از چند سال پیش که استفاده از تلگرام گسترش پیدا کرد و تمامی افراد با توجه به امکانات جذاب تلگرام، به استفاده از آن روی آوردند, سرعت و میزبانی از سرور تلگرام بحث روز افراد مشغول در این حوزه شد. در این مقاله قصد داریم شما را با سرور تلگرام, ویژگی های آن و نحوه خرید سرور مجازی تلگرام آشنا کنیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.

تهیه سرور تلگرام

در حال حاضر تلگرام یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین برنامه های پیام رسان است که دارای قابلیت های بسیار زیادی است. رایگان بودن استفاده از آن یکی از مهم ترین دلایل گسترش سریع آن در بین تمامی افراد است.

از جمله ویژگی های تلگرام میتوان به امنیت بالا, سرعت خوب, امکان تعامل با سایر برنامه ها و اپلیکیشن ها, ساخت رباط و اجرا تحت وب اشاره کرد.

سرور چیست؟

سرورها سیستم های سرویس دهنده هستند که برای کنترل, مدیریت و میزبانی وب سایت ها از آنها استفاده می کنیم. از سرور میتوان برای میزبانی چندین سایت نیز استفاده کرد. در ادامه به توضیح بیشتری در این مورد می پردازیم.

سرور مجازی تلگرام
سرور

در واقع سرورها را با نرم افزارهایی به چند بخش تقسیم کنند. هر بخش جدید را یک “سرور مجازی” می گویند.

ofoghweb.ir

معمولا سرورها در محیطی به نام دیتا سنتر قرار دارند.

دیتا سنتر به محلی گفته می شود که صدها یا هزاران سرور در آن نگهداری میشود. ساختمان دیتا سنتر دارای بخش های مختلفی چون اتاق کنترل، اتاق سرور، ژنراتورها، تاسیسات خنک‌سازی، انبار سخت افزار، اتاق UPS و Battery Backup، اتاق نگهداری از وسایل اطفای حریق و اتاق مدیریت شبکه می باشد.

سرور مجازی

سرور مجازی یا VPS مخفف عبارت Virtual Private Server است. سرور مجازی یک قسمت کوچک از سرور است. مانند واحدی از یک آپارتمان. همانطور که یک واحد آپارتمان تهیه می کنید با تهیه یک سرور مجازی تمام فضای سرور مجازی به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما سایر بخشها مانند شبکه و دسترسی به سرور قسمت های اشتراکی هستند.

از کجا سرور مجازی تلگرام تهیه کنیم؟

برای تهیه سرور مجازی تلگرام ویژه استفاده در رباتهای تلگرام، میتوانید از خدمات شرکت ایده پردازان استفاده کنید.

ویژگی های سرور مجازی

سرور مجازی تلگرام
ویژگی های سرور مجازی

از جمله ویژگی های سرور مجازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم؛

  • در اختیار داشتن IP اختصاصی
  • مقرون به صرفه بودن
  • امکان مدیریت سرور به طور کامل با دسترسی به کنترل پنل سرور
  • اختصاصی بودن منابع پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات
  • امکان مدیریت اختصاصی از راه دور
  • امکان میزبانی تعداد بالایی وب‌سایت بدون محدودیت
  • امکان نصب سیستم عامل ویندوز یا لینوکس بسته به نیاز کاربر
  • امکان نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز
  • امکان ارتقای منابع در بازه زمانی کم
  • امکان عیب‌یابی سریع و انتقال اطلاعات

سرور مجازی تلگرام

سرور مجازی تلگرام تمامی مزیتها و ویژگی های سرور مجازی را دارد. برای مثال میتواند دارای سیستم عامل ویندوز یا لینوکس باشد. به سبب به کار گرفتن سخت افزارهای قدرتمند, این سرورها شرایط مناسبی برای راه اندازی و مدیریت رباتهای تلگرام فراهم کرده اند و دارای بهترین بستر برای کسب و کارهای تلگرامی هستند.

سرور مجازی تلگرام مناسب چه افرادی است؟

سرور مجازی تلگرام مناسب افرادی است که قصد دارند رباتهای تلگرامی راه اندازی کنند و نیاز به آنلاین بودن همیشگی و بیست و چهار ساعته دارند.

از آنجایی که شاید بسیاری از ادمینها و صاحبان کانالهای تلگرامی توانایی پرداخت هزینه های میزبانی یا سرور اختصاصی با ویژگی های مورد نظر را نداشته باشند، بنابراین سرور مجازی تلگرام گزینه ای بسیار مناسب برای آنها محسوب میشود.

چرا نمی توان کامپیوتر شخصی را به یک سرور تبدیل کرد؟

سرور مجازی تلگرام
کامپیوتر شخصی

سرور باید به صورت دائمی و 24 ساعته به اینترنت متصل باشد و خاموش نشود. در صورتی که سرور حتی برای چند لحظه دچار مشکل شود، تمامی وب سایت های فعال روی آن از دسترس خارج میشوند. از طرفی دیگر سرور نیاز به سیستمی با سخت افزار و نرم افزارهایی قوی دارد که برای یک کامپیوتر شخصی عملا هزینه بر است.

ضمن اینکه گاهی عملکرد سرور دچار مشکلات فنی میشود که فقط یک متخصص این حوزه قادر به رفع آن خواهد بود. پس به صرفه نیست که سیستم شخصی را  به یک سرور تبدیل کنیم.

سوال های متداول سرور مجازی تلگرام

✔ برای طراحی وب سایت مورد نظر خود به کجا مراجعه کنیم؟

  • اگر قصد دارید طراحی سایت خود را به تیم افق وب بسپارید، میتوانید برای ثبت درخواست خود به صفحه سفارش طراحی سایت مراجعه کنید.

✔ چرا سرورهای داخلی را خریداری کنیم؟

  • استفاده از سرورهای داخلی در شرایط تحریمهای به وجود آمده بسیار افزایش یافته است. این سرورها به دلیل نزدیکی مسافت از سرعت بیشتری برای سایت های ایرانی برخوردارند. ضمن اینکه خدمات متفاوتی را ارائه میدهند و در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

✔ چند نوع سرور وجود دارد؟

  • انواع مختلفی متناسب با نیاز کاربران از سرورها وجود دارند که به دسته های Web سرور, Mail سرور, data server, اپلیکیشن سرور, File سرور, DNS سرور, Game سرور, Media سرور, سرور محاسباتی و proxy server  تقسیم میشوند.