اگر از معماران تازه‌کار هستید و یا از معماران باتجربه‌ای هستید که چندین سال است، حرفه شما رشد چندانی نداشته، این متن برای شما نوشته شده و مخاطب اصلی آن، شما هستید. هنر معماری از جمله هنرهای جذاب و پرطرفداری است که کاربردهای بسیاری نیز دارد. آمیختن این هنر با برخی حرفه‌های دیگر قطعاً نتایج بی‌نظیری را رقم خواهد زد.

یکی از این حرفه‌ها، طراحی سایت و تولید محتوا برای معمارانی است که قصد رشد و پیشرفت در بازه‌ی زمانی 6 ماه الی 1 ساله دارند و می‌خواهند پروژه‌های طراحی و نقشه‌کشی بسیاری از مجموعه‌های بزرگ را به دست بگیرند.

در ادامه به شما گفته می‌شود چگونه به تمام این موارد خواهید رسید و نکات کلیدی طراحی سایت معماری برای تمام معماران خوش سلیقه ایرانی شرح داده می‌شود.

طراحی سایت معماری، پله‌ ترقی برای معماران

از روش‌های مختلف می‌توان برای پیشرفت و ترقی هر حرفه‌ای استفاده کرد. اما امروزه با توجه به گسترش چشمگیر مشاغل وابسته به اینترنت، بدیهی است که همه‌ی مشاغل برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود، به فضای آنلاین روی بیاورند. پس چرا معماری که یکی از حرفه‌ای‌ترین و در عین حال پر تقاضا‌ترین حرفه‌هاست، در فضای آنلاین قدم نگذارد؟

بهترین پلتفرم و روشی که مهندسین معماری می‌توانند از آن برای به نمایش گذاشتن حرفه خود استفاده نمایند، سایت است.

داشتن یک سایت و تولید محتوا برای آن به معماران کمک می‌کند تا از طریق آن پروژه‌های انجام شده را به نمایش گذاشته و پروژه‌های مشابه و بیشتری با گستره‌ی وسیع‌تر جذب نماید. اما موردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است هر سایتی به شما در رشد و پیشرفت مجموعه‌تان کمک نخواهد کرد و سایت‌هایی می‌توانند پروژه‌های خوبی را جذب نمایند که نکات کلیدی طراحی سایت معماری را بدانند.

در ادامه به شرح این نکات خواهیم پرداخت.

1.طراحی قالب سایت، بهترین روش برای به نمایش گذاشتن هنر معماران

طراحی قالب سایت معماری
اهمیت انتخاب قالب در طراحی سایت معماری

استفاده از قالب‌های آماده ممکن است برای شما هزینه‌ی چندانی نداشته باشد اما شما را یک مجموعه بی‌توجه و بدون خلاقیت در ذهن مشتری ثبت خواهد کرد که قالب اختصاصی برای خود ندارد. بهترین کار برای داشتن یک سایت معماری این است که با نظر کارفرما ux و ui اختصاصی طراحی شود و پس از تأیید نهایی از طرف کارفرما و همینطور تیم طراحی و فنی، طرح پیاد‌ه سازی شود.

قالب نهایی و طرح پیاده سازی شده، بایستی با اهداف تیم معماران همسو باشد و فعالیت آنها را به درستی به تصویر بکشد، پس در انتخاب ux و ui، نهایت دقت را به کار بگیرید.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم به مقاله چه تفاوتی بین UI خوب و UX خوب وجود دارد؟ نگاهی بیندازید.

ofoghweb.ir

2.تصاویر و گرافیک، سازنده طراحی داخلی سایت شما

سر و کار حرفه‌ی شما، با نقشه و تصاویر هست، همانطور که نقشه یک منزل را به تصویر می‌کشید، به همان سبک نیز باید بر روی تصاویر و گرافیک سایت خود وقت بگذارید و به اصطلاح طراحی و چیدمان آن را به بهترین شکل انجام دهید، محتوای تصویری که در سایت درج می‌کنید، نتایج پروژه‌ها، قبل و بعد مربوط به هر پروژه و … بایستی با کیفیت بوده و در یک قالب زیبا جاگذاری شود تا کاربران را جذب کند.

3.فهرست (منو) و نقشه سایت = دادن دید درست به مشتری

منوی سایت، نقشه‌ی سایت شماست. تصور کنید برای اولین بار وارد یک هایپر شده‌اید و برای برداشتن محصولات مختلف نیاز به راهنمایی دارید، در این صورت چه کار می‌کنید؟

قطعاً برای حل این مشکل از پرسنل هایپر جهت راهنمایی بیشتر، کمک می‌خواهید. اما موضوع اینجاست که ممکن است در فضای آنلاین افراد زمان زیادی را برای کشف قسمت‌های مختلف سایت شما نگذارند و پس از گشت و گذار چند دقیقه‌ای در صورت عدم دریافت آنچه نیاز دارند، سایت را ببندند و برای همیشه مشتری‌تان را از دست بدهید.

