هدف از طراحی سایت حرفه ای برای یک کسب و کار, گسترش هر چه بیشتر و بهتر آن تجارت و کسب و کار است. به این معنی که وقتی یک فروشگاه یا یک شرکت به دنبال راه اندازی سایت است, هدفش جذب بیشتر مشتری و بهبود کسب و کارش خواهد بود.

گرچه این روزها کسب و کارهایی وجود دارند که فقط در بستر اینترنت فعالیت میکنند و تجارت فیزیکی ندارند. به هر حال تفاوتی ندارد, راه اندازی یک وب سایت آن هم به صورت حرفه ای سبب جذب بیشتر مخاطب و بهبود کسب و کار خواهد شد.

اگر طراحی وب سایت به یک طراح حرفه ای سپرده شود, این کار به بهترین شکل ممکن صورت میگیرد و نیازهای تجارت مورد نظر مرتفع خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم به برخی از ویژگی های یک طراحی سایت حرفه ایی بپردازیم و ببینیم برای طراحی یک سایت باید به سلیقه و خواست مشتری پیش برویم یا با اصول حرفه ایی این کار؟ با ما همراه باشید.

مهمترین ویژگی های یک طراحی سایت حرفه ای و فوق حرفه ای

در دنیایی که تکنولوژی و فعالیت های مجازی به شدت گسترش پیدا کرده, فرقی نمیکند که شما یک کسب و کار نوپا دارید یا یک فرد با تجربه هستید با سالها سابقه ی کاری در حوزه ی تخصصی خودتان. همه باید از فرصت های فضای آنلاین بهره مند شوند و وب سایتی برای خود راه اندازی کنند.

بعد از اینکه تصمیم به طراحی و راه اندازی یک وب سایت گرفتید این سوال مطرح میشود که وب سایت مورد نظر شما باید چه ویژگی های داشته باشد؟

طراحی سایت حرفه ای
مهمترین ویژگی

نکته ی بعدی این است که باید تصمیم بگیرید که خودتان قصد دارید این وب سایت را طراحی کنید یا میخواهید آن را به یک شرکت و تیم حرفه ای واگذار کنید؟

اگر قصدتان واگذاری این کار به یک شرکت طراحی سایت است. باید از کار و مهارت آنها اطمینان حاصل کنید. مشاهده ی نمونه کارهای آنها بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است.

یادتان باشد که شما تنها به دنبال طراحی سایت نیستید, هدفتان فعالیت دائمی روی سایت است. پس معیارتان برای انتخاب یک شرکت مناسب برای طراحی سایت حرفه ای, قیمت نباشد. از آنها برای پشتیبانی های بعد از طراحی سایت نیز خدمات بخواهید.

ویژگی ها یک طراحی سایت حرفه ای

1. سازگار با تلفن همراه

تا همین چند سال پیش و قبل از گسترش تلفن های همراه, تمام استفاده‌ی افراد از اینترنت و فعالیت های این حوزه با استفاده از رایانه های رومیزی بود. درنتیجه طراحان سایت نیازی به سازگاری سایت ها با تلفن همراه نداشتند.

اما این روزها تقریبا کاری نیست که نتوان با تلفن های همراه انجام داد. پس سایت حرفه ای طراحی شده باید با رایانه های رومیزی, تلفن های همراه و تبلت ها سازگاری کامل داشته باشد.

2. تولید محتوا

برای پویایی سایت باید به طور مشخص, روزانه یا هفتگی مطالبی شامل محتواهای ویدیویی, متنی, صوت و یا متن های مفید در وب سایت بارگذاری شود.

این محتواها به نوعی برای سایت و کسب و کار مورد نظر هویت ایجاد میکنند. پس باید با دقت زیادی برای تولید این محتواها اقدام کنید.

عکس های با کیفیت و تصاویر مرتبط با فعالیت مورد نظر حتما برای کاربر جذاب خواهد بود. به اصول نگارش هم توجه کنید, چون مخاطبین این روزها بسیار نکته سنج و دقیق هستند.

