جهان در حال حاضر و با گسترش تکنولوژی و فضاهای نامحدود آنلاین به دهکده ای کوچک تبدیل شده که برای ارتباط گرفتن با تمام اهالی آن نیاز به دانستن یک زبان مشترک هست. بسیاری از جوانان و نوجوان ها به اقتضای نیاز به تعامل با دنیا از جمله تحصیل, استفاده از منابع اصلی و حتی حضور در شبکه ها و فضاهای بین المللی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی را احساس کردند و برای آن تلاش میکنند. اما این موضوع در مورد افراد مسن و یا کسانی که تمایلی به یادگیری انگلیسی ندارند کمی متفاوت است. در این شرایط طراحی سایت ترجمه و نرم افزارهای ترجمه بسیار میتواند کارگشا باشد و نیاز به مترجم و دارالترجمه ها را به حداقل برساند.

در این مقاهل قصد داریم به ارائه ی نکاتی برای راه اندازی و طراحی سایت ترجمه بپدازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

لزوم طراحی سایت ترجمه

طراحی سایت ترجمه
لزوم طراحی سایت ترجمه

این روزها و با گسترش یادگیری زبان انگلیسی تمامی مقالات و منابع در سراسر دنیا به این زبان ترجمه شده اند. افرادی که تمایل دارند از این منابع استفاده کنند یا باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند و یا از دارالترجمه ها کمک بگیرند.همگام با گسترش تکنولوژی و افزایش فعالیت های آنلاین دارالترجمه ها نیز به کسب و کارهای آنلاین پیوستند وبرای طراحی سایت ترجمه ی خود اقدام کردند.

اگر قصد دارید از تعرفه های طراحی سایت مطلع شوید به برگه‌ی تعرفه طراحی سایت  مراجعه کنید.

امکانات یک سایت ترجمه

یک سایت ترجمه به طور پیش فرض به امکاناتی نظیر امکانات زیر نیاز دارد. این امکانات میتواند با توجه به خواست و نظر شما تغییر کند و به یک سایت با امکانات اختصاصی تبدیل شود؛

  1. انتخاب ظاهر ساده و گرافیک چشم نواز مطابق با سلیقه ی کاربر
  2. بخش معرفی گروه و رزومه‌ ی کاری هر یک از اعضا
  3. بخش تماس با ما که شامل تمامی راه های ارتباطی کاربر با شما خواهد بود
  4. لینک دهی به سایر حساب های فعال در شبکه های اجتماعی
  5. بخش راهنمای کاربران جهت درخواست و دریافت خدمات
  6. بخش ثبت نام
  7. پنل کاربری مجزا
  8. معرفی و ارائه ی خدمات
  9. دسته بندی خدمات ترجمه از جمله ترجمه ی متون, مقالات اداری, مقالات دانشجویی, ترجمه همزمان و…
  10. لیست هزینه ها معیارهای قیمت گذاری
  11. بخش پشتیبانی از کاربران
  12. امتیازدهی به مترجمان و سایت ترجمه بر اساس خدمت ارائه شده
  13. ارائه‌ی خدمات ترجمه‌ی سایر زبان ها
  14. بخش پرسش های متداول
  15. تالار گفتگو
  16. وبلاگ

وبلاگ نویسی

طراحی سایت ترجمه
وبلاگ نویسی

یکی از راه های افزایش بازدید کننده های سایت ترجمه وبلاگ نویسی و ارائه ی مقالات مرتبط می باشد. باید این نکته را در نظر بگیرید که تمامی افرادی که وارد وب سایت شما میشوند با هدف دریافت خدمتی در زمینه ی ترجمه نیستند. بسیاری از این افراد به دنبال مطالب مفید و خواندنی می گردند و اگر این مطالب را در وب سایت شما پیدا کنند مخاطب همیشگی شما خواهند شد.