زمانی که کاربر برای اولین بار وارد سایت شما می‌شود، باید در سریع‌ترین زمان ممکن آنچه نیاز دارد، را دریافت نماید و در همان دقیقه‌های اول مشتری را جذب مجموعه خود کنید.

منوی سایت این امکان را به کاربران شما می‌دهد تا پس از ورود، آنچه نیاز دارند را مانند نقشه راه بیابند و به مسیر مورد نظر خود هدایت شوند، پس در چیدمان مربوط به منو حتماً دقت نظر داشته باشید.

اگر آشنایی لازم و کافی با موارد گفته شده ندارید، می‌توانید از مهندسین و متخصصین افق وب راهنمایی بگیرید.

4.نمایش نمونه کارهای انجام شده، با شیوه‌ای جذاب و خلاقانه

پس از طراحی سایت معماری پروژه های انجام شده یا در حال انجام خود را به نمایش بگذارید. پروژه‌های انجام شده، به سایت شما اعتبار می‌بخشد و موجب اعتماد مشتریان به شما خواهد شد. به هیچ وجه نمونه‌کارهای مشابه‌ای که در این اینترنت وجود دارد را در سایت خود منتشر نکنید زیرا در این صورت موجب هدر رفتن زحمات خود خواهید شد. حتماً در بخش نمونه‌ کارها، عکس‌های باکیفیتی از پروژه‌های خود تهیه بفرمایید و با مشورت تیم طراحی سایت، در قالبی زیبا و خلاقانه ارائه دهید.

در صورتی که در زمینه معماری داخلی و پروژه‌های مربوط به بازسازی انواع ساختمان فعالیت می‌کنید، نتایج تغییرات و قبل و بعد مربوط به هر پروژه را به صورت مقایسه‌ای در سایت منتشر کنید زیرا در تصمیم‌گیری افراد اثرگذار خواهد بود.

اگر از طریق انجام هر نوع پروژه،‌ گواهینامه و یا تقدیرنامه‌‌ای هر چند کوچک دریافت کردید، آن را در بخش مربوط به گواهینامه‌های خود بگذارید و توضیحی کوتاه برای جذب کاربران در ذیل آن بنویسید.

این قبیل فعالیت‌ها در سایت، میزان حرفه‌ای بودن شما و کسب و کارتان را به مخاطب اثبات می‌کند.

5.نوشتن درباره‌ی ما، منحصربه فرد و کامل

از بخش‌های اصلی و مهم هر سایت، صفحه درباره‌ ما است. زیرا در صورتی که مشتریان با شما ارتباط کافی نداشته باشند، نیاز است تا آشنایی لازم را کسب نمایند.

در قسمت درباره‌ی ما سایت‌تان، ایده شکل گیری مجموعه، میزان سابقه، فعالیت‌ها و یا خدمات انجام شده و در حال انجام و .. بایستی ثبت گردد. در این بخش باید کاربر را قانع کنید تا به شما و مجموعه‌تان اعتماد کند و برای انعقاد قرارداد مربوط به پروژه اقدام نماید، برای این کار می‌توان ویژگی‌های منحصر به فرد مجموعه‌تان و یا وجه تمایز بین کسب و کار شما با دیگر رقبا را به صورت شفاف و واضح مطرح کنید.

6.شفاف بودن روش ارتباط با تیم معماری

ارتباط مستقیم و بدون واسطه
ارتباط مستقیم و بدون واسطه

به کاربر اطلاع دهید که از چه طریقی می‌‌تواند با شما در سریع‌ترین زمان ممکن، ارتباط برقرار کند برای این کار می‌توانید انواع کانال‌های ارتباطی زیر را به کار بگیرید:

  • چت آنلاین سایت
  • فرم مربوط به تقاضای پروژه در سایت
  • چت واتساپ و یا تلگرام
  • دایرکت اینستاگرام
  • شماره تماس ثابت و یا همراه

هر یک از روش‌های فوق، براساس سیاست‌های مجموعه می‌تواند یکی از سریع‌ترین روش‌های ارتباطی باشد، بهترین روش برای ارتباط اولیه استفاده از فرم مربوط به درخواست پروژه در سایت است که از آن طریق افراد درخواست خود را ثبت نمایند، البته لازمه‌ی این روش، پاسخ‌دهی منظم و سریع از سمت شماست.

