بسیاری از افراد هنگامی که می‌خواهند، میزان کیفیت یک محصول و یا یک خدمت را ارزیابی کنند پس از بررسی و مطالعه کامنت‌های آن متوجه کیفیت و یا عدم کیفیت آن محصول و یا خدمت خواهند شد. این موضوعی است که بسیاری از افرادی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند به آن توجه می‌‌کنند یعنی سعی می کنند تا از تاثیر کامنت‌ها برای رشد و پیشرفت سایت خود بهره بگیرند.

ممکن است برای بسیاری از افرادی که در ابتدا و میانه‌های راه هستند سوال شود که درج کامنت در سایت چه تاثیری بر سئو دارد؟ یا اصلا تاثیر کامنت بر سایت چشمگیر است یا خیر؟ پاسخ این سوال در یک کلمه “بله” است. اما برای اطلاع از تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو و مزایای آن و نحوه‌ی استفاده کامنت برای بهبود سئو، تا پایان مقاله متن را به دقت دنبال کنید.

کامنت مارکتینگ چیست؟

تاثیر کامنت مارکتینگ
تاثیر کامنت مارکتینگ

کامنت هرگونه نظر و یا ایده‌ای است که در قسمت دیدگاه‌های صفحات بلاگ، محصول و یا خدمت توسط کاربران نوشته می‌شود.

کامنت مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق دیدگاه‌ها، یکی از روش‌های قدیمی برای افزایش تعامل و بهبود یک سایت است که هنوز هم بسیاری از وبمستران و کارشناسان سئو با استفاده از استراتژی‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

این روش تا جایی پیشرفت کرده است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام، کامنت را یکی از فاکتورهای تعامل و یا عدم تعامل و پیشرفت یک پیج می‌داند.

درج کامنت در سایت چه تاثیری بر سئو دارد؟

از نظر گوگل اغلب سایت‌هایی مناسب هستند و کیفیت بالایی دارند که کاربر پسند باشد، برای مثال اگر در ذیل همین متن در قسمت نظرات 500 کامنت ثبت شده باشد و افراد سوالات خود را از ادمین سایت افق وب بپرسند و یا اینکه نظر و انتقادات خود را در قسمت دیدگاه‌ها بنویسند، گوگل متوجه خواهد شد که محتوای این صفحه توانسته است تا کاربر را جذب و او را درگیر محتوا کند. پس به مرور زمان این صفحه رنک بالاتری نسبت به سایتی که هیچ کامنتی در صفحات بلاگ آن ثبت نشده است، خواهد گرفت. (پس لطفا کامنت بگذارید:))

این موضوع ساده ترین و ابتدایی‌ترین دلیلی است که شما را ترغیب خواهد کرد تا تلاش کنید، کامنت‌های بیشتری در صفحات سایت ثبت شود. در ادامه به توضیح اینکه چگونه می‌توان کامنت‌ها را به کار گرفت تا موجب افزایش رتبه و جایگاه سایت شود، صحبت خواهیم کرد و از تاثیر کامنت‌ها خواهیم گفت.

چگونه کامنت موجب افزایش رتبه سئو سایت خواهد شد؟

تاثیر کامنت و افزایش رتبه سئو
تاثیر کامنت و افزایش رتبه سئو

در مقالات قبل به تعامل و ارتباط میان سایت و کاربر اشاره کردیم و آن را اولین قدم برای بهبود سئو سایت خود دانستیم. در ذیل دلایل اهمیت کامنت و چگونگی به کار گرفتن دیدگاه‌های کاربران را برای افزایش رتبه سئو خواهیم گفت:

  1. با نوشتن یک کامنت در ذیل یکی از صفحات بلاگی شما، به میزان کاراکتر و تعداد کلمات صفحه افزوده می‌شود، اگر این کامنت با محتوای شما همخوانی داشته باشد و در صورتی که بتوانید تعامل را با کاربران حفظ نمایید و نظرات آنها را با حفظ احترام جلب کنید تا ایده و دانش خود را مطرح کنند، نسبت به افزایش میزان محتوا، کیفیت، رتبه سئو و در نهایت جایگاه در گوگل اقدام نموده‌اید.
  2. کامنت‌های کاربران به آپدیت کردن صفحات بلاگی شما کمک بزرگی می‌کند. حتماً در جریان هستید که گوگل طرفدار صفحاتی است که به صورت مداوم آپدیت شوند و نسخه‌های جدیدی از محتوