افراد بسیاری هستند که به طراحی سایت علاقه مندند اما نمی دانند از کجا شروع کنند و به دنبال یادگیری چه مطالبی بروند. ما در آموزش طراحی سایت در پرند قصد داریم علاقه مندان به طراحی سایت را برای پیدا کردن نقشه راه راهنمایی کنیم. با ما تا پایان همراه باشید.

از کجا شروع کنیم؟

خیلی از طراحان سایت که این روزها در کار خود حرفه ای محسوب می شوند، در ابتدا کار خود را با آزمون و خطا آغاز کردند. یعنی به طور دقیق نمی دانستند چه چیزی باید یاد بگیرند. این موضوع باعث می شود تا علاقه مندان, زمان زیادی را از دست بدهند و در مسیر یادگیری سردرگم شوند.

ما در ادامه آموزش طراحی سایت در پرند قصد داریم به شما بگوییم برای شروع یادگیری به چه ابزارهایی نیاز دارید و در چه زمینه ای باید مطالعه کنید.

ضرورت طراحی سایت در دنیای امروز

با توجه به همه گیری کرونا و تعطیل شدن بخش زیادی از کسب و کارها برای کاهش حضور اجتماعی, استفاده از سایت ها و فضای آنلاین با سرعت عجیبی افزایش یافت. در واقع ما و تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می کنیم سالهاست که کسب و کارهای مختلف را به حضور در این فضا دعوت می کردیم، اما مجموعه اتفاق هایی که در دو سال اخیر روی داد به استفاده از دنیای آنلاین سرعت عجیبی بخشید.

در این دوره همه کسب و کارها با هدف از دست ندادن مشتریان خود, برای طراحی سایت اقدام کردند و عده ای نیز علاقه مند به این حوزه شدند و برای مدیریت وب سایت خود و یا کسب درآمد از این طریق, به یادگیری طراحی سایت روی آوردند.

ویدیو نظرات دانشجویان دوره های آموزش طراحی سایت

برای تبدیل شدن به طراح سایت باید چه ویژگی ها و مهارتهایی داشت؟

طراح سایت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ از مهم ترین ویژگی هایی که طراح سایت باید داشته باشد یا در فرآیند یادگیری آنها را کسب کند می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

1. خلاقیت, خلاقیت, خلاقیت

آموزشگاه طراحی سایت در پرند
آموزشگاه طراحی سایت در پرند

مهم ترین ویژگی طراح سایت موفق “خلاقیت” است. کار طراحی سایت به شدت به خلاقیت شما به عنوان طراح سایت بستگی دارد. هر چه شما در این حوزه بیشتر از خلاقیت خودتان استفاده کنید قطعا استایل و سبک شما به یک برند تبدیل می شود و مشتریان را جذب خواهد کرد.
در واقع شرکت ها و ارگان های مختلف برای جذب شما و خلاقیت و مهارتتان همه تلاششان را خواهند کرد.
البته این نکته را هم در نظر بگیرید که خلاقیت نه ذاتی است و نه ارثی, فقط شما باید برای پرورش خلاقیتتان تلاش کنید و به ذهنتان اجازه آزاد فکر کردن را بدهید.

2. به روز بودن اطلاعات

طراح سایت موفق در دنیایی که هر روز در حال تغییر و پیشرفت است, خود را در حوزه فعالیتش به روز نگه می دارد. طراحان سایت اگر قصد دارند در این حوزه به موفقیت برسند لازم است برای یادگیری تکنیک های جدید زمانی را در نظر بگیرند. یادگیری جدیدترین روش های کدنویسی, آشنایی با افزونه های تازه منتشر شده و … از جمله این مهارت هاست که می تواند باعث پیشرفت طراحان سایت شود.

3. آشنایی با سئو

تمامی طراحان حرفه ای سایت آشنایی کاملی با سئو و بهینه سازی سایت ها دارند. اما این سئو چیست و چرا تا این حد اهمیت دارد؟

دانش سئو در مفهوم بسیار ساده است اما در عمل پیچیدگی های بسیاری دارد. این دانش هر روز در حال گسترش است و برای درک ابعاد مختلف آن لازم است تا به طور مداوم مطالعه کرد و روش های جدید را جایگزین نموند.

دلایلی برای اهمیت سئو؛

  • سئو یکی از کم هزینه ترین راه ها برای بازاریابی است.
  • در هر ثانیه هزاران هزار جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام می شود.
  • بیش از 60 درصد از تمامی کسب و کارهای دنیا معتقدند که بهترین بازاریابی, سئو و بازاریابی محتواست که تاثیر زیادی در فروش دارد.
  • سئو باعث دیده شدن و افزایش ترافیک سایت می شود.

4. یادگیری وردپرس

وردپرس در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا محبوبتر است. در درجه اول به دلیل رایگان و منبع باز بودن آن و در درجه بعد به دلیل امکانات بی نظیری که دارد.

