طراحی سایت صنعتی اولین قدم برای واحدهای تولید و صنعتی با هدف تحول اساسی در شیوه ی کسب و کارشان می باشد. یک سایت صنعتی میتواند به خوبی به معرفی و ارائه ی خدمات صنعت گران بپردازد. داشتن یک سایت صنعتی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن بیشتر می پردازیم.

امروزه و با گسترش اینترنت در بسیاری از کسب و کارها تحولی بزرگ شکل گرفته است.

این تحول از معرفی محصولات و خدمات گرفته تا بازاریابی و جذب مشتری و ارتباط و تعامل با آنها را شامل میشود. کارخانه جات تولیدی و بخش صنعت نیز از این تحول عظیم بی بهره نماندند و برای اینکه بتوانند در این شرایط جدید به کسب و کار خود بپردازند باید پا به پای تکنولوژی پیش بروند.

 

ضرورت طراحی سایت صنعتی

همانطور که گفتیم دنیا در حال حرکت به سمتی است که در آن هر اتفاقی در بستر اینترنت رخ خواهد افتاد از جمله کسب و کار و تجارت. لذا صاحبان مشاغلی که تا به حال به فکر قدم گذاشتن در این مسیر نیافتاده اند باید هر چه سریعت اقدام کنند تا از سایر رقبای خود عقب نمانند.

این پیشرفت تکنولوژی شامل همه ی مشاغل از جمله صنعت گران و صاحبان تولیدی ها نیز میشود. سایتی که واحدهای صنعتی راه اندازی میکنند در واقع ویترینی برای معرفی کالا ها و خدمات آن ها می باشد که در هر لحظه و  هر جا قابل دسترسی  است.

طراحی سایت صنعتی
ضرورت طراحی سایت صنعتی

داشتن یک سایت صنعتی لازمه ی رونق کسب و کار و افزایش فروش است. بهترین روش برای فروش بیشتر محصولات بازاریابی و تبلیغات است که همه ی اینها در بستر اینترنت و وب سایت صنعتی قابل انجام است.

البته نحوه ی بازاریابی و تبلیغات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

در واقع یک واحد صنعتی باید بداند که طراحی سایت صنعتی به معنای سرمایه گذاری است.

به محض راه اندازی و شروع به فعالیت یک سایت نمی توان از آن توقع درآمد زایی و … داشت. یک سایت صنعتی که تازه راه اندازی شده مانند کودکی نوپا است که نیاز به کمک دارد تا بتواند راه بیوفتد و بدود.

آیا طراحی سایت صنعتی محدودیت دارد؟

طراحی سایت صنعتی مناسب چه مشاغلی است؟

چه مشاغلی میتوانند یشترین استفاده را از یک سایت داشته باشند؟

دنیای اینترنت و فضای آنلاین آنقدر گسترده است که تمام مشاغل و حرفه ها را در بر میگیرد و هیچ محدودیتی برای هیچ رشته ای در آن وجود ندارد.

فضای رقابتی موجود بین صنایع مختلف و کارخانه ها سبب شده تا آنها برای گسترش کسب و کار خود به دنبال بازار گسترده تری بگردنند که همان فضای آنلاین است.

لذا در هر حرفه و صنعتی که مشغول به فعالیت هستید میتوانید به طراحی یک سایت صنعتی بپردازید و از این راه وارد بازار گسترده تر و بی حد و مرزی شوید.

ویژگی های یک سایت صنعتی

معرفی خدمات و محصولات

طراحی سایت صنعتی
معرفی خدمات و محصولات

اولین هدف از راه اندازی یک سایت صنعتی باید معرفی خدمات و محصولات تولیدی صنعت مورد نظر باشد. پس این کار باید به بهترین شکل ممکن در سایت صورت بگیرد. برای معرفی خدمات و محصولات باید از محتوای خوب استفاده کرد.

ضمن اینکه استفاده از تصاویر خوب و با کیفیت میتواند بیشترین تاثیر را در معرفی و جذب کاربران داشته باشد.

چند زبانه بودن

شرکت های بزرگ و کوچک صنعتی و تولیدی برای پیشرفت به بازار گسترده ای نیاز دارند. یعنی علاوه بر بازارهای داخلی باید به بازارهای جهانی نیز بیندیشند.

برای این منظور لازم است سایتی چند زبانه طراحی کنند تا کاربران از سراسر جهان بتوانند با محصولات و خدمات آنها آشنا شوند.

ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو بودن از ضروری ترین ویژگی های سایت های طراحی شده است. فرقی نمیکند با چه هدف و امکاناتی یک سایت طراحی شده است.

بلکه آنچه اهمیت دارد این است که تمام کاربران بتوانند با تمام ابزارهای دسترسی به اینترنت بوارد سایت شما شوند و از آن استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی  طراحی سایت ریسپانسیو نگاهی بیندازید.

طراحی اختصاصی

بهترین روش طراحی سایت برای واحد های صنعتی استفاده از قالب های اختصاصی است.

به عنوان یک شرکت طراحی سایت به هیچ عنوان به صنایع, برای راه اندازی یک وب سایت قالب های آماده را توصیه نمی کنیم.

برای مطالعه ی بیشتر در زمینه ی سایت های اختصاصی به مقاله ی  طراحی سایت اختصاصی نگاهی بیندازید.

امکانات یک سایت صنعتی چیست؟

  • صفحه معرفی
  • امکان ثبت نام و ورود برای مشتریان
  • قابلیت خرید آنلاین
  • معرفی محصولات واحد صنعتی
  • امکان جستجوی در خدمات و محصولات
  • گالری تصاویر محصولات
  • بخش نظرسنجی
  • بخش خبرنامه
  • بخش اطلاعیه ها
  • صفحه تماس با ما که شامل شماره تماس و آدرس می باشد
  • بخش معرفی صنایع مرتبط
  • در صورت داشتن نمایندگی معرفی آنها
  • پشتیبانی محصولات
  • ارتباط با مشتری
  • دسته بندی محصولات

 

مراحل طراحی سایت صنعتی

طراحی سایت صنعتی
مراحل طراحی سایت صنعتی
  1. مرحله ی اول دریافت مشاوره و نیاز سنجی است.در این مرحله صاحب صنعت مورد نظر که قصد راه اندازی یک سایت را دارد برای کسب اطلاعات بیشتر به یک شرکت طراحی سایت مراجعه میکند و اطلاعاتی را در این زمینه به دست میآورد.
  2. شرکت طراحی سایت با نیاز سنجی مشتری به یک دید کلی از امکانات و ویژگی های موردنظر وی میرسد.
  3. یک برآورد کلی از هزینه های و نیاز های مشتری در این مرحله صورت می گیرد و تیم طراحی سایت شروع به طراحی سایت میکنند
  4.  در این مرحله و پس از اماده شدن بخش از سایت یک نمونه ی اولیه به رویت مشتری میرسد که در صورت داشتن ایراد رفع خواهد شد.
  5.  در مرحله ی آخر و قبل از راه اندازی نهایی وب سایت بار دیگر مشتری سایت را بازبینی خواهد کرد و سایت کار خود را آغاز می کند.
  6.  مراحل تولید محتوا و پشتیبانی پس از شروع به کار سایت انجام میشود.