3. سرعت بالا

تا جایی که امکان دارد سرعت سایت را بالا ببرید. کاربر در حین گشت و گذار در وب سایت طراحی شده نباید برای بازشدن صفحات جدید زیاد منتظر بماند. سرعت پایین, کاربر را از دیدن سایر قسمت های سایت منصرف میکند و عملا به نتیجه ایی که به دنبال آن هستیم نخواهیم رسید.

4. بهینه سازی در طراحی سایت حرفه ای

لباسی که به بهترین شکل ممکن طراحی شده, با بهترین و درجه یک ترین پارچه ها توسط یک خیاط حرفه ای دوخته شده باشد اما اتو نداشته باشد, هرگز آن جذابیتی که انتظار طراح اولیه بوده است را ندارد.

دقیقا در بحث طراحی سایت (بهینه سازی) مثل اهمیت اتو در لباس است. شما یک وب سایت حرفه ایی با بهترین محتواها و تصاویر و سرعتی بالا را طراحی کنید و در دسترس قرار دهید, وقتی این سایت توسط موتورهای جستجو به کاربر معرفی نشود پس نتیجه‌ی مطلوبی نخواهد داشت.

اگر قصد دارید سئوی سایت خود را به افق وب بسپارید فرم درخواست سئو سایت را تکمیل کنید.

طراحی سایت حرفه ای
بهینه سازی

این که شما وجود دارید ولی کسی شما را نمیشناسد دقیقا معادل این است که شما از اصل نبوده اید!! پس از تکنیک های بهینه سازی برای وب سایت به بهترین و مطمئن ترین شکل استفاده کنید.

5. به روز رسانی

همیشه وب سایت را به روز نگه دارید. به روزرسانی های منظم و دوره ای, برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

خب تا اینجا ویژگی های یک وب سایت را برای شما گفتیم. در ادامه برخی دیگر از مسائلی که قبل از طراحی سایت باید بدانید را مطرح می کنیم.

در طراحی سایت حرفه ای همیشه حق با مشتری نیست !!

حال سوال این است که برای طراحی یک سایت باید به سلیقه و خواست مشتری پیش برویم یا با اصول حرفه ایی این کار؟

گفتیم که هدف اصلی از راه اندازی یک وب سایت بهبود کسب و کار و جذب بیشتر مشتری است. اما در مرحله‌ی طراحی وب سایت از جمله مشکلاتی که طراحان حرفه ای وب سایت دارند, این است که مشتریان با قواعد طراحی و فنون بازاریابی به روش دیجیتال آشنایی ندارند و گاهی چیزی را برای طراحی وب سایت طلب میکنند که اصلا مناسب نیست, در این مواقع چه باید کرد؟

یک تجربه

?برای مثال ممکن است مشتری بخواهد از بنرهای تبلیغاتی متحرک و چشمک زن در سایت خود استفاده کند اما از نظر یک طراح حرفه ای، این کار باعث عدم رضایت کاربر و بروز مشکل در UX یا تجربه کاربری مشتریان میشود.

?در مثالی دیگر ممکن است مشتری پیشنهاد کند که از فایل های فلش در سایت استفاده شود و یا گرافیک سنگینی در سایت کار شود. اما از نظر یک طراح حرفه ای اینها همه عوامل نابودی یک وبسایت و کسب و کار هستند.

پیشنهاد ما این است که طراحان در این مواقع مشتری را به سمت طراحی اصولی و درست هدایت کنند, اطاعت از مشتری ای که چیزی از اصول طراحی وب نمیداند اصلا توصیه نمیشود.

البته این موضوع را فراموش نکنید که باید سلیقه‌ی مشتری در هر بعدی از طراحی و پشتیبانی در نظر گرفته شود اما در چارچوب های قوانین طراحی.

موضوع اصلی چیست؟

دقت کنید که سایت طراحی شده چه نوع فعالیتی دارد. اگر روی فروش تمرکز دارد پس باید آنجه بیشترین جلب توجه را میکند تصاویر کالاها باشد. اما اگر یک وبلاگ است, پس باید مقالات و محتواها, بیشترین جلب توجه را داشته باشند.

طراحی سایت حرفه ای
موضوع اصلی

تبلیغات

برای سایتی که طراحی کرده اید این نکته را در نظر بگیرید که تبلیغات فقط باید در حوزه ی کاری همان سایت باشد. تبلیغات بی ارتباط با موضوع سایت مخاطب را خسته میکند و این موضوع را به او القا میکند که شما فقط به دنبال کسب سود بیشتر هستید, که این اصلا جلوه‌ی خوبی ندارد.

 یک تم کلی

برای وب سایت یک رنگ اصلی و یک رنگ فرعی انتخاب کنید و در همه ی زوایا آن را اعمال کنید. دقت کنید که این انتخاب رنگ با موضوع سایت مرتبط باشد.

اصول نگارشی در طراحی سایت حرفه ای

استفاده از پاراگراف های کوتاه, جمله بندی های درست و در عین حال ساده و … همه از عواملی است که سبب میشود تا مخاطب از خواندن محتوای متنی شما لذت ببرد و خسته نشود.

نکته‌ی بعدی در طراحی سایت حرفه ای استفاده از کلمات کلیدی است

از کلمات کلیدی و اصلی به اندازه و در جای درست استفاده کنید. استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی هم مخاطب را خسته میکند, هم باعث کاهش خروجی بهینه سازی خواهد شد.

امیدواریم مطالب و نکات گفته شده در این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد. ما مشتاق دریافت ایده ها و نظرات شما هستیم. با ما در ارتباط باشید.

هزینه طراحی سایت حرفه ای

وقتی صحبت از هزینه طراحی سایت حرفه ای میشود اغلب شرکت های طراحی سایت مبالغ بسیار بالایی را به مشتریان خود اعلام میکنند. هزینه طراحی سایت حرفه ای بستگی به موارد بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • شرکت یا شخص بودن مجری
  • سابقه کار و میزان تخصص
  • نمونه کارهای موفق
  • استفاده از تکنولوژی های روز دنیا
  • کیفیت اجرای کار و مستندات پروژه
  • پشتیبانی فنی سایت حرفه ای

شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن این موارد هزینه اعلامی شرکت مجری را به دقت ارزیابی کنید. تمامی این موارد برای بررسی شرایط و مقایسه هزینه های اجرای کار ضروری است.

اگر میخواهید استعلام هزینه طراحی سایت حرفه ای را از افق وب انجام دهید فرم درخواست طراجی سایت را تکمیل و ارسال کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

سوال های متداول طراحی سایت حرفه ای

هدف از طراحی سایت حرفه ای چیست؟

هدف از طراحی سایت حرفه ای برای یک کسب و کار, گسترش هر چه بیشتر و بهتر آن تجارت و کسب و کار است. به این معنی که وقتی یک فروشگاه یا یک شرکت به دنبال راه اندازی یک وب سایت است, هدفش جذب بیشتر مشتری و بهبود کسب و کارش خواهد بود.

تولید محتوا در طراحی یک سایت حرفه ای چه اهمیتی دارد؟

برای پویای سایت باید به طور مشخص, روزانه یا هفتگی مطالبی شامل محتواهای ویدیویی , متنی , صوت و یا متن های مفید در وب سایت بارگزاری شود. این محتواها به نوعی برای سایت و کسب و کار مورد نظر هویت ایجاد میکنند. پس باید با دقت زیادی برای تولید این محتواها اقدام کنید. عکس های با کیفیت و تصاویر مرتبط با فعالیت مورد نظر حتما برای کاربر جذاب خواهد بود.به اصول نگارش هم توجه کنید,چون مخاطبهای این روزها بسیار نکته سنج و دقیق هستند.

هزینه طراحی سایت شرکتی چقدر است؟

هزینه طراحی سایت شرکتی در بین ۲ تا ۳ میلیون تومان متغیر است البته این هزینه با در نظر گرفتن استاندارد وبسایت ها میباشد و در صورت نیاز کارفرما به انجام شخصی سازی اختصاصی هزینه برآورد میشود.