درصد قابل توجهی از سایت هایی که در حال فعالیت هستند با استفاده از وردپرس ایجاد شده اند و هر روزه افراد بسیاری به سمت یادگیری آن متمایل می شوند. همین موارد دلیل خوبی است تا اهمیت وردپرس را نشان دهد.

اگر میخواهید از این قسمت بازار جا نمانید و بتوانید پروژه های خوبی را بگیرید باید همین امروز آموزش طراحی سایت با وردپرس را شروع کنید.

ofoghweb.ir

از جمله مزایای یادگیری وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • شخصی سازی وب سایت ها به ساده ترین شکل ممکن
  • وردپرس و کدهای داخلی آن با الگوریتم های موتورهای جستجو کاملا منطبق هستند.
  • به روزرسانی و آپدیت همیشگی
  • امنیت بالا و کمتر رو به رو شدن با مشکلات امنیتی
  • راه اندازی هر وب سایتی که مدنظرتان است با وردپرس امکان پذیر است.
  • واکنشگرا بودن نسبت به هر دستگاهی که با آن برای ورود به سایت استفاده شده است.

آموزش طراحی سایت در پرند

مواردی که لازم است در آموزش طراحی سایت در پرند بدانید، به طور خلاصه در زیر آورده شده است که هر کدام را توضیح خواهیم داد؛

زبان HTML یعنی استخوان بندی سایت

نخستین سایتها به ساده ترین شکل ممکن طراحی میشدند. صفحات زیادی نداشتند و همین صفحات از المان های ساده و ابتدایی تشکیل شده بودند. اما امروزه با استفاده از زبان HTML سایت ها جذابتر شدند و از آن حالت سادگی در آمدند.

در واقع HTML زبان برنامه نویسی نیست، بلکه زبان نشانه گذاری یا Markup language است. HTML کوتاه شده عبارت Hyper Text Markup Language است.

آموزش طراحی سایت در پرند
آموزش طراحی سایت در پرند

کاربرد زبان HTML در ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب سایت است. HTML با تگ ها کار می کند و این تگ ها هستند که مشخص می کنند در صفحه وب از چه عناصری استفاده شده است. هر تگ وظیفه ای مستقل دارد و با فراخوانی آنها تغییر مورد نظر اعمال می شود و با بستن آن ها تغییرات تمام می شود.

با زبان CSS سایت را زیباتر کنید!

با استفاده از زبان HTML شما تنها قادرید چهارچوب و بدنه اصلی صفحات وب سایت را بسازید. این صفحات برای زیبایی بیشتر به ظاهری زیبا و کاربرپسند نیاز دارند که این کار را زبان CSS انجام می دهد. قدم مهم دوم برای افرادی که علاقه مند به یادگیری طراحی سایت هستند یادگیری زبان CSS است.

CSS کوتاه شده عبارت Cascading Style Sheets است که می شود ” برگه های آبشاری” . این زبان هم مانند HTML زبان نشانه گذاری است اما ساختار و چیدمان صفحات وب را طراحی می کند. تغییر فونت ها, رنگ ها, جایگذاری دکمه ها, ابعاد بنرها, نحوه چیدمان عناصر و … همه و همه با استفاده از زبان CSS انجام می گیرد.

آموزش طراحی سایت در پرند
مشاوره رایگان برای آموزش طراحی سایت در پرند

برای یادگیری این دو زبان می توانید از همین امروز با آموزش دوره های آموزشی HTML و CSS افق وب شروع کنید. در این دوره ها تمام مواردی که نیاز دارید بدانید به سادگی بیان شده است.

یادگیری جاوا اسکریپت

بعد از اینکه با زبانهای HTML و CSS آشنا شدید می توانید به راحتی یک سایت استاتیک طراحی کنید. اما این روزها سایتهای استاتیک طرفداران زیادی ندارند و تقریبا منسوخ شده اند.

برای اینکه بتوانید سایت های داینامیک یا پویا طراحی کنید لازم است تا با زبان جاوا اسکریپت آشنا شوید. جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا, پویا و تفسیری است. این زبان را می توان زبانی همه فن حریف در نظر گرفت که بسیار شیرین و کار کردن با آن لذت بخش است.

با استفاده از جاوا اسکریپت که زبان سمت سرور است می توانید اپلیکیشن موبایل, بازی و اپلیکیشن های دسکتاپ طراحی کنید.

یک طراح سایت باید این اطلاعات را بداند!!

برای افرادی که تازه شروع به یادگیری طراحی سایت کرده اند برخی عبارتها و اصطلاحات این حوزه کاملا جدید و گنگ است که در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم؛

هاست و دامنه

میزبانی وب (وب هاستینگ) به فضایی گفته میشود که فایل های سایت روی آن بارگزاری میشوند تا در دسترس کاربران قرار بگیرند. سرورها کامپیوترهای بزرگ و عظیمی هستند که به صورت دائمی و بدون خاموشی فعالیت میکنند و سبب میشوند تا سایت هایی که روی آنها قرار دارد به صورت دائمی در دسترس باشند.

