انواع شرکت‌های بیمه چندین سالی است که برای ارائه خدمات خود، علاوه بر شیوه حضوری، روش آنلاین را نیز انتخاب کرده‌ و در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته‌اند. یکی از روش‌های ارائه خدمات به صورت اینترنتی برای شرکت‌های بیمه، طراحی سایت است. سایت‌های بیمه‌ای انواع خدمات مربوط به بیمه که در دفاتر حضوری انجام می‌شود را دربرگرفته و در صورتی که سایت به صورت استاندارد و با رعایت نکات طراحی سایت بیمه ای انجام شود، مشتریان بدون اتلاف وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند نسبت به تمدید و یا دریافت انواع بیمه اقدام نمایند.

در ادامه 12 نکته طلایی برای طراحی سایت بیمه خواهیم گفت که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید یک سایت با تمام استانداردهای لازم را داشته باشید.

نکات طلایی برای داشتن سایت بیمه‌ای موفق و پُر فروش

حتماً نام سایت بیمیتو قدیم یا ازکی جدید را شنیده‌اید که بسیار در زمینه سایت‌های بیمه‌ای سرآمد است. این سایت‌ها با رعایت برخی اصول و نکات حرفه‌ای و نگاهی درست نسبت به مشتریان خود توانسته‌اند تا حد زیادی در داشتن یک سایت آنلاین در زمینه بیمه موفق باشند. برای داشتن سایتی موفق و کاربرپسند،12 نکته‌ای که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم از اصلی‌ترین و طلائی‌ترین نکات طراحی سایت بیمه ای است.

1. داشتن صفحات به روز مربوط به توضیحات و قیمت هر بیمه

مهم‌ترین نکته برای هر سایتی، به روز بودن آن است. زمانی که شما بستری آنلاین آن هم از نوع سایت را انتخاب کرده‌اید، بایستی کلیه‌ی صفحات شما در به روزترین حالت ممکن باشد و کاربر با اطلاعات قدیمی روبه‌رو نشود. این موضوع به کاربر عدم توجه شما را می‌رساند و ممکن است موجب از دست دادن مشتری شود. مهم‌ترین مواردی که لازم است در سایت‌های بیمه‌ای آپدیت باشند، قیمت هر بیمه و توضیحات مربوط به آن است.

قیمت مهم‌ترین موضوع می‌باشد؛ زیرا این مبالغ در بیشتر مواقع با دیگر سایت‌های بیمه‌ای مقایسه می‌شوند و کم یا زیاد بودن قیمت‌ها می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد.

در بعضی مواقع افراد با ویژگی‌ها، شرایط و مدت زمان اعتبار هر بیمه آشنایی لازم را ندارند و قسمت توضیحات هر بیمه بایستی بسیار کامل، جامع و دارای اطلاعات صحیح باشد تا کاربر به شما اعتماد کند.

2. خرید آنلاین انواع بیمه

اینکه توضیحات کامل همه‌ی انواع بیمه در سایت شما درج شده باشد خیلی خوب است، اما همه‌ی توضیحات باید به شکلی باشد که مشتری بدون تردید بتواند بیمه مدنظر خودش را ثبت‌نام و هزینه آن را واریز کند. پس علاوه بر توضیحات جامع و کامل نیاز به یک صفحه پرداخت دارید. این صفحه باید امن باشد، یعنی با توجه به اینکه کاربر شما اطلاعات خود را در صفحه ثبت‌نام درج می‌کند و در نهایت بایستی پرداخت آنلاین انجام دهد، نیاز به یک صفحه ایمن و بدون مشکل دارید که از دسترس هکر و مشکلات این چنینی دور باشد.

3. صفحه استعلام بیمه بدون نیاز به پرداخت

در بعضی از مواقع مشتریان شما قصد پرداخت هزینه را ندارند و صرفاً می‌خواهند هزینه بیمه مدنظر خود را استعلام کند. برای مثال شخصی می‌خواهد به صورت آنلاین هزینه خسارت وارد کرده به ماشین دیگری را تخمین بزند و یا فرد دیگری می‌خواهد هزینه بیمه شخص ثالت خودرو را زودتر از موعد بداند و ….

همه‌ی این نیازها، موجب می‌شود تا شما یک صفحه‌ی استعلام آنلاین با قیمت‌های حقیقی و به روز داشته باشید تا به افراد در تصمیم‌گیری کمک کند، کمااینکه از بین تعداد افرادی که استعلام هزینه خودرو را می‌گیرند، ممکن است تعداد بسیاری از آنها، از طریق سایت شما بیمه خود را ثبت نمایند.

