این روزهای با افزایش بیشمار کاربرانی که در فضای انلاین به دنبال کالاها و خدمات مورد نیاز خود هستند, طراحی و راه اندازی سایت یک امر ضروری و حیاتی است.یکی از انواع طراحی سایت ها طراحی سایت سازمانی است که قصد داریم در این مقاله به جزییات بیشتری از آن بپردازیم.

انواع مختلفی از طراحی سایت وجود دارد که متناسب با درخواست و نیاز مشتریان و صاحبان مشاغل متناسب با کارایی که نیاز دارند طراحی و اجرا می شود.

  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت شرکتی
  • طراحی سایت آموزشی
  • طراحی سایت خبری و اگهی
  • طراحی سایت خدماتی

اهمیت طراحی سایت سازمانی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم با گسترش استفاده از اینترنت  اگر سازمان یا شرکتی در این حوزه فعال نباشد خیلی سریع از سایر رقبای خود عقب خواهد ماند .

البته معیار موفقیت برای سازمان ها فقط راه اندازی یک سایت نیست بلکه پس از راه اندازی یک وب سایت مرحله پشتیبانی و بهینه سازی آن شروع خواهد شد که از اهمیتی برابر با طراحی سایت برخوردار است.

سازمان های دولتی و خصوصی بدون در نظر گرفتن نوع و خدماتی که ارائه میدهند, با قشر زیادی از مردم در ارتباط هستند و این ضرورت راه اندازی و طراحی یک سایت را بیش از پیش برجسته میکند.

چرا یک سازمان نیاز به راه اندازی سایت دارد؟

دلیل اول

اولین و مهمترین دلیل برای راه اندازی یک سایت سازمانی کاهش حضور مراجعین برای دریافت خدمات به سازمان مربوطه می باشد. به خصوص در شرایط جدید پیش آمده در سراسر دنیا که باید حشور فیزیکی در محیط های شلوغ به حداقل برسد, ضرورت داشتن یک سایت سازمانی بیش از پیش احساس میشود.

دلیل دوم

یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی و طراحی یک سایت سازمانی معرفی آن سازمان برای کاربران و مخاطبان می باشد. هر چه یک سازمان بهتر بتواند در فضای آنلاین خود را معرفی کند قطعا کاربان بیشتر برای ارائه ی خدمات به او مراجعه می کنند و این موضوع یکی از اهداف هر سازمان و ارگانی است.

طراحی سایت سازمانی
طراحی سایت سازمانی

دلیل سوم

با طراحی سایت سازمانی تمام اموری که کارکنان باید انجام دهند و خدمتی که مراجعین نیاز دارند با سرعت و دقت بالایی انجام میشود. این کار سبب رضایت بیشتر کارکنان سازمان و مراجعین می شود.

دلیل چهارم

افزایش سرعت رسیدگی به امور عقب افتاده و امور جاری یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت می باشد. در گذشته کاغذ بازی ها و ماندن پشت درهای سازمان های مختلف از مواردی بود که سبب ید یک کار ساده ی سازمانی روزها و یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. اما دنیای اینترنت و سایت ها این مشکل را به حداقل رسانده اند.

ویژگی های و امکانات یک سایت شرکتی

از جمله امکانات و ویژگی هایی که هر سازمان برای وب سایت خود نیاز دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد. البته متناسب با نوع فعالیت و خدماتی که سازمان مربوطه ارادئه میدهد امکاناتی به این لیست اضافه خواهد شد؛

  1. بخش معرفی سازمان
  2. معرفی خدمات و امکانات
  3. برگه‌ی تماس با ما
  4. پرسش های متداول
  5. معرفی کارکنان و مسئولین سازمان مربوطه
  6. بخش خبرنامه
  7. بخش اطلاعیه ها
  8. وجود راهنمای ساختمان سازمان, برای افرادی که قصد مراجعه ی حضوری دارند
  9. امکان مشاهده ی فیش حقوقی و سایر اطلاعات شاغلین سازمان
  10. گالری تصاویر سازمان
  11. معرفی مشتری ها و پروژه های سازمان
  12. ارائه ی قرارداد های سازمان با سایر سازمان ها و شرکت ها
  13. معرفی خدمات سازمان به همراه قیمت هر خدمت
  14. امکان جستجوی پیشرفته
  15. امکان دسته بندی خدمات و مقالات مربوط

اهمیت ظاهر در طراحی یک سایت شرکتی

طراحی سایت سازمانی
اهمیت ظاهر

این نکته را در نظر بگیرید که ظاهر و گرافیک یک سایت شرکتی باید مورد پسند تمام کاربران باشد. البته این کار اصلا کار راحتی نیست و نیاز به مشورت با گروه طراحی سایت و انتخاب طرح نهایی دارد.

هر وب سایتی باید متناسب با مخاطبان و کاربرانی که از آن استفاده میکنند طراحی شود. برای مثال شما نمی توانید از رنگ های تیره و گرم برای طراحی و ظاهر یک سایت مهد کودک استفاده کنید.

برای طراحی سایت شرکتی نیز ضروری است ابتدا مخاطبان آن برسی شوند. طراح گرافیک سایت شما باید بداند برای چه کسانی طراحی می کند.

امنیت یک سایت سازمانی

یکی از کلیدی ترین و حیاتی ترین بخش طراحی یک سایت سازمانی, بخش امنیت آن است.

به دلیل این که امور مربوط به سازمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و اطلاعات مهمی در سایت ها بارگذاری می شود لذا باید امنیت سایت های سازمانی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

برای حفظ امنیت سایت های سازمانی به روزترین برنامه ها و نرم افزارهای امنیتی روی آنها نصب میشود. این برنامه ها قابلیت به روز رسانی مداوم را دارند تا خطر های احتمالی را به حداقل برساند.

برای این منظور بهتر است به گروه طراحی سایتی مراجعه کنید که سابقه ی طراحی سایت های سازمانی و حفظ امنیت آن ها را داشته باشند.

چگونه یک شرکت طراحی سایت معتبر پیدا کنیم؟

اولین راهی که برای پیدا کردن یک شرکت طراحی سایت معتبر به ذهن هر کاربری می رسد جستجو در اینترنت و بازکردن چند سایت اول پیشنهادی است. سپس مراجعه به آنها برای طراحی سایت سازمانی است.

طراحی سایت سازمانی
شرکت طراحی سایت معتبر

اما باید بدانید که این کار, روش مطمئنی برای پیدا کردن یک شرکت معتبر و مطمئن نیست. به دست آوردن رتبه های اول موتورهای جستجو از راه های بهینه سازی ممکن است و افرادی که در این زمینه تجربه ای دارند میتوانند به رتبه های خوب برسند ولی این امر دلیلی برای اعتبار بالای آنها نیست.

برای اینکه به بهترین شکل تحقیق کنید باید علاوه بر جستجوی های اینترنتی به سایت ها و سایر نمونه کارهای آنها نیز مراجعه کنید.

سازمان ها

در زیر چند نمونه از ارگان هایی را نام میبریم که طراحی سایت آنها باید به صورت سازمانی انجام شود؛

  • شهرداری ها
  • سازمان های دولتی
  • سازمان های خصوصی
  • سایت وزارتخانه ها
  • سایت موسسات خصوصی و دولتی

اگر قصد دارید طراحی سایت سازمانی خود را به افق وب بسپارید به مقاله ی درخواست طراحی سایت مراجعه کنید.