هر ساله نمایشگاه های بسیاری در سراسر دنیا در زمینه های مختلف برگزار میشود. در روزهای نزدیک به شروع این نمایشگاه ها صاحبان مشاغل به تکاپوی تبلیغ میپردازند و حتی هزینه های گزافی بابت دیده شدن در نمایشگاه مورد نظر پرداخت میکنند. با هدف کاهش هزینه ها و جلوگیری از هرج و مرج های قبل و بعد از برگزاری نمایشگاه های مختلف به عنوان یک گروه طراحی سایت پیشنهاد میکنیم که برای طراحی سایت نمایشگاهی اقدام شود.

طراحی سایت نمایشگاهی مزایای بسیاری دارد که سبب میشود تمامی امور مربوط به نمایشگاه به بهترین شکل ممکن انجام شود. در ادامه به معرفی یک سایت نمایشگاهی و مزایا و امکانات ان میپردازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

هدف از طراحی سایت نمایشگاهی

طراحی سایت نمایشگاهی
هدف از طراحی سایت نمایشگاهی

قبل از اقدام برای طراحی سایت نمایشگاهی لازم است نیاز های خود را بررسی کنید و هدف از راه اندازی و طراحی سایت نمایشگاهی را مشخص کنید. مهمترین هدف از داشتن یک سایت نمایشگاهی معرفی شغل و حرفه ی شماست و تبلیغات گسترده. یک سایت نمایشگاهی با داشتن شرایطی که در ادامه به بررسی آن میپردازیم میتواند تا حد قابل توجهی هزینه های تبلیغات و برند سازی شما را در سطح جامعه و در بین سایر هم کارها, کاهش دهد.

چه کسانی باید یک سایت نمایشگاهی داشته باشند؟

گروه اول از افرادی میتوانند برای طراحی سایت نمایشگاهی اقدام کنند, متولیان نمایشگاه مورد نظر می باشند. این افراد میتوانند با هدف گسترش نمایشگاه خود و معرفی آن در بازه‌ی جغرافیایی بزرگتری اقدام به این کار بکنند. ضمن اینکه نمایشگاه مورد نظر حتما چند بار در سال برگزار خواهد شد و برای هر دفعه نیاز به فراخوان دادن, تبلیغات و رزرو مکان و… می باشد که همه ی این امور با داشتن یک سایت به راحتی و با سرعت بیشتری قابل انجام است.

گروه دوم از افرادی که نیاز به طراحی یک سایت نمایشگاهی دارند صاحبان مشاغلی هستند که هر ساله و در تمامی دفعات نمایشگاه مورد نظر شرکت میکنند و در اصطلاح پای ثابت نمایشگاه هستند. این افراد برای هر نوبت از برگزاری  نمایشگاه نیاز دارند که تبلیغ کنند و به معرفی خود بپردازند و از مشتریان احتمالی برای حضور در نمایشگاه دعوت کنند.

تمامی این کارها میتواند در قالب یک وب سایت در نظر گرفته شود. علاوه بر این امور میتوان امکانات دیگری نیز در این سایت قرار داد و در آینده حتی برای گسترش آن اقدام کرد.

شاید در نگاه اول راه اندازی یک سایت نمایشگاهی یا سایتی که مختص یک نمایشگاه خاص باشد برای یک تجارت کمی منطقی به نظر نرسد اما این را بدانید که طراحی و راه اندازی سایت به نوعی سرمایه گذاری برای آینده است. در وب سایت نمایشگاهی میتوانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید, از سابقه ی کاری خود اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید. اطلاعاتی در زمینه ی نمایشگاه مورد نظر در اختیار کاربر قرار دهید و اطلاعیه ها و اخبار مزبوط به نمایشگاه را در بخش خبر نامه اضافه کنید.

برای ثبت سفارش طراحی سایت خود به برگه‌ی سفارش طراحی سایت مراجعه کنید.

امکانات سایت نمایشگاهی

طراحی سایت نمایشگاهی
امکانات

امکانات سایت نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که نیاز مخاطب و کاربر شما را برطرف کند. از جمله امکاناتی که برای تمامی سایت های نمایشگاهی ضروری است میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. بخش تماس با ما که شامل تمامی راه های ارتباطی شما به عنوان صاحب شغل و البته راه های ارتباطی نمایشگاه مورد نظر با مخاطبان باشد.
  2. معرفی حساب های اجتماعی.لازم است تا با نام برند تجاری خود در صفحات مجازی و نرم افزارهای ارتباطی پر طرفدار حسابی داشته باشید, لینک این حساب ها و راه های دسترسی به آنها را باید در این بخش قرار دهید. در صورتی که متولیان نمایشگاه هدف شما نیز حسابی با نام نمایشگاه دارند, لازم است آن را نیز لحاظ کنید.
  3. بخش نظرسنجی برای دریافت نظرها و افزایش کارایی سایت
  4. بخش انتقادات و پیشنهادها که بخشی بسیار مهم و سازنده برای هر سایتی است تا تعاملی بهتر با کابران خود داشته باشد و از نظرات آنها استفاده کند.
  5. تماس آنلاین و تصویری با غرفه در زمان برگزاری نمایشگاه
  6. بخش خبرنامه, که شامل اطلاعیه ها و اخبار نمایشگاه می باشد
  7. قرار دادن نقشه و موقعیت نمایشگاه
  8. بخش دستاوردها
  9. بخش بین الملل
  10. چند زبانه بودن. خوب است که وبسایت نمایشگاهی شما چند زبانه باشد تا از تمامی دنیا بتوانند با شما و زمینه ی کاری شما آشنا شوند. انتخاب زبان یا زبان های مورد نظر باید متناسب با بازارهای هدف شما باشد.
  11. بخش معرفی مجریان و عوامل غرفه و نمایشگاه مورد نظر
  12. گالری تصاویر نمایشگاه باید شامل عکس ها و فیلم های با کیفیت از نمایشگاه باشد. این بخش میتواند شامل بایگانی تصاویر دوره های گذشته ی نمایشگاه نیز باشد.
  13. بخش آشنایی با قوانین و مقررات نمایشگاه
  14. و هزاران امکان دیگر که در یک وب سایت نمایشگاهی مورد نیاز است.

سئو و بهینه سازی سایت نمایشگاهی

بهینه سازی و سئوی سایت نمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه این کار با کیفیت بالاتری انجام شود , وب سایت رتبه ای بهتر در موتورهای جستجو دریافت خواهد کرد و در اولین انتخاب ها به مشتری پیشنهاد خواهد شد.

طراحی سایت نمایشگاهی
سئو و بهینه سازی

آشنایی کامل با الگوریتم های مورد نظر موتورهای جستجو  و معیارهایی که سبب افزایش رتبه ی یک سایت میشود, از جمله ویژگی های یک سئو کار حرفه ای است.

برای سئوی سایت خود به سئوکاران حرفه ای افق وب اطمینان کنید و سفارش خود را از طریق درخواست سئو سایت  ثبت کنید.

سئوکاران را میتوان به دو دسته ی سئوکاران کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم کرد که هر دو گروه سبب دریافت رتبه ی خوب برای وب سایت نمایشگاهی شما خواهند شد اما یک گروه از راه های قانونی و حرفه ای این کار را انجام میدهند و گروه دوم از راه های غیر حرفه ای و غیر اصولی که در صورت لو رفتن باعث جریمه شدن سایت شما و کاهش ارزش آن خواهند شد.