از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارها برای تجارت بهتر و رونق کسب و کار در جامعه  امروزه، داشتن وبسایت است. برای شروع فعالیت آنلاین و حضور در دنیای بی انتهای دیجیتال لازم است در درجه اول یک سایت طراحی کنید. از دو طریق می توانید سایت مورد نظر خود را طراحی و راه اندازی کنید.

اولین راه این است که صفر تا صد کار را به شرکت طراحی سایت بسپارید. اما در روش دوم خودتان می توانید سایتی طراحی کنید. اما چطور؟ با ما در آموزش طراحی سایت در رباط کریم همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

چه نیازی به سایت است؟

در دنیای دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم, افراد برای کوچکترین سوال و نیاز خود به سراغ اینترنت می روند. پس لازم است تا هر کسب و کار، سایتی برای خود طراحی کند تا بتواند مشتریان بیشتری جذب کند.

این فضا صرفا برای تجارت یا گسترش فروش نیست، بلکه افراد با تخصص ها و مهارت های مختلف می توانند با داشتن یک سایت در محدوده بزرگتری به معرفی خود بپردازند و کار خود را گسترش دهند.

آموزش طراحی سایت در رباط کریم

برای شروع طراحی سایت در ابتدا لازم است با برخی اصطلاحات و موارد اولیه آشنا شوید که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

انواع وبسایت ها

برای تشخیص اینکه چه نوع سایتی مورد نیاز است باید ابتدا با دسته بندی های آن آشنا شویم.

وب سایت ها را بر اساس معیارهای فنی و نوع کد نویسی به دو دسته سایت های استاتیک یا ثابت (Static Website) و سایت های داینامیک یا پویا (Dynamic Website) تقسیم می کنند.

سایت های استاتیک به دلیل معایب بسیار زیادی که دارند این روزها دیگر مورد استقبال قرار نمی گیرند مگر در موارد محدود.

برای آشنایی بیشتر با این سایت ها و بررسی تفاوت هایی که با یکدیگر دارند پیشنهاد می کنیم به مقالات طراحی سایت داینامیک و طراحی سایت استاتیک مراجعه کنید.

آموزش طراحی سایت در رباط کریم
آموزش طراحی سایت در رباط کریم

سایت ها را براساس کاربردی که دارند می توان در دسته های مختلفی مانند آنچه در ادامه آمده است دسته بندی کرد؛

  • سایت فروشگاهی
  • سایت شخصی
  • سایت خبری
  • تالار گفتگو
  • سایت خدماتی
  • وبلاگ
  • سایت علمی
  • سایت شرکتی
  • پورتال های سازمانی
  • و …

هاست و دامنه

هاست به فضای میزبانی وب گفته میشود. در واقع وب سایتها به فضایی نیاز دارند تا فایل های صفحات وب سایت در آن نگهداری شود که هاست این وظیفه را به عهده دارد.

به آدرس هر سایت در اینترنت دامنه میگویند، آدرس دامنه بعد از http ,و یا http . قرار میگیرد و هر شخص آدرس دامنه ای منحصر به دارد. پس از نام دامنه پسوند دامنه قرار میگیرد.

همه پسوندهای دامنه دارای معنا و مفهوم خاصی هستند و توضیحی درباره موضوع و محتوا سایت را نشان میدهند، مثلا پسوند.ac.com یا ac.ir برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی به کار میرود.

مقاله راهنمای کامل ثبت دامنه سایت اطلاعات بیشتری در مورد دامنه در اختیار شما قرار خواهد داد.

آشنایی با HTML و CSS

HTML  کوتاه شده‌ عبارت (Hyper Text Markup Language) می باشد و به عنوان یک زبان نشانه گذاری متن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هر صفحه موجود در سایت مجموعه ای از متن ها، عکس ها و بخش بندی های مختلف است.

به کمک تگ ها و کدهایی که HTML در اختیارتان قرار می دهد، می توانید ساختاری مشخص از اطلاعات را در این قسمت ها به وجود آورید و در معرض نمایش بگذارید.

آموزش طراحی سایت در رباط کریم
آموزش طراحی سایت در رباط کریم

CSS کوتاه شده‌ عبارت Cascading Style Sheets است که قابلیت صفحه آرایی, استایل دهی و زیبا سازی صفحات سایت را برای طراحان سایت فراهم می سازد.

به طور دقیق تر ساختار هر صفحه با استفاده از HTML تعیین می شود و سپس با به کار بردن کدهایی دیگر به این ساختار و چیدمان، استایل داده می شود.

