های یک سایت شرکتی طراحی شود، بقیه موارد کدنویسی و پیاده سازی طرح آسان خواهد بود و نتیجه خوبی نیز کسب خواهد کرد و علاوه بر کاربر پسند بودن، مورد پسند ربات‌های گوگل نیز خواهد بود.

برای محتوای بهینه و کاربر پسند زمان بگذارید

ممکن است فکر کنید محتوا صرفاً برای سایت‌های آموزشی است و سایت‌های شرکتی و خدماتی نیازی به داشتن بخش محتوا ندارند. این یک تصور بسیار اشتباه است. زیرا محتوای بهینه به سایت شما جان می‌بخشد و موجب گرفتن رتبه مناسب در گوگل خواهد شد.

برای مثال شما یک شرکت صنعتی ارائه کننده انواع ماشین آلات صنعتی هستید. افرادی که نیاز به این ماشین آلات دارند، ممکن است بخواهند پیش از خرید اطلاعات بیشتری از این ماشین آلات کسب کنند. همین ویژگی‌ها و شرایط ماشین آلات، چارچوب محتوای سایت را خواهند ساخت. از طریق همین محتوا می‌توانید به صفحات اصلی محصولات که ماشین آلات صنعتی هستند، لینک بدهید.

برای زمان کاربر ارزش قائل باشید

واقعیت این است که کاربران در فضای آنلاین، ثانیه‌ها و دقایق زیادی منتظر لود شدن صفحه سایت شما نمی‌مانند و پس از صرف چند ثانیه، اگر صفحه لود نشود، حتی اگر رنک اول گوگل هم باشید، سایت شما را خواهند بست. پس نسبت به لود صفحات سایت حساس باشید و هنگام طراحی سایت، به مهندسین مربوطه این موضوع را تأکید کنید.

برای چشم کاربر ارزش قائل باشید

هر فونت، رنگ و یا تصویری مناسب سایت‌های شرکتی نیستند. در این زمینه باید با طراح ui مشارکت داشته باشید تا برای سایت یک تم رنگی مناسب و حرفه‌ای که اعتماد کاربران را جلب کند، انتخاب کنید.

استفاده از فونت‌های تکراری و همیشگی در فضای وب، عدم خلاقیت و توجه سایت شما را می‌رساند، سعی کنید از فونت‌های جدید و در عین حال خوانا استفاده کنید.

تلاش کنید تصاویری که در سایت بارگذاری می‌کنید، تصاویر اختصاصی سایت شما باشد، یا توسط طراحان برای سایت شما طراحی شده باشد و یا اینکه به خواست شما عکاسی شده باشد و در گوگل و دیگر بسترهای آنلاین، کاربران نتوانند آنها را پیدا کنند. بهترین گزینه برای عکس‌های واقعی این است که از تصاویر شرکت و مجموعه خود به همراه مدیران، پرسنل و … در بخش‌های مختلف سایت استفاده کنید.

به روز باشید

هر تغییری که لازم است در سایت شکل بگیرد، در سریع‌ترین زمان ممکن باید انجام شود. اگر محصول و یا خدمتی در سایت موجود نیست و یا تغییر قیمت داشته است، حتماً پیش از آنکه کاربر خرید انجام دهد، در سایت تغییر کند. محتوا قدیمی منتشر شده در سایت را پس از گذشت یک الی دو ماه ویرایش کنید تا جایگاه بهتری در گوگل کسب کنند.

تیم پشتیبانی فنی داشته باشید

تیم پشتیبانی فنی سایت شرکتی
تیم پشتیبانی فنی سایت شرکتی

در فضای آنلاین همیشه مشکلاتی برای سایت‌ها به وجود می‌آیند که باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف گردد تا به شرکت آسیب جدی وارد نشود. به همین منظور لازم است تیم پشتیبانی فنی سایت داشته باشید تا این مشکلات را برطرف کنند.

اگر افرادی را برای این سمت ندارید، می‌توانید از کسانی که سایت شما را طراحی کرده‌اند، بخواهید تا پشتیبانی فنی سایت را در ازای هزینه اضافه‌تر برعهده بگیرند.

برای پشتیبانی فنی سایت شرکتی خود می‌توانید، روی تخصص و کمک مهندسین افق وب حساب کنید.

برای طراحی سایت شرکتی با رعایت نکات گفته شده، چه کار کنیم؟

در اولین قدم بودجه خود را برای داشتن سایت با ویژگی های یک سایت شرکتی، مشخص کنید. سپس ایده و آنچه لازم است در سایت شما وجود داشته باشد را لیست کنید. در مرحله‌ی آخر از طریق تماس با کارشناسان و متخصصین سایت افق وب ارتباط بگیرید و با آنها مشورت نمایید.

افق وب به شما کمک خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان، بهترین سایت شرکتی را داشته باشید.

سوالات متداول

طراحی سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • سایت‌های شرکتی باید قالب حرفه‌ای و طراحی اختصاصی داشته باشند. برای اطلاع از دیگر ویژگی‌های این سایت‌ها می توانید با کارشناسان افق وب مشورت کنید.

برای طراحی سایت شرکتی چقدر باید هزینه کرد؟

  • هزینه نهایی طراحی سایت‌های شرکتی بستگی به موارد و خدماتی دارد که کارفرما نیاز دارد. به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی را اعلام کرد.

چقدر زمان برای طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای لازم است؟

برای طراحی سایت شرکتی بین 3 هفته الی 2 ماه زمان لازم است. البته این زمان در صورتی که مشتری تقاضای یک سایت اختصاصی را داشته باشد به مراتب بیشتر خواهد بود.