4. داشتن پرتال معتبر برای کاربران

پرتال معتبر برای کاربران سایت بیمه
پرتال معتبر برای کاربران سایت بیمه

افراد بیمه شونده بایستی برای ثبت‌نام بیمه مورد نظر خود، کارتابل داشته باشند. طراحی کارتابل کاربران یکی از نکات طراحی سایت بیمه ای است، زیرا برای ثبت هر نوع بیمه، اطلاعات کامل افراد بایستی درج شود. همچنین مدارک شناسایی و مدارک مربوط به بیمه برای مثال مدارک خودرو برای صدور بیمه ثالت و بدنه لازم است.

پس علاوه بر وارد کردن اطلاعات، امکان آپلود مدارک نیز در پرتال کاربران بایستی فعال باشد. از ویژگی‌های خوب صفحات مربوط به کاربران این است که با هر سیستمی و بالاخص تلفن همراه به توان مدارک را آپلود کرد، این امکان را حتماً برای کاربران فراهم نمایید که به هر روشی بتوانند مدارک اسکن شده خود را آپلود کنند.

5. دسته بندی شفاف انواع بیمه

اینکه کاربر را چه طور هدایت کنید تا به بیمه مورد نظر خود برسد، هنر طراح سایت شماست، بهترین روش برای هدایت آسان کاربران، استفاده از دسته بندی‌های واضح و شفاف است، دسته بندی سایت شما بایستی همه‌ی بیمه‌ها را به صورت واضح داشته باشد و نوع چیدمان و دسته‌بندی مورد نظر می‎‌تواند یکی از موارد مهم برای هدایت کاربر به سمت ثبت بیمه باشد.

انواع بیمه را از دسته‌بندی‌های اصلی مانند وسایل نقلیه، اشخاص و … شروع کرده و زیر مجموعه هر دسته‌ی اصلی مانند شخص ثالت و بدنه برای وسایل نقلیه و … تعیین کنید.

دسته‌بندی چارچوب و نقشه راه سایت شماست. علاوه بر کاربران به ربات‌های گوگل نیز از طریق دسته بندی می‌توانید نقشه سایت خود را بفهمانید.

6. رابط کاربری ساده و مناسب مشتریان سایت بیمه

مشتریان سایت‌‌های بیمه از همه‌ی اقشار هستند. پس رابط‌ کاربری‌های دشوار با حالت‌های بسیار خاص برای سایت‌های بیمه‌ای مورد مناسبی نیستند. المان‌های استفاده در سایت‌های بیمه‌ای بایستی عام باشند و همه‌ی افراد با هر سنی و هر شغلی معنای آن را متوجه شوند.

المان‌های مختلف سایت را در قسمت‌هایی از صفحه که معمول هستند طراحی کنید تا کاربران برای پیدا کردن آنها به زحمت زیادی نیفتند.

7. طراحی سایت ریسپانسیو

اینکه کاربر در هرکجا و با هر سیستمی وارد سایت شما شود، یک سایت سازمان یافته و مرتب ببیند که به سادگی بتوان با آن کار کرد، یعنی سایت شما Responsive (ریسپانسیو) است. سایت ریسپانسیو سایتی است که نمایش خوب و درست در همه‌ی صفحات نمایش داشته باشد. این موضوع پیش از هر مورد دیگری اهمیت دارد. زیرا بسیاری از سایت‌ها با طراحی‌های بسیار حرفه‌ای صرفاً مناسب صفحات لپ‌تاپ و یا کامپیوتر هستند و زمانی که با تلفن همراه وارد می‌شوید، اصلاً خبری از آن سایت حرفه‌ای نخواهد بود.

توجه داشته باشید سایت‌هایی که ریسپانسیو نیستند به لحاظ جایگاه و اعتبار از طرف گوگل، حرفی برای گفتن ندارند و از نظر گوگل این سایت‌ها غیر مناسب و غیر استاندارد شناخته می‌شوند.

8. گرافیک و رنگ‌های خلاق و جذب کننده

هر نوع رنگی که دلخواه کارفرما باشد، مناسب طراحی سایت آن هم از نوع بیمه‌ای نیست. برای سایت‌های شرکتی و خصوصاً بیمه‌ای از رنگ‌های گرم و مکمل‌های آنها بایستی استفاده کرد که اعتماد افراد به شما جلب کند.

استفاده از تصاویری که در گوگل به صورت پیش فرض وجود دارد، اعتبار برند شما را تا حدی پایین خواهد آورد. اگر از این تصاویر استفاده می‌کنید، ادیت‌های کوچکی در آنها اضافه کنید تا شخصی سازی شده و تفاوتی در نسخه سایت شما با آنچه در گوگل وجود دارد، ایجاد شود.

