افزایش روز افزون علاقه افراد مختلف به طراحی سایت باعث شده است تا در مقاله‌ آموزشگاه طراحی سایت در رباط کریم برای آگاهی بیشتر, به مراحل یادگیری طراحی سایت بپردازیم. اگر علاقه مند به یادگیری این حوزه هستید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

تاثیر وب سایت ها بر زندگی

از آنجایی که استفاده از وب سایت ها رو به گسترش است و افراد و مشاغل بسیاری برای رونق کسب و کار خود اقدام به طراحی سایت کرده اند, مشاغل مختلفی در این زمینه به وجود آمده است.

این مشاغل شاید تا چند سال پیش شناخته شده نبودند و افراد آشنایی زیادی با آنها نداشتند. اما با نفوذ وب سایت ها و استفاده از آنها در زندگی و مشاغل گوناگون,  افراد علاقه مند به یادگیری طراحی سایت و بخش های مختلف آن شدند.

ویدیو نظرات دانشجویان دوره های آموزش طراحی سایت

چرا سایت ها تا این حد اهمیت پیدا کرده اند؟

شاید وقتی اولین سایت ها طراحی می شدند, کسی تصور نمی کرد که روزی این سایت ها تا این حد بر زندگی انسان ها تاثیر بگذارند.

امروزه داشتن یک سایت برای هر شغلی واجب است.

در دنیای دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم, افراد برای کوچکترین سوال و نیاز خود به سراغ اینترنت می روند. پس لازم است تا هر کسب و کاری یک سایت برای خود طراحی کند تا بتواند مشتریان بیشتری جذب کند.

این فضا صرفا برای تجارت یا گسترش فروش نیست بلکه افراد با تخصص ها و مهارت های مختلف می توانند با داشتن یک سایت در محدوده بزرگتری به معرفی خود بپردازند و کار خود را گسترش دهند.

واقع بینانه می توان گفت اگر صاحبان مشاغل مختلف برای پیشرفت شغلشان سایتی طراحی نکنند، آینده شغلی تضمین شده ای نخواهند داشت و خیلی سریع تر از حد تصورشان شکست می خورند.

مراحل یادگیری طراحی سایت
مراحل یادگیری طراحی سایت

استفاده از وب سایت ها به دلایل زیر ضرورت هر کسب و کاری است؛

  1. رفع محدودیت های زمانی و مکانی
  2. صرفه جویی در هزینه ها
  3. بازاریابی اینترنتی
  4. فعالیت در گستره جغرافیایی وسیع تر
  5. فروش محصولات
  6. برقراری ارتباط بدون واسطه با مشتریان
  7. برند سازی
  8. دریافت پیشنهادها و انتقادها
  9. ارائه نمونه کارها
  10. و بسیاری دلایل دیگر

انواع وب سایتها

برای تشخیص اینکه چه نوع سایتی مورد نیاز است باید ابتدا با دسته بندی آنها آشنا شویم.

وب سایت ها را بر اساس معیارهای فنی و نوع کد نویسی به دو دسته سایت های استاتیک یا ثابت (Static Website) و سایت های داینامیک یا پویا (Dynamic Website) تقسیم می کنند.

سایت های استاتیک به دلیل معایب بسیار زیادی که دارند این روزها دیگر مورد استقبال قرار نمی گیرند، مگر در موارد محدود.

برای آشنایی بیشتر با این سایت ها و بررسی تفاوت هایی که با یکدیگر دارند پیشنهاد می کنیم به مقاله  طراحی سایت و طراحی سایت در شهریار  مراجعه کنید.

ofoghweb.com

سایت ها را بر اساس کاربردی که دارند می توان در دسته های مختلفی مانند آنچه در ادامه آمده است دسته بندی کرد؛

  • سایت فروشگاهی
  • سایت شخصی
  • سایت خبری
  • تالار گفتگو
  • سایت خدماتی
  • وبلاگ
  • سایت علمی
  • سایت شرکتی
  • پورتال های سازمانی
  • و …

آشنایی با هاست و دامنه

هاست به فضای میزبانی سایت گفته میشود. در واقع وب سایتها به فضایی نیاز دارند تا فایل های صفحات وب سایت در آن نگهداری شود که هاست این وظیفه را به عهده دارد.

به آدرس هر سایت در اینترنت دامنه میگویند. آدرس دامنه بعد از http و یا https قرار میگیرد و هر شخص آدرس دامنه ای منحصر به دارد. پس از نام دامنه پسوند دامنه قرار میگیرد.