برای جذب این گروه از کاربران که تعداد آنها کم هم نیست لازم است که در بازه های زمانی مشخص به ارائه ی مقالات مفید بپردازید. دقت کنید که این مقالات نباید تکراری باشد و یا از سایر سایت ها کپی شده باشد زیرا مخاطبان این روزهای شما افرادی باهوش و با دسترسی کامل به تکنولوژی هستند.

مقالات شما باید منحصر به فرد و بدون استفاده از اصطلاحات و عبارات تخصصی باشد. فراموش نکنید که شما برای گروهی از دانشجویان دانشگاه مقاله ارائه نمی دهید بلکه مخاطبان شما افراد معمولی با دانش کم و علاقه مند به یادگیری زبان هستند.

آموزش

شاید کمی دور از ذهن باشد که یک سایت ترجمه به اموزش نیز بپردازد اما این کار نشدنی نیست. هدف اول شما از راه اندازی این سایت ترجمه و خدمات مرتبط با آن است اما بدنیست گهگاهی برای مخاطبین دائمی خود آموزش هایی را قرار دهید و برای پرورش مترجمان آینده تلاش کنید.

این آموزش ها میتواند به صورت وبینار , پادکست و یا ویدیوهای آماده باشد.

ریسپانسیو بودن سایت ترجمه

یکی از ضروری ترین ویژگی های تمامی سایت ها ریسپانسیو بودن است. به این معنا که سایت مورد نظر شما باید قابلیت استفاده در تمامی دستگاه ها از قبیل تلفن های همراه, رایانه های رومیزی, لپ تاپ ها و تبلت ها را داشته باشد.

بیشترین دستگاهی که برای ورود به وب سایت ها استفاده میشود تلفن های همراه هستند که بخش جدانشدنی زندگی این روزهای جامعه هستند. در صورتی که سایت ترجمه ی شما قابلیت استفاده در این دستگاه ها را نداشته باشد شما بخش قابل توجهی از مخاطبین خود را از دست خواهید داد.

مزیت های یک سایت ترجمه‌ی ریسپانسیو

  1.   با تمام سایزهای نمایشگرهای مختلف مثل رایانه های رومیزی, لپ تاپ, تلفن های هوشمند و یا حتی تلویزیون های هوشمند و… سازگاری خواهد داشت.
  2.  به صرفه بودن از لحاظ هزینه ها
  3.  قدرت بالای سئو ( به عبارتی تمام کاربران را جذب خواهد کرد)
  4.  افزایش کاربران و بازدید کننده ها از سایت
  5.  افزایش محبوبیت در بین کاربران و در نتیجه کسب محبوبیت موتورهای جستجو
  6.  سایت های ریسپانسیو در بازاریابی های اینترنتی موفق تر هستند
  7.  سرعت بالای سایت های ریسپانسیو
  8.  سبقت از سایرین, استفاده از سایت های ریسپانسیو هنوز فراگیر نشده است لذا در صورتی که شما از آنها برای طراحی سایت تان استفاده کنید چندین قدم از رقبایتان جلوتر خواهید بود.

برای مطالعه‌ی بیشتر در زمینه‌ی سایتهای ریسپانسیو به مقاله ی طراحی سایت ریسپانسیو نگاهی بیندازید.

اهمیت سئو در سایت ترجمه

طراحی سایت ترجمه
اهمیت سئو

بای اینکه وب سایت شما در رتبه های اول موتورهای جستجو قرار بگیرد و اولین انتخاب کاربر باشد باید برای بهینه سازی یا همان سئو, تلاش فراوان داشته باشید.

بهینه سازی یا سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود تا محتوای سایت شما در کلمه کلیدی های مورد نظر در موتور جستجو رتبه دریافت کند و این کار توسط یک سئو کار حرفه ای صورت میگیرد که به تمام الگوریتم های موتورهای جستجو آشنایی دارد.

اگر قصد دارید سئوی سایت خود را به گروه افق وب بسپارید از برگه‌ی درخواست سئو سایت سفارش خود را ثبت کنید.