امروزه داشتن وب سایت و راه اندازی آن اصلا کار سختی نیست. حتی اگر چیز زیادی از طراحی وب سایت ندانید با کمی آموزش و استفاده از قالب های آماده میتوانید وب سایت خود را راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید. اما در صورتی که به دنبال یک سایت ویژه, با طراحی خاص باشید کار کمی سخت تر میشود و نیاز به یک تیم طراحی سایت خواهید داشت. در این مقاله به ویژگی ها و مراحل طراحی سایت وردپرس میپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

در این روزها یکی از بهترین و رایج ترین سیستم های مدیریت محتوا “استفاده از وردپرس” است. به جرات می توان گفت که وردپرس یکی از بهترین سیستم ها برای طراحی وب سایت است که محبوبیت جهانی دارد.

قابلیت های بسیار زیاد وردپرس سبب شده که این روزها بسیار مورد توجه برنامه نویسان قرار بگیرد. فقط کافی است کمی php بلد باشید تا بتوانید به راحتی با وردپرس کار کنید.

وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس
وردپرس چیست؟

وردپرس یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا و متن باز هست که با زبان php نوشته شده است. وردپرس دارای امکانات و افزونه های رایگان بسیار خوبی است. که هر روز به امکانات و توسعه آن افزوده می شود.

Php چیست؟

یکی از زبان های رایج و پر طرفدار در برنامه نویسی است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

دلیل پرطرفدار بودن وردپرس

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا وردپرس مورد اقبال عمومی قرار بگیرد یادگیری آسان آن است.
برای یادگیری وردپرس یا پیدا کردن راه حل هر مشکل به راحتی میتوانید با جستجویی کوتاه در مرورگر خود, آموزش ببینید و مشکل را برطرف کنید.

دلیل دیگر پرطرفدار بودن وردپرس امنیت بالای آن است. با به روز رسانی های جدید امنیت آن نیز افزایش پیدا میکند. در عین حال شما میتوانید با افزودن افزونه های جدید امنیت آن را چند برابر کنید.

 

قدم اول در طراحی سایت وردپرس

در مرحله ی اول از طراحی سایت وردپرس به عنوان تیم طراح باید بدانیم که:

  • حوزه ی کاری مشتری چیست؟
  • مشتری از راه اندازی یک سایت وردپرسی چه هدفی را دنبال میکند؟
  • مشتری قصد ارائه ی محتوا را دارد یا برای فروش آنلاین برنامه ریزی کرده است؟
  • رقبای مشتری چگونه فعالیت میکنند؟

لذا اگر قصد مشتری راه اندازی و طراحی یک سایت فروشگاهی باشد پیشنهاد ما استفاده از php یا وردپرس است.
اما اگر قصد دارید یک سیستم حسابداری را در سایت خود مدیریت کنید ,وردپرس گزینه ی خوبی نخواهد بود.

مراحل راه اندازی یک سایت وردپرسی

برای راه اندازی یک وب سایت وردپرسی باید مراحل زیر را طی کنی;

طراحی سایت وردپرس
مراحل راه اندازی

1 انتخاب دامنه و هاست برای طراحی سایت وردپرس

دامنه های محبوب .net، .org، .com و… هستند که حتما بسیار دیده اید.البته انتخاب این دامنه ها به نوع فعالیت شما بستگی دارد.که تیم طراح برای انتخاب آن شما را راهنمایی خواهد کرد.
منظور از هاست محلی است که قرار است اطلاعات و محتویات سایت شما در آن ذخیره شود.چیزی مشابه ذخیره ی اطلاعات در کامپیوتر. با این تفاوت که با خرید هاست و وصل شدن دامنه به آن تمام کاربران از سراسر دنیا به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت.
دربازه ی نوع ارائه دهنده ی میزبان دو راه وجود دارد;

  1. راه اول هاستینگ مشترک
  2. راه دوم مدیریت هاستینگ وردپرس

کسانی که قصد دارند خودشان یک وب سایت راه اندازی کنند و تجربه ی زیادی ندارند بهتر است از هاستیگ مشترک استفاده کنند.

