روزانه افراد بسیاری برای تهیه‌ بلیط هواپیما, قطار, هتل و … به آژانس های مسافرتی مراجعه میکنند. برای استفاده از این موقعیت عالی تیم افق وب به تمام آژانس های مسافرتی و تمام تجارت های مرتبط با گردشگری توصیه میکند به دنبال طراحی سایت گردشگری برای کسب و کار خود باشند.

چه نیازی به وبسایت گردشگری است؟

مراجعات افراد برای تهیه بلیط و امور گردشگری با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و سایتهای خرید آنلاین, دیگر مانند سابق به صورت حضوری نیست و بیشتر در فضای وبسایت ها انجام میشود.
کسب و کارهای مرتبط با گردشگری از جمله تجارتهایی هستند که میتوانند صد در صد از فعالیت خود را در بستر اینترنت و از طریق سایت انجام دهند.

اولین قدم برای طراحی سایت گردشگری این است که بدانید قصد ارائه‌ چه نوع خدماتی را دارید.

آیا تنها هدفتان از راه اندازی و طراحی سایت گردشگری معرفی خودتان و فعالیت هایی است که انجام میدهید؟ یا قصد دارید به ارائه‌ خدماتی از قبیل فروش آنلاین بلیت و رزرو هتل و … نیز بپردازید؟

پیشنهاد ما این است که قبل از هر اقدامی با یک گروه طراحی سایت مشورت کنید. آنها به دلیل تخصصی که در این زمینه دارند میتوانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند. تیم افق وب برای ارائه‌ بهترین پیشنهادها و مشاوره ها در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

در ادامه قصد داریم به ویژگی های سایت گردشگری بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چطور میتوان با طراحی  سایت گردشگری به درآمد بیشتری رسید؟

مطالبی که میتوانید در طراحی سایت گردشگری خود قرار دهید

طراحی سایت گردشگری
مطالبی که میتوانید در سایت گردشگری خود قرار دهید

موارد زیر از جمله اطلاعات و خدماتی است که میتوانید در سایت گردشگری خود قرار دهید؛

  •  معرفی و تاریخچه ای از آژانس گردشگری شما
  •  معرفی تورهای داخلی و خارجی برگزار شده با جزییات
  •  معرفی و نمایش اطلاعات تورهایی که قصد برگزاری آنها را دارید
  •  معرفی هر شهر و کشور و جاذبه های گردشگری آن
  •  ارائه‌ خدماتی ویژه چون پیشنهادها و تخفیف ها
  •  معرفی همکارانی که در آژانس با شما همکاری میکنند و ارائه‌ رزومه ای از آنها

متناسب با سلیقه‌ شما و فعالیت هایی که در آژانس خود انجام میدهید میتوانید مواردی را به لیست بالا اضافه کنید و به نوعی وبسایت خود را شخصی سازی کنید.

ویژگی های سایت گردشگری ایده آل

یک سایت گردشگری باید شامل ویژگی هایی باشد تا بتوان از آن به عنوان سایتی خوب, انتظار جذب مشتری بیشتر داشت.

1. اهمیت گرافیک در طراحی سایت گردشگری

اولین نکته در طراحی سایت گردشگری، طراحی گرافیکی آن است. سایت گردشگری باید فضایی خلاقانه و جذاب داشته باشد تا کاربر را برای ماندن در وبسایت و جستجو در قسمت های مختلف آن ترغیب کند. پس بهتر است به دنبال طراحی ساده و ارزان قیمت نباشید. از پیشنهادهای شرکت طراحی سایت استقبال کنید و نظر خودتان را نیز مطرح کنید.

2. به روزرسانی

سایت طراحی شده باید امکان به روزرسانی را داشته باشد. یعنی به صورت داینامیک طراحی شود. این به روزرسانی ها باید در تمام زمینه ها انجام شود.

3. پشتیبانی

سایتی که طراحی شد نیاز به پشتیبانی دارد. برای داشتن وب سایتی فعال و پویا نیاز به پشتیبانی های دوره ای و فنی خواهد بود. این طور نیست که سایت را طراحی کنید و دیگر کاری به کار آن نداشته باشید و توقع درآمدزایی نیز داشته باشید!!

در واقع طراحی سایت اولین قدم است و پس از آن باید مثل یک کودک به آن رسیدگی کنید و هرگز رهایش نکنید.

4. بهینه سازی

بهینه سازی یا در اصطلاح سئو سایت (seo), بخش مهمی از پشتیبانی و نگهداری از سایت شما به حساب می آید. سئوکار با شناسایی کامل اصول و نکات بهینه سازی برای وب سایت گردشگری شما در موتورهای جستجو رتبه دریافت میکند.

ارزش رنک داشتن در موتورهای جستجو به این معنی است که سایت گردشگری طراحی شده‌ شما در اولین پیشنهادها به کاربر معرفی میشود و به این ترتیب کاربر حتما از سایت شما بازدید خواهد کرد و میتواند به مشتری شما تبدیل شود.

