امروزه دنیای اینترنت و فضای آنلاین در تمام لایه های زندگی ما نفوذ کرده و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است. ورزشکاران و ورزش دوستان نیز از این قافله عقب نمانده اند و برای حضور در این فضا تمام تلاش خود را میکنند. طراحی سایت ورزشی یکی از بهترین راه های برای ایجاد تعامل مستقیم و بی واسطه بین ورزشکارها و ورزش دوستان می باشد.

چه نیازی به راه اندازی و طراحی سایت ورزشی وجود دارد؟ امکانات یک سایت ورزشی چیست؟ مخاطبان سایت های ورزشی چه کسانی هستند؟ آیا از یک سایت ورزشی میتوان به درآمد رسید؟

همه ی اینها سوال هایی است که قصد داریم در ادامه ی این مقاله به آن ها پاسخ دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چه کسانی به دنبال طراحی سایت ورزشی هستند؟

طراحی سایت ورزشی
طراحی سایت ورزشی

سایت های ورزشی مانند رشته های ورزشی از تنوع بالایی برخوردارند. این سایت ها میتوانند به مجموعه ای از رشته ها بپردازند و یا به طور مشخص در زمینه ی یک ورزش خاص فعالیت کنند. زمینه ی فعالیت این سایت ها میتواند خبری_اطلاعاتی باشد و یا حتی فروشگاهی.

افرادی که برای طراحی یک سایت ورزشی مراجعه می کنند معمولا خود در زمینه ی یک رشته ی ورزشی تخصص دارند. به بیان دیگر یک ورزشکار هستند و یا یک خبرنگار با قصد طراحی یک سایت خبری_ورزشی هستند. یا حتی ممکن است یک طرفدار ساده باشد که قصد دارد برای خود یک سایت شخصی ورزشی راه اندازی کند.

برای درخواست طراحی سایت ورزشی خود به برگه ی درخواست طراحی سایت  مراجعه کنید.

 امکانات یک سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی
امکانات یک سایت ورزشی

یک سایت ورزشی مانند هر سایت دیگر به مجموعه ای از امکانات نیاز دارد که این امکانات متناسب با خواست و نیاز کاربر قابلیت حذف و اضافه شدن را دارند.از جمله ی این امکانات میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. صفحه‌ی معرفی_ در این صفحه لازم است فردی که سایت را راه اندازی میکند مختصری در مورد خود و هدف از طراحی سایت توضیحاتی را ارائه دهد تا بازدید کننده با او بیشتر آشنا شود.
  2. گالری تصاویر_ که میتواند بخش مهمی در یک سایت ورزشی باشد. تصاویرباید با کیفیت و به روز باشند تا جلوه ی بصری خوبی برای مخاطب داشته باشد.
  3. دسته بندی ورزش ها و موضوعات سایت
  4. صفحه ی تماس با ما_ این صفحه به طور پیش فرض باید در تمام وب سایت ها باشد تا کاربر برای ارتباط بیشتر با شما بتواند از طریق راه های تماس اقدام کند.
  5. امکانات فروش و پرداخت آنلاین_در صورتی که قصد فروش محصولات ورزشی را دارید باید برخی امکانات یک سایت فروشگاهی را نیز در سایت خود قرار دهید.
  6. معرفی محصولات و امکان مقایسه‌ی آنها
  7. بخش خبرنامه و اطلاعیه ها_ به روز ترین اخبار و اطلاعیه های ورزشی باید در این قسمت قرار بگیرد و بر به روز رسانی آن تاکید فراوان شود. برای مثال اگر اخبار در بخش خبرنامه ی شما برای یک ماه پیش باشد این نکته را در مخاطب القا میکند که تمام مطالب سایت شما به روز نیست و نتیجه ی این موضوع خروج کاربر از سایت شماست.
  8. پخش مستقیم بازی ها_ برای جذب بیشتر مخاطب بهتر است گاهی بازی ها و رقابت ها را در وب سایت خود به صورت زنده و مستقیم پخش کنید.
  9. بخش نظرها و انتقادات
  10. چند زبانه بودن وب سایت
  11. داشتن یک وبلاگ برای ارائه ی مقالات مرتبط با موضوع سایت می تواند مخاطبان دائمی برای شما به همراه داشته باشد.
  12.  واکنش گرا بودن
  13. سرعت بالای بارگذاری سایت