میزبانی وب به شکل های مختلفی ارائه میشود از جمله میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی. لذا با توجه به نوع سایت خود و کمک گرفتن از فعالان این حوزه میتوانید یک میزبانی مناسب را انتخاب کنید.

در حالت کلی شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب, سرویس های یکسانی ارائه می دهند. اما باید به این نکته دقت کنیم که کیفیت و نوع کارایی سایت ما به خدمات دریافتی از میزبانی مرتبط است از جمله ساختار فنی شرکت, پهنای باند و … .

دامنه

به آدرس هر‌سایت در اینترنت دامنه میگویند. آدرس دامنه بعد از http یا https قرار میگیرد و هر شخص آدرس دامنه ای منحصر به فرد دارد.

پس از نام دامنه، پسوند دامنه قرار میگیرد که باید پسوندی مناسب و هماهنگ با موضوع سایت انتخاب کنید. مثال: https://ofoghweb.com

هر کدام از پسوندهای دامنه دارای معنا و مفهوم خاصی هستند و توضیحی درباره موضوع و محتوا سایت را نشان میدهند ، مثلا پسوند ac.com یا ac.ir برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی بکار میرود.

مطالعه‌ پیشنهادی؛ طراحی سایت در شهرک صنعتی پرند

ریسپانسیو بودن

آموزش طراحی سایت در پرند
آموزش طراحی سایت در پرند

سایت ریسپانسیو (responsive) یا واکنشگرا سایتی است که نسبت به دستگاه های مختلف با صفحه نمایش های متفاوت واکنش نشان میدهد. به این معنی که فرقی نمیکند شما با تلفن همراه هوشمندتان سایتی ریسپانسیو را باز میکنید یا با تبلت یا رایانه رومیزی. در هر صورت شما قادر خواهید بود تمام صفحات وب سایت مورد نظر را به طور کامل مشاهده کنید.

سئو

سئو یا seo کوتاه شده‌ عبارت Search Engine Optimization می باشد به معنی بهینه سازی موتور جستجو. سئو یا بهینه سازی به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که هدف از آن برجسته کردن وب سایت مورد نظر از دید موتورهای جستجو است.

وقتی موتورهای جستجو وب سایتی را مفید ارزیابی کنند، آن را در صدر سایتهای پیشنهادی قرار خواهند داد. این موضوع سبب میشود تا کاربران سایت مورد نظر بیشتر شده و کسب و کار آنها رونق بگیرد.

هدف از سئو سایت؛

  • سبب افزایش بازدید از وب میشود
  • ترافیک سایت را افزایش می دهد
  • موجب افزایش رتبه سایت میشود
  • برندسازی
  • امکان خوبی برای تبلیغات به وجود می آورد
  • فروش محصولات را در سایت های فروشگاهی افزایش میدهد

از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط تیم افق وب، سئو تمامی وب سایتهاست. برای آگاهی از تعرفه سئو می توانید وارد لینک قرار داده شده شوید.

آموزش طراحی سایت در پرند
تماس با کارشناسان افق وب

در پایان

یادگیری طراحی سایت مسیر ساده ای نیست. اما اگر بدانید به چه حوزه ای در این زمینه علاقه مند هستید کار کمی راحتتر خواهد شد. پس لازم است که در ابتدا تصمیم خود را بگیرید و مسیرتان را کاملا مشخص کنید.

برای مثال اگر علاقه مند به طراحی قالب هستید فرانت اند را برای یادگیری انتخاب کنید یا اگر به تعامل کاربر با سایت و پیاده سازی منطق علاقه مندید برنامه نویسی بک اند را انتخاب کنید.
البته طراحان بسیاری هستند که به دلیل علاقه، به هر دو حوزه مسلط هستند و این یک مزیت برای آنها و کاری است که انجام می دهند.

سوال های متداول

برای طراحی سایت نیاز به تحصیلات دانشگاهی است؟

رشته های آی تی و کامپیوتر نزدیک ترین رشته ها به این حوزه هستند که افراد علاقه مند میتوانند در آنها به تحصیل مشغول شوند. اما بدون تحصیلات دانشگاهی و با گذراندن دوره های آموزشی نیز می توان در این زمینه موفق شد.

چه مدت زمان می برد که طراح سایت شویم؟

تعیین مدت زمان برای یادگیری به هوش و استعداد و البته پشت کار شما دارد اما به طور میانگین 3 ماه را می توان برای گذراندن دوره ها ذکر کرد.

به عنوان یک طراحی سایت حرفه ای آیا می توان از این حوزه درآمد خوبی به دست آورد؟

برای اینکه در زمینه طراحی سایت حرفه ای شوید باید یک اصل را همیشه مد نظر داشته باشید و آن تمرین و تمرین و تمرین است. این شغل را میتوان جزو شغل های با درآمد خوب طبقه بندی کرد اگر در حد کافی اطلاعات داشته باشید.