هر یک از پسوندهای دامنه دارای معنا و مفهوم خاصی هستند و توضیحی درباره موضوع و محتوا سایت را نشان میدهند. مثلا پسوند ac.com. یا ac.ir برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی به کار میرود.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه‌ بیشتر به مقاله‌ راهنمای کامل ثبت دامنه سایت نگاهی بیندازید.

مراحل یادگیری طراحی سایت

از آنجایی که طراحی سایت زوایای مختلفی دارد بنابراین هر کسی ممکن است برای شروع یادگیری شما را به نحوی راهنمایی کند که متفاوت از سایر روش ها باشد. در واقع افراد مختلف بر اساس تجربیات خود شما را راهنمایی می کنند.

در ادامه آنچه به نظر ما برای یادگیری طراحی سایت مهم است را آورده ایم تا بدانید باید از کجا شروع کنید.

یادگیری HTML

شما به عنوان برنامه نویس از هر زبان برنامه نویسی که استفاده کنید در نهایت باید آن را به کدهای HTML تبدیل کنید. در واقع زبان HTML برای ایجاد بدنه و ساختار اصلی صفحات سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی HTML و  CSS ما را دنبال کنید. در این دوره ها تمام مواردی که نیاز دارید بدانید به سادگی بیان شده است.

یادگیری CSS

در مرحله دوم لازم است تا با زبان CSS آشنایی پیدا کنید. از این زبان برای طراحی ظاهری و زیبایی صفحات مختلف سایت استفاده می شود.
در واقع زبان CSS مکمل HTML است. چون با استفاده از HTML نمی توان برای زیبا سازی صفحات و المان های بصری کار خاصی انجام داد.

۵ دقیقه مشاوره رایگان
۵ دقیقه مشاوره رایگان

یادگیری زبان جاوا اسکریپت

بعد از اینکه در HTML و CSS تا حدی مسلط شدید باید به سراغ زبان جاوا اسکریپت بروید.
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا, چند رویه و تفسیری است که در کنار HTML و CSS سه ضلع اصلی مثلث طراحی سایت را تشکیل می دهد.

طراحی سایت اختصاصی یا استفاده از قالب های آماده؟

طراحی سایت به صورت اختصاصی نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. زیرا در این سبک تمامی بخش های سایت به صورت کاملا اختصاصی طراحی و کدنویسی می شود.

برای افرادی که مهارت و تخصص کافی در این زمینه ندارند و با زبان های برنامه نویسی آشنا نیستند، استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم.

بهترین راه برای طراحی سایت توسط افرادی که تجربه کمی دارند این است که از قالب های آماده استفاده کنند.

قالب های آماده بسیار زیادی به صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. با انجام تغییرات سفارشی و اعمال نیازها و خواسته های خود می توانید یک قالب آماده را با ظاهر و امکانات جدید ایجاد کنید.

یادگیری سئو

آموزش طراحی سایت در رباط کریم

اگر واقعا قصد دارید به عنوان یک طراح سایت در این حوزه فعالیت کنید لازم است تا با سئو نیز آشنا شوید. در واقع سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. اما به جرات می توان گفت که طراحان حرفه ای سایت که چیزی از سئو نمی دانند، در برخی مسائل با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

در واقع لازم نیست در حد یک متخصص سئو اطلاعات داشته باشید. بلکه کافی است در مورد نحوه کد زدن بهینه و استفاده درست از تگ ها اطلاعات کافی به دست بیاورید.

مزایای سئو یک سایت

  • سبب افزایش سرعت سایت می شود
  • برند سازی
  • جذب بیشترین مخاطب در کلمات کلیدی مرتبط
  • تبدیل مخاطبان به تبلیغ کننده های بالقوه سایت شما
  • افزایش حضور کاربر در سایت و بازدید از سایر صفحات
  • افزایش درآمد و فروش (در صورت داشتن یک سایت شخصی فروشگاهی)
آموزشگاه طراحی سایت در رباط کریم
آموزشگاه طراحی سایت در رباط کریم

شاید برای افرادی که تازه وارد این حوزه شده باشند این سوال پیش بیاید که سئو چه اهمیتی دارد؟

اگر یک وب سایت در صفحه های اول مرورگرها و موتورهای جستجو قرار بگیرد، بازدید بیشتری دریافت خواهد کرد. افزایش ترافیک سایت و بازدید کنندگان آن باعث می شود که محصولات یا خدماتی که ارائه داده می شود بیشتر و بیشتر دیده شود و در نتیجه کسب و کار مورد نظر رونق بگیرد.

به بیان ساده تر باید بگوییم که اگر وب سایت شما طراحی حرفه ای و بی نقصی داشته باشد, محتوای خوب و منحصر به فرد یا حتی محصولاتی با کیفیت ارائه دهد. اما در معرض دید کاربران قرار نگیرد, عملا با شکست رو به رو خواهید شد. پس برای یادگیری سئو وقت بگذارید و آن را جدی بگیرید.