7.طراحی سایت معماری مناسب هر نوع تلفن همراه و سیستم

سایت شما به اصطلاح باید “ریسپانسیو” باشد، یعنی اینکه در هر تلفن همراه و یا سیستمی که سایت شما توسط آن مشاهده می‌شود، کلیه‌ی قسمت‌ها، آیکون‌ها و … بدون مشکل به کاربر نمایش داده شود.

البته این موضوع، یکی از موارد مهم و فنی مربوط به سایت است که طراحان سایت به آن تسلط دارند و اکثر آنها در طراحی سایت خود این موضوع را رعایت می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم ریسپانسیو، پیشنهاد میکنیم به مقاله طراحی سایت ریسپانسیو نگاهی بیندازید.

ofoghweb.ir

8.دسترسی آسان و پر سرعت

زیرساخت‌های سایت از عوامل مهم و تاثیرگذار در خصوص دسترسی و سرعت سایت است. هاست، نحوه کدنویسی و … در سرعت سایت بسیار اهمیت دارد و همین موضوع نیاز به استفاده از مهندسین خبره و کاربلد دارد، زیرا اگر شما طراحی خوبی داشته باشید و از قالب‌های خلاقانه استفاده کنید اما زیرساخت خوبی نداشته باشید و سایت شما مدام برای افراد با مشکل نمایش داده شود و یا هنگام نمایش یک صفحه دقایق زیادی صرف گردد، قطعاً با از دست دادن مشتری مواجه خواهید شد.

9.بروزرسانی و تغییرات مداوم

بروزرسانی و تغییرات مداوم
اهمیت بروزرسانی در طراحی سایت معماری

یکی از مواردی که علاوه بر کاربران، مورد پسند ربات‌های گوگل نیز می‌باشد، بروزرسانی است، تصاویر، محتوا، ux و ui و .. همگی بایستی هر چند وقت یک‌بار به صورت مداوم بروزرسانی گردد و در جهت بهبود هر یک از موارد گفته شده، بایستی اقدام نمایید.

البته توجه داشته باشید، هرگونه تغییری مثبت نخواهد بود و اگر تغییرات شما از دفعه‌ی پیشین بهتر نباشد و یا بدون آگاهی دست به هر اقدامی بزنید، ممکن است با افت رتبه مواجه شوید.

سخن آخر

علاوه بر موارد گفته شده در خصوص نکات کلیدی طراحی سایت معماری، برخی موارد جزئی نیز می‌تواند در خلق یک برند معتبر در فضای کسب و کارهای آنلاین تأثیرگذار باشد. از جمله نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، موارد زیر می‌باشند:

  • داشتن یک شعار تبلیغاتی و لوگو
  • داشتن بخش بلاگ و تولید محتوا
  • فرم محاسبه هزینه پروژه به صورت آنلاین
  • معرفی اعضای تیم مهندسی به همراه رزومه و تصاویر افراد
  • معرفی خدمات در حال ارائه به افراد
  • فعال کردن فرم نظرسنجی برای همه‌ی افراد
  • داشتن بخش اخبار و رویدادها (رویدادهای مهم و مرتبط به کسب و کار شما به همراه تهیه گزارش از فعالیت‌های انجام شده در مجموعه مربوطه در این بخش درج گردد.)
  • امکان چند زبانه و یا حداقل دو زبانه بودن سایت (فارسی و انگلیسی)
  • تهیه ویدئوی حرفه‌ای از مشتریان و بیان نظرات در خصوص نحوه‌ی انجام فرآیند پروژه

مجموعه‌ای از کلیه‌ی نکاتی که از ابتدا گفته شد به معماران کمک می‌کند تا هنر و خلاقیت خود را در دید همه‌ی افراد در فضای آنلاین به نمایش بگذارند تا از این طریق بتوانند پروژه‌های بیشتر و همینطور درآمد بیشتر کسب نمایند.

ofoghweb.ir

سوالات متداول از طراحی سایت معماری

طراحی سایت معماری چه کمکی به معماران می‌کند؟

  • داشتن یک سایت به مهندسین معماری کمک می‌کند تا مهارت‌های خود و تصاویر پروژه هایی که انجام داده اند را به بهترین شکل به نمایش بگذارند و از آن درآمد کسب کنند.

برای طراحی سایت معماری چه مقدار هزینه لازم است؟

  • هزینه هر سایت بستگی به عواملی مانند طراحی ux و ui به صورت اختصاصی یا استفاده از قالب های آماده و … دارد، به همین علت برای اطلاع از قیمت دقیق باید ابتدا طرح مد نظر شما مشخص گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از جزئیات قیمتها با افق وب در تماس باشید.

صفر تا صد پروزه طراحی سایت معماری چه مدت زمان می برد؟

  • در بازه‌ی زمانی 3 هفته الی 2 ماه از ابتدا تا انتهای طراحی سایت شما انجام خواهد شد.