سئو در سایت ورزشی

چه اهمیتی دارد که یک سایت ورزشی را بهینه سازی کنیم؟

برای پیشرفت یک سایت ورزشی نیاز به دبده شدن وجود دارد. سایت شما باید دیده شود تا شما بتوانید پیشرفت کنید. برای این منظور باید وب سایت ورزشی شما در اولین رتبه های موتورهای جستجو به کاربر پیشنهاد شود.

مجموعه ی فعالیت هایی که سبب میشود تا سایت شما اولین انتخاب های یک کاربر شود بهینه سازی یا سئو نامیده میشود که این کار نباز به آگاهی کامل  از الگوریتم های موتورهای جستجو دارد و تنها یک سئو کار میتواند این کار را انجام دهد.

برای ثبت درخواست سئو و تولید محتوا برای سایت ورزشی خود به برگه های  خدمات تولید محتوا  و  درخواست سئو سایت  مراجعه کنید.

چگونه میتوان از یک سایت ورزشی درآمد داشت؟

پس از اینکه وب سایت شما بتواند رتبه های خوب در گوگل و سایر موتورهای جستجو به دست بیاورد و آمار بازدید کننده های شما بالا برود میتوانید به کسب درآمد از آن فکر کنید.ساده ترین و بهترین راه کسب درامد از یک سایت پذیرش تبلیغات است.

با توجه به آمار بازدید کننده های سایت شما مشاغل مختلف و البته مرتبط با موضوع وب سایت شما برای تبلیغ درخواست خواهند داد که منبع درامد خوبی برای شما خواهد بود.

ضمن اینکه میتوانید بخشی از وب سایت خود را به صورت فروشگاهی اداره کنیدو به فروش محصولات ورزشی بپردازید.

ریسپانسیو بودن یک سایت ورزشی به چه معناست؟

قبل از ارائه ی این روش از طراحی سایت, برای هر دستگاه باید یک طراحی مجزا صورت میگرفت. برای مثال یک سایت برای کامپیوتر و یک سایت برای موبایل طراحی میشد. این کار در کنار هزینه ی بیشتر و زمانبر بودن این مشکل را هم داشت که باید برای هر سایت به روز رسانی جداگانه صورت میگرفت.

طراحی سایت ورزشی
ریسپانسیو بودن یک سایت ورزشی

اما در حال حاضر تمامی سایت ها به صورت ریسپانسیو طراحی میشوند و نیازی به طراحی جداگانه و مجزا برای دستگاه های مختلف وجود ندارد. با یک طراحی ریسپانسیو فرقی نمیکند که کاربر با چه دستگاهی از سایت بازدید میکند, در هر صورت میتواند بدون مشکل در سایت حضور داشته باشد.

مزیت های یک سایت ریسپانسیو

  1.   با تمام سایزهای نمایشگرهای مختلف مثل رایانه های رومیزی, لپ تاپ, تلفن های هوشمند و یا حتی تلویزیون های هوشمند و… سازگاری خواهد داشت.
  2.  به صرفه بودن از لحاظ هزینه ها
  3.  قدرت بالای سئو ( به عبارتی تمام کاربران را جذب خواهد کرد)
  4.  افزایش کاربران و بازدید کننده ها از سایت
  5.  افزایش محبوبیت در بین کاربران و در نتیجه کسب محبوبیت موتورهای جستجو
  6.  سایت های ریسپانسیو در بازاریابی های اینترنتی موفق تر هستند
  7.  سرعت بالای سایت های ریسپانسیو
  8.  سبقت از سایرین, استفاده از سایت های ریسپانسیو هنوز فراگیر نشده است لذا در صورتی که شما از آنها برای طراحی سایت تان استفاده کنید چندین قدم از رقبایتان جلوتر خواهید بود.

برای مطالعه ی بیشتر در مورد سایت های ریسپانسیو به مقاله ی  طراحی سایت ریسپانسیو  مراجعه کنید.