مقاله‌ی پیشنهادی؛ آموزش طراحی سایت در شهریار

همیشه به روز باشید

مهم ترین مرحله از یادگیری مخصوصا یادگیری طراحی سایت, به روز بودن است. با تغییراتی که روزانه نه، بلکه ساعتی در دنیای وب سایت ها ایجاد می شود باید اطلاعات شما نیز به روز شود. مدام به دنبال جدیدترین آپدیت ها و اطلاعات باشید و از یادگیری بیشتر و کامل تر فرار نکنید.
خواندن به روزترین مقاله ها, ویدیوها و فیلم های آموزشی جدید و … همه و همه به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را به روز کنید و از این فضا عقب نمانید.

واکنشگرا بودن

سایتهایی که برای نمایش در دستگاه های مختلف از جمله رایانه های رومیزی و همراه, تبلت و تلفن های هوشمند محدودیتی نداشته باشند را در اصطلاح “واکنشگرا یا ریسپانسیو” می گویند.

قبل از اینکه سایتهای ریسپانسیو به صورت امروزی طراحی شوند، لازم بود تا در کنار طراحی سایت برای رایانه های رومیزی نسخه ای نیز برای تلفن همراه طراحی شود که مدیریت آن به صورت مجزا صورت می گرفت. این نوع طراحی بسیار زمانبر بود و هزینه های بسیاری برای مشتری به همراه داشت.

اما با طراحی ریسپانسیو سایتها دیگر نیازی به طراحی و مدیریت مجزا وجود ندارد و تمام تغییرات در همه نسخه ها اعمال میشود. ضمن اینکه سرعت کار بالا رفته و هزینه زیادی برای مشتری نخواهد داشت.

آموزشگاه طراحی سایت در رباط کریم

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

افق وب با توجه به درخواست کاربران و جلب رضایت آنها برای هر کدام از دوره های فوق, آموزشی مجزا تدارک دیده است که به راحتی میتوانید آن ها را تهیه کنید.

این دوره ها معمولا به دو دسته مقدماتی و پیشرفته تقسیم شده اند تا کسانی که نمی دانند از کجا باید شروع کنند بدون دردسر و نگرانی از آنها استفاده کنند.

در مقابل برای افرادی که علاقه ای به کلاس های آنلاین ندارند دوره های حضوری و خصوصی نیز در نظر گرفته ایم.

پس برای تبدیل شدن به یک طراح سایت کافی است به تیم افق وب مراجعه کنید و بابت نتیجه کار اطمینان داشته باشید.

در پایان

پیشنهاد می کنیم بیشتر از آنکه به دنبال کمیت باشید، کیفیت را جستجو کنید. برای مثال به دنبال این نباشید که در کمتر از 3 ماه صفر تا صد برنامه نویسی را یاد بگیرید. بلکه به دنبال این باشید که با تمام مفاهیم و نکات ریز و درشت این حوزه آشنایی پیدا کنید.

در واقع یادگیری شما زمانی کامل می شود و می توانید بر حرفه ای بودن خود تاکید کنید که بتوانید در زمینه مورد نظر هر سوالی را پاسخ دهید یا هر مشکلی را رفع کنید. استعداد افراد در یادگیری بسیار متفاوت است. بنابراین نمی توان برای این موضوع زمان تعیین کرد.

سوال های متداول

هزینه طراحی سایت شرکتی در رباط کریم چقدر است؟

هزینه طراحی سایت شرکتی در رباط کریم بین ۲ تا ۳ میلیون تومان متغیر است البته این هزینه با در نظر گرفتن استاندارد وبسایت ها می باشد و در صورت نیاز کارفرما به انجام شخصی سازی اختصاصی هزینه برآورد می شود.

چطور به صفحه اول گوگل برسیم؟

برای کسب رتبه در گوگل ابتدا باید وبسایت "سئو بیس" طراحی شود و در ادامه مراحل سئو سازی وبسایت انجام شود. این پروسه نیازمند قرارداد مجزا می باشد و در نهایت کاربر با کلمات کلیدی مورد نظرش در نتایج گوگل دیده خواهد شد. برای توضیحات تکمیلی با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۰۴۵۴۶۲۸

پشتیبانی طراحی سایت به چه صورت است؟

تمامی وبسایت های طراحی شده دارای گارانتی و پشتیبانی یک ساله رایگان هستند. در سال دوم فعالیت با پرداخت ۲۰ درصد مبلغ پروژه پشتیبانی قابل تمدید خواهد بود.