9. سرعت و عملکرد سایت

سرعت سایت
سرعت سایت بیمه

تصور کنید، وارد سایتی می‌شوید که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا صفحه لود شود، در چنین شرایطی چه کار می‌کنید؟

تقریباً در 90 درصد مواقع دکمه back را خواهید زد و به سراغ سایت دیگری می‌روید، مگر آنکه حتماً قصد استفاده از آن سایت را داشته باشید و نتوانید نیاز خود را با سایر سایت‌ها برطرف کنید.

سرعت سایت اولین عنصر ارتباطی شما با کاربران است، هرچه میزان لود هر صفحه کمتر باشد، احتمال نزدیک شدن کاربر به هدف شما بیشتر خواهد بود.

نحوه کدنویسی، میزبانی سایت و بسیاری از موارد دیگر در سرعت سایت شما تأثیر گذار است. پس پیش از هرگونه تصمیمی حتماً با طراحان و کدنویسان افق وب در این زمینه مشورت نمایید.

10. استفاده از سئو

سئو بهترین روش برای بازاریابی و ارائه خدمات شرکت‌هاست که با کمترین هزینه انجام می‌شود. سئو موارد زیادی از سایت شما، از کدنویسی تا تولید محتوا را دربرمی‌گیرد و هر مجموعه‌ای که استراتژی سئو نداشته باشد و برای این معقوله مهم، وقت و هزینه صرف نکند، محکوم به شکست خواهد بود.

حتماً جزء برنامه‌های سایت خود استراتژی و تکنیک‌های سئو را نیز بگنجانید و در صورتی که آگاهی کامل نسبت به این موضوع ندارید، با ما در تیم افق وب تماس بگیرید.

11. داشتن بخش محتوا یا بلاگ در سایت بیمه

هر سایتی بدون محتوا شبیه به ظرف خالی است. محتوا به سایت شما جان می‌بخشد و کمک می‌کند تا در صفحه جستجو دیده شوید.

فکر استفاده از محتوای سایر سایت‌ها را از سرتان بیرون کنید، زیرا در همین ابتدای کار قدم بزرگی برای نابودی سایت‌تان برداشته‌اید.

محتواهای اختصاصی و یونیک برای هر بیمه و جزئیات آن تولید کنید، به صورتی که امضای برند شما در آن نهفته باشد و هرکسی به سادگی نتواند متن شما را کپی کند.

12. چت همیشه آنلاین

آنلاین
سایت بیمه همیشه آنلاین

در زمینه بیمه، نکته و سوال به وفور وجود دارد. به همین منظور لازم است تا برای راهنمایی افراد در خصوص شرایط هر بیمه و نحوه ثبت‌نام، چت پشتیبانی به صورت دائمی فعال باشد و به مشکلات کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

جمع بندی

اینکه چند وقتی است، تعداد سایت‌های بیمه‌ای و فروش بیمه به صورت آنلاین رونق پیدا کرده است را می‌توان از دو جهت بررسی کرد:

  1. از یک طرف سایت‌های بیمه‌ای در رقابت با یکدیگر هستند و کار برای هر کدام بسیار سخت است.
  2. از طرف دیگر، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که رقابت بین این حرفه، موجب بالا رفتن کیفیت خواهد شد.

در پایان

هر فردی با استفاده از خلاقیت و ایده‌های ناب می‌تواند وارد بازار کاری شود که به اصطلاح اشباع شده است و کمتر کسی سراغ آن می‌رود. در زمینه سایت‌های بیمه‌ای نیز به همین صورت است، شما می‌توانید با استفاده از تخصص افراد حرفه‌ای در این زمینه و مشورت با آنها و رعایت نکات طراحی سایت بیمه ای به یک سایت خاص و ویژه دست یابید.

سوالات متداول طراحی سایت بیمه

از چه روشی می‌توان بهترین سایت بیمه با رعایت نکات طراحی سایت بیمه‌ای را راه‌‌اندازی کرد؟

  • برای طراحی سایت بیمه‌ای با رعایت استاندارهای لازم می‌توانید از مهندسین طراحی سایت افق وب کمک بگیرید. برای این کار با شماره ……. تماس حاصل نمایید.

برای طراحی سایت بیمه چه نکاتی اهمیت دارد؟

  • نکات بسیار زیادی مانند، رابط کاربری مناسب، داشتن شرایط برای استعلام قیمت و خرید بیمه و از همه مهم‌تر طراحی سایت توسط افراد کاربلد و متخصص از سری نکات طراحی سایت بیمه ای است.

مدت زمان راه‌اندازی سایت بیمه‌ای چقدر است؟

  • این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد، اما بازه‌ی زمانی که می‌توانید در نظر داشته باشید بین 3 هفته تا 2 ماه است.