2 انتخاب قالب در طراحی سایت وردپرس

در این مرحله شما باید یا از قالب های آماده استفاده کنید یا یک قالب اختصاصی پیشنهاد بدهید که قطعا انتخاب دوم پچیشنهاد تیم افق وب به شما خواهد بود.

3 پیکربندی قالب انتخابی

در این مرحله تیم طراحی سایت وردپرس متناسب با نیازهای سایت شما افزونه ها و تنظیماتی را به قالب شما اضافه میکند.

4 استفاده از سایت

پس از انتخاب و پیکربندی قالب ها با یک کلیک میتوانید از وب سایت استفاده کنید.

روند طراحی سایت وردپرس

  1.  تحلیل و بررسی سایت رقبا
  2.  بررسی نظر مشتری
  3.  پیاده سازی طرح اولیه
  4.  کدنویسی سایت و قالب مورد نظر شما
  5.  آنلاین کردن سایت و نمایش نسخه ی دمو به مشتری

محتوا در وردپرس

اهمیت محتوا در انواع سایت ها غیر قابل انکار است. وب سایت شما اگر با بهترین و سفارشی ترین امکانات طراحی شده باشد, از بهترین رنگ ها برای طراحی آن استفاده کرده باشید و تمام نکات حتی ریسپانسیو بودن را در آن رعایت کرده باشید.اما محتوایی در خور برای آن در نظر نگیرید عملا هیچ استفاده ای ندارد.
برای بیان راحت تر باید بگوییم که وب سایت بدون محتوا یا با محتوای بی ارزش مانند ماشین آخرین سیستم بدون بنزین است. پس باید برای محتوا اهمیت زیادی قائل شد.

اهمیت بهینه سازی در طراحی سایت وردپرس

یکی دیگر از ویژگی هایی که وردپرس را بسیار محبوب کرده است.سئوی بی نظیر آن است.
اگر نگاهی به وب سایت هایی که رتبه ی اول مرورگرها را دارند بیندازید,خواهید دید که تمام آنها از وردپرس استفاده میکنند و این رتبه ی خوب در مرورگرها حاصل اصول سئوی خوب در وردپرس است.

اگر به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستید با اطمینان کامل این کار با به تیم افق وب بسپارید.

ریسپانسیو بودن سایت های وردپرسی

قالب های وردپرس اغلب ریسپانسیو یا به اصطلاح واکنشگرا می باشند.همین موضوع سبب شده تا سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند در رتبه های برتر مرورگرها قرار بگیرند. زیرا یکی تاز عناصری که در رتبه دهی به سایت ها اهمیت دارد میزان بازدید از سایت است.

طراحی سایت وردپرس
ریسپانسیو

در واقع واکنشگرا بودن به این معنی است که کاربر با هر دستگاهی میتواند از وب سایت شما دیدن کند و به فعالیت در آن مشغول شود.
به طور قطع سایت هایی که واکنشگرا یا ریسپانسیو نیستند, کاربرانی را که با تلفن همراه یا تبلت قصد بازدید از سایت را دارند از دست خواهند دادو در نتیجه رتبه ی خوبی از جانب مرورگرها دریافت نخواهند کرد.

هزینه ها در طراحی سایت وردپرس

استفاده از وردپرس میتواند بهترین پیشنهاد برای کسب و کارهایی باشد که قصد دارند با کمترین هزینه یک وب سایت راه اندازی کنند.
در واقع با انتخاب وردپرس برای طراحی سایت مورد نظر با کمترین هزینه بیشتری بازدهی را دریافت خواهند کرد.

جالب است بدانید که استفاده از وردپرس در بین سازمان های بزرگ جهانی نیز رایج است و دلیل آن مدرن بودن و امکانات فراوان آن است.
هزینه ی تمام شده برای طراحی یک سایت وردپرس به معیارهای بسیاری بستگی دارد از جمله امکانات و ویژگی هایی که مشتری درخواست میدهد.

 

امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.