سئو سایت فروشگاهی چیست؟ و چه تاثیری در فروش محصولات خواهد داشت؟  یک سایت فروشگاهی سایتی است که در آن به عرضه و فروش کالاها و محصولات می پردازند. بسیار مهم است که این سایت چگونه بهینه سازی شود و در معرض دید مخاطب قرار بگیرد. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در زمینه سئو سایت فروشگاهی و اصول مهم آن ارائه دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مروری برای تعریف سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی
سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی تقریبا از کامل ترین انواع سایت ها به حساب میروند. این نوع سایتها علاوه بر امکاناتی مانند گالری تصاویر, برگه تماس با ما , خدمات, اخبار و درباره ما و … شامل درگاه پرداخت نیز هستند و کاربر به راحتی میتواند با انتخاب محصول و پرداخت از طریق درگاهی که در سایت طراحی شده برای خرید محصول مورد نظر خود اقدام کند.

مزیت های سایت فروشگاهی

از جمله مزایای وب سایت فروشگاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  در خرید از سایت های فروشگاهی بُعد زمان و مکان عملا حذف خواهد شد. شما در هر مکانی که هستید و در هر ساعت از شبانه روز میتوانید کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.
  2.  در خرید از سایت های فروشگاهی قیمت ها رقابتی خواهد بود. شما میتوانید قیمت کالای مورد نظر خود را با سایر فروشگاهها مقایسه کنید و با بهترین قیمت خریداری کنید.
  3.  در خرید از سایت های فروشگاهی هرگز با تابلوی “بسته است” مواجه نخواهید شد.

معایب وبسایت فروشگاهی

البته سایتهای فروشگاهی و در کل خرید به صورت آنلاین معایبی هم دارد که حتما باید در کنار مزایا به آن بپردازیم تا خریدار با نگاهی کامل کالای خود را انتخاب کند و پرداخت را انجام دهد:

  •  در خرید آنلاین شما نمیتوانید مانند خرید حضوری کالا را لمس کنید و باید به توضیحات موجود در سایت اطمینان کنید.
  •  ممکن است در این فضا با سایت هایی رو به رو شوید که نتوانید به آنها اطمینان کنید و به نوعی نگران کلاهبرداری باشید. اما برای اطمینان از خرید راه هایی وجود دارد که حتما در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت.
  •  مبلغی اضافی برای ارسال; برای خرید از بعضی از سایتهای فروشگاهی شما باید علاوه بر مبلغ کالای مورد نظر, مبلغی را جهت ارسال کالا نیز پرداخت کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد سایت های فروشگاهی به مقاله طراحی سایت فروشگاهی نگاهی بیندازید.

سئو سایت فروشگاهی

بعد از اینکه سایت فروشگاهی شما با موفقیت طراحی شد، باید برای جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات آن تلاش کنید. یکی از راه های جذب بیشتر بازدیدکننده ها بهینه سازی این سایت هاست. اما چرا بهینه سازی این سایت ها تا این حد اهمیت دارد؟

سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی

در درجه اول باید بدانید که کاربران، یک سایت فروشگاهی را از نتایج گوگل پیدا میکنند. پس بسیار مهم است که در نتایج گوگل رتبه خوبی دریافت کنید. موتور جستجوی گوگل به طور طبیعی دارای الگوریتم ها و اصولی است که سئوکار حرفه ای با شناخت این الگوریتم ها و قواعد و به کار بردن آنها در تولید محتوا سایت فروشگاهی سبب میشود تا این موتور جستجو، رتبه خوبی به سایت مورد نظر بدهد و آن را در اولین پیشنهادها به کاربر نشان دهد.

سئو سایت فروشگاهی برای اینکه هدفمند باشد باید با برنامه ریزی دقیق پیش برود. این برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد که آن را ” استراتژی سئو” می نامند.

یک نکته طلایی

این نکته را در نظر بگیرید که شما به عنوان صاحب سایت فروشگاهی با بی نهایت سایت دیگر که به فروش محصولات مشغول هستند باید رقابت کنید و یکی از زمینه های رقابتی کمک گرفتن از سئوکاری حرفه ای است. بهتر است که گهگاهی به سایتهای رقبای خود سری بزنید و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنید. این بازدیدها به شما کمک میکند تا علاوه بر شناسایی نقاط ضعف و قدرت آنها بتوانید به منتقدی واقع بین برای سایت خود تبدیل شوید.

در واقع سئو سایت فروشگاهی را میتوان به عنوان یک خانه در نظر گرفت که شامل بخش های مختلفی است و یکی از مهم ترین این بخشها بهینه سازی است.

در کنار بهینه سازی سایت باید فعالیت دیگری نیز انجام داد از جمله تبلیغات گسترده. تبلیغات میتواند در بستر آنلاین باشد برای مثال از طریق سایت های پربازدید صورت بگیرد و مخاطبان این سایت ها را دعوت کند تا وارد سایت شما شده و برای خرید اقدام کنند.

شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید!!

برای تکمیل شدن پازل موفقیت سئو سایت فروشگاهی لازم است تا با مخاطبان همراه بود. این روز ها مخاطبان و کاربران در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و ارتباط بهتری برقرار کرده اند. بنابراین لازم است با نام سایت فروشگاهی خود در این شبکه ها فعالیت کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آن ها را برای خرید از سایت فروشگاهی ترغیب کنید.

بخش خبرنامه سایت خود را همیشه به روز و فعال نگه دارید، تا این اطمینان را به مخاطب بدهید که سایت شما مدام در حال به روزرسانی شدن است.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی
اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی بسیار تاثیرگذار هستند. قبل از هر اقدامی باید برای محصولات خود کلمات کلیدی مرتبط را لیست کنید. کلمات کلیدی لیست شده عین عبارت های سرچ شده توسط کاربر هستند.

گاهی انتخاب کلمه کلیدی به درستی انجام نمی شود، یعنی کلمه هایی که برای هر محصول سایت فروشگاهی انتخاب می شوند اصلا به ذهن کاربر خطور نمی کنند. پس در این مورد باید دقت لازم را به خرج داد.

سئو داخلی یا سئو خارجی؟

در مرحله اول باید به سئو داخلی(on-page seo) سایت خود اهمیت بدهید. تمام فعالیت هایی که در داخل سایت فروشگاهی انجام میشود تا مخاطب بیشتری جذب کند را “سئو داخلی” سایت فروشگاهی می گویند.

فعالیت هایی که سئوکار روی محتوای سایت انجام میدهد باید در اولویت باشد. پس از این مرحله میتوانید به سراغ سئو خارجی سایت خود بروید. سئو خارجی به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که در بیرون از سایت فروشگاهی انجام میشود و اعتبار بالایی به سایت میدهد. این کار فوق العاده سختی است که هر کس توانایی انجام آن را ندارد. لینک گرفتن از سایت های معتبر یکی از راه های سئو خارجی سایت است.

اگر قصد دارید طراحی یا سئو سایت خود را به تیم افق وب بسپارید، می توانید برای ثبت درخواست طراحی و یا سئو سایت فروشگاهی خود به سفارش طراحی سایت و درخواست سئو سایت مراجعه کنید و پس از پر کردن فرم های مدنظر منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ofoghweb.ir