طراحی سایت اختصاصی یا استفاده از قالب های آماده؟

طراحی سایت در رباط کریم به صورت اختصاصی نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. زیرا در این سبک تمامی بخش های سایت به صورت کاملا اختصاصی طراحی و برنامه نویسی می شود.

برای افرادی که مهارت و تخصص کافی در این زمینه ندارند و با زبان های برنامه نویسی آشنا نیستند استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم.

بهترین راه برای طراحی سایت توسط افرادی که تجربه کمی دارند استفاده از قالب های آماده است.

قالب های آماده بسیار زیادی به صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. با انجام تغییرات سفارشی و اعمال نیازها و خواسته های خود می توانید یک قالب آماده را با ظاهر و امکانات جدید ایجاد کنید.

واکنشگرا بودن

سایتهایی که برای نمایش در دستگاههای مختلف از جمله رایانه های رومیزی و همراه, تبلت و تلفن های هوشمند محدودیتی نداشته باشند را در اصطلاح، واکنشگرا یا ریسپانسیو می گویند.

قبل از اینکه سایتهای ریسپانسیو به صورت امروزی طراحی شوند لازم بود تا در کنار طراحی سایت برای رایانه های رومیزی نسخه ای نیز برای تلفن همراه طراحی شود که مدیریت آن به صورت مجزا صورت می گرفت.

علاوه بر این طراحی این نوع، بسیار زمانبر بود و هزینه های بسیاری برای مشتری به همراه داشت.

اما با طراحی ریسپانسیو سایتها دیگر نیازی به طراحی و مدیریت مجزا وجود ندارد و تمام تغییرات در همه نسخه ها اعمال میشود. ضمن اینکه سرعت کار بالا رفته و هزینه زیادی برای مشتری نخواهد داشت.

مفهوم سئو

سئو (SEO) کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی موتور جستجو است.

در واقع سئو به معنی فریب یا دستکاری موتورهای جستجو نیست. بلکه مجموعه فرآیندهایی است که هر فرد با آگاهی از الگوریتم های موتورهای جستجو انجام می دهد تا سایت مورد نظر به رتبه خوبی دست پیدا کند.

آموزش طراحی سایت در رباط کریم
آموزش طراحی سایت در رباط کریم

هر سئوکار یا فردی که قصد دارد سئو سایت خود را انجام دهد نیاز به دانش, مهارت و کسب تجربه کافی در این زمینه دارد.
در حالت کلی میتوان اهدافی که از سئو دنبال می شود را در موارد زیر خلاصه کرد؛

  • افزایش بازدید سایت
  • ایجاد برندینگ
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش رتبه سایت در صفحه موتورهای جستجو
  • افزایش فروش محصولات (برای سایت های فروشگاهی)
  • تبلیغات گسترده

امنیت سایت طراحی شده

پس از اینکه سایت مورد نظرتان را طراحی کردید لازم است برای امنیت آن نیز آموزش های لازم را ببینید.

در ابتدا و زمانی که سایت شما بازدیدکننده زیادی ندارد، شاید مشکل امنیتی خاصی نیز پیش نیاید. اما به مرور و با افزایش ترافیک و بازدیدها, سایت شما گزینه خوبی برای هکرها و رباتهای مخرب خواهد بود.

برای مطالعه‌ بیشتر در مورد امنیت سایت, پیشنهاد می کنیم به مقاله‌ امنیت وردپرس نگاهی بیندازید.

آموزش طراحی سایت در رباط کریم
آموزش طراحی سایت در رباط کریم

سوال های متداول

بهترین شرکت طراحی سایت در رباط کریم کدام است؟

شرکت افق وب با سابقه ۱۰ ساله در زمینه طراحی انواع سایت های شرکتی, فروشگاهی و آموزشگاهی یکی از معتبر ترین شرکت های طراحی سایت در رباط کریم است.

هزینه طراحی "سایت شرکتی" در شهر رباط کریم چقدر است؟

هزینه طراحی سایت شرکتی در شهر رباط کریم بین ۲ تا ۳ میلیون تومان متغیر است البته این هزینه با در نظر گرفتن استاندارد وبسایت ها می باشد و در صورت نیاز کارفرما به انجام شخصی سازی اختصاصی هزینه برآورد میشود

آیا امکان پرداخت اقساطی برای هزینه طراحی سایت وجود دارد؟

بله می توانید هزینه طراحی سایت را به صورت اقساط پرداخت کنید. برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۰۴۵۴۶۲۸