اصلی ترین ویژگی سایت گردشگری

از نظر ما اصلی ترین ویژگی وبسایت این است که به معرفی اماکن و مناطق گردشگری بپردازید. این کار را باید با گرافیکی جذاب و کاربرپسند انجام دهید. از تصاویر با کیفیتی که ترجیحا توسط تیم خودتان تهیه شده است, استفاده کنید. ایده‌ بازدید سه بعدی از این اماکن میتواند برای مخاطب جذاب باشد.

اطلاعاتی از قبیل هزینه‌ تورهای ارائه شده توسط آژانس خود را در سایت قرار دهید و برای تماس با مشتریان احتمالی صفحه ای جداگانه در نظر بگیرید و برای ارتباط آنلاین با مشتریان در تمام ساعات شبانه روز اپراتوری را در نظر بگیرید.

5. هزینه ها

طراحی سایت گردشگری
هزینه‌ها

اینکه هزینه‌ طراحی سایت گردشگری چه مقدار است؟ به عوامل بسیاری بستگی دارد. سایت مورد نظر شما با توجه به امکانات و ویژگی هایی که به آن نیاز دارید طراحی میشود و در نتیجه برای هزینه‌ها ارزیابی میشود.

6. شبکه های اجتماعی

پیشنهاد ما این است که در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز فعالیت کنید. معمولا کاربران در این قبیل شبکه های اجتماعی نظرات خود را بهتر مطرح میکنند. با حضور در این شبکه ها و برقراری ارتباط با کاربران میتوانید از نظرات و پیشنهادهای آنها برای پیشرفت و تغییرات موثر استفاده کنید.

لینکهای دسترسی به حساب های اجتماعی را در وبسایت گردشگری خود در دسترس قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

7. پرداخت آنلاین

در طراحی سایت گردشگری خود روش های پرداخت آنلاین را نیز در نظر بگیرید. برخی مشتریان تمایل دارند تا هزینه های تور مورد نظر و یا خدمتی را که دریافت میکنند به صورت آنلاین پرداخت کنند.

برای پرداخت باید چندین درگاه را در اختیار کاربر قرار دهید. در مقایسه با زمانی که تنها یک درگاه پرداخت را در وبسایت خود در نظر گرفته اید این کار سبب افزایش اطمینان از پرداخت خواهد شد.

وبلاگ گردشگی چیست؟

طراحی سایت گردشگری
وبلاگ گردشگی چیست؟

شما میتوانید با توجه به تجربه های خود در این زمینه به نوشتن مقالاتی با موضوعات گردشگری بپردازید. با این کار هم میتوانید تجربیات خود را با افرادی که مشتاق مطالعه در این زمینه هستند در میان بگذارید و هم اینکه این کار سبب جذب مشتریان بیشتری خواهد شد.

وبسایت شما ریسپانسیو باشد یا نه!؟!؟

طراحی سایت گردشگری
طراحی سایت گردشگری ریسپانسیو

تیم افق وب “ریسپانسیو بودن” را به تمامی سایتها توصیه میکند.
ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن ویژگی است که سبب میشود تا افراد بتوانند با سایر دستگاه‌ها مانند تلفن های هوشمند و یا تبلت و … به سایت گردشگری شما دسترسی داشته باشند.

در مقاله طراحی سایت ریسپانسیو به طور مفصل از سایت های ریسپانسیو و دلایل استفاده از آنها گفته ایم. نگاهی به آن بیندازیید.

ofoghweb.ir

در این مقاله سعی کردیم تا به طور مختصر شما را با اصول طراحی سایت گردشگری آشنا کنیم. تیم افق وب آماده‌ ارائه خدمات طراحی سایت در تمام زمینه های فعالیتی شما می باشد. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

سوال های متداول طراحی سایت گردشگری

بهترین شرکت طراحی سایت گردشگری کدام است؟

شرکت افق وب با سابقه ۱۰ ساله در زمینه طراحی انواع سایت های شرکتی,فروشگاهی آموزشگاهی, گردشگری و ... یکی از معتبر ترین شرکت های طراحی سایت می باشد.

آیا امکان پرداخت اقساطی برای هزینه‌ی طراحی سایت وجود دارد؟

بله میتوانید هزینه طراحی سایت را به صورت اقساط پرداخت کنید. برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۰۴۵۴۶۲۸

مراحل طراحی سایت به چه صورت است؟

برگزاری جلسه مشاوره رایگان برای دریافت نیاز های کارفرما از وبسایت - عقد قرارداد رسمی - شروع طراحی اولیه و تایید کارفرما بر روی طرح اولیه - نهایی سازی طراحی و تکمیل پروژه - بررسی مشکلات و برطرف کردن ایرادات وبسایت - بارگزاری اطلاعات مشتری بر روی سایت - شروع پشتیبانی