ویروس کرونا را می توان وحشتناک ترین اتفاق قرن اخیر دانست که تاثیرات آن بر زندگی تمامی اقشار جامعه انکارناپذیر است. طراحی سایت در دوران کرونا را می توان اتفاقی مثبت ارزیابی کرد که تاثیرات خوبی بر سبک زندگی همه داشته است. در اینجا با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

صنعت طراحی سایت قبل از کرونا

صنعت طراحی سایت قبل از کرونا (coronavirus) آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته بود و به شکل امروز مورد استقبال عامه مردم نبود. در واقع فقط شرکت ها و فروشگاه های بزرگ و مطرح که از علم روز و تاثیر طراحی سایت بر رونق کسب و کار خود آگاه بودند به طراحی سایت اقدام می کردند.

در واقع این افراد با نگاهی به پیشرفت کسب و کارهای سراسر دنیا و فروش بالای محصولاتشان در این همین روال را در پیش گرفتند اما با استقبال چندانی مواجه نشدند.

صنعت طراحی سایت قبل از کرونا
آشنایی با چرایی طراحی سایت در دوران کرونا

تا قبل از کرونا، عامه مردم ترجیح می دادند ساعت ها وقت بگذارند با بازار و مراکز مختلف بروند و خرید خود را انجام دهند. این طرز تفکر ناشی از عدم اعتماد به آنلاین شاپ ها و عدم تجربه کافی در خرید آنلاین بود.

با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد می توان گفت تمام کسب و کارهایی که قبل از کرونا اقدام به طراحی سایت کردند با اقبال چشمگیری مواجه نشدند و این ناشی از فرهنگی بود که نیاز به تغییر داشت.

از ما تکرار از آنها انکار؟!

به عنوان یک شرکت فعال در زمینه طراحی سایت که با مزایای مختلف راه اندازی سایت آشنا هستیم همواره تلاش خود را کردیم تا این آگاهی را به کاربران و همه کسب وکارها بدهیم که داشتن یک سایت می تواند سکوی پرتابی برای رونق کارتان شود اما متاسفانه همیشه با مقاومت افراد مواجه بودیم.

کاسبان قدیمی تا قبل از کرونا همیشه نسبت به داشتن سایت و راه اندازی آن حس مثبتی نداشتند و معتقد بودند در این فضا نمی توان ان طور که باید تجارت کرد. برخی از کسب و کارهایی که قبل از ایم کرونا وب سایتی راه اندازی کردند آن را مدیون تفکر دوراندیشی افراد و بیشتر جوانانی بودند که به آینده سایت ها و تغییر سبک زندگی امیدوار بودند.

شبیخونی به نام کرونا

مفسران و محققان معتقدند که با هر میزان پیشرفت پزشکی و بهبود سطح بهداشت، تجربه نشان داده که هر 100 سال یک بار یک بیماری جهان را در خود غرق می کند و تا مدت ها زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار می دهد. بیماری که در قرن حاضر گریبان ما را گرفت “کرونا” بود و با تمام وجود ترس و نگرانی های آن را درک کردیم.

کرونا علاوه بر اینکه سلامت تمام قشرهای جامعه را تحت تاثیر قرار داد، به معنی واقعی هم اقتصاد کشورها را نابود کرد. کسب و کارهای زیادی در این ایام با مشکلات اقتصادی رو به رو شدند و حتی تعداد قابل توجهی از آنها ورشکست شدند.

طراحی سایت در دوران کرونا
طراحی سایت در دوران کرونا

درست در این ایام بود که افرادی مانند ما که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کردند به کسب و کارها پیشنهاد طراحی سایت دادند. با راه اندازی و طراحی سایت عملا همه مشاغل می توانستند کار خود را ادامه دهند، مشتریان خود را حفظ کنند و در عین حال تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به این ترتیب بود که سیل عظیمی از درخواست ها از طرف کسب و کارهای مختلف برای طراحی سایت به راه افتاد. شاید بتوان گفت که بقیه کسب و کارها در ایام کرونا با رکود مواجه شدند اما آگاهی مردم از مزایای بی شمار سایت ها باعث شد که کسب و کار شرکت های طراحی سایت با رونق خوبی رو به رو شود.

طراحی سایت در دوران کرونا و بعد از آن

موقعیتی که الان در آن هستیم را می توان به دوران بعد از کرونا تعبیر کرد، زیرا تقریبا کرونا از بین رفته و محدودیت های رفت و آمدی به قوت قبل خود بازگشته است. اما نکته اینجاست که سایت های راه اندازی شده و آنلاین شاپ هایی که در دوران کرونا رونق گرفتند یا شروع به فعالیت خود کردند همچنان و پر رونق به کار خود ادامه می دهند.

این موضوع را می توان یک مزیت بزرگ دانست که حاصل زندگی در شرایط سخت کرونایی بوده است.

طراحی سایت در دوران کرونا و بعد از آن
طراحی سایت در دوران کرونا و بعد از آن

در حال حاضر فعالیتهای آنلاین بخش جدایی ناپذیری از زندگی افراد مختلف جامعه شده است و افراد جامعه بیشتر از قبل برای بدست آوردن اطلاعات، ارتباط با دیگران، خرید و سرگرمی از اینترنت و وب سایت های فعال استفاده می کنند.

اجبار به طراحی سایت در دوران کرونا باعث شد تا افراد برای از دست ندادن کسب و کار و موقعیت شغلی خود وارد این حوزه شوند و فعالیت خود را آنلاین انجام بدهند. در واقع تولید کننده ها و افرادی که تا پیش از این راه اندازی سایت را یک امر غیر ضروری می دانستند وارد این حوزه شدند و فعالیت خود را آغاز کردند.

از طرفی هزاران برنامه نویس و طراح وجود دارد که با ایده های خود به این صنعت رونق می بخشند و رقابت سختی بین آنها در جریان است.

شرکت طراحی سایت خوب

برای داشتن یک وب سایت لازم است که در ابتدا به دنبال یک شرکت طراحی سایت خوب بگردید و بعد از انجام مشاوره های لازم و بررسی آنچه می خواهید و آنچه امکان پیاده سازی آن وجود دارد، شرکت مد نظر خود را انتخاب کنید و کار طراحی و راه اندازی وب سایت خود را به آنها بسپرید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که به مقاله یک شرکت طراحی سایت خوب و ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟ مراجعه کنید و در انتها اگر هنوز سوالی در ذهن شما وجود دارد که به دنبال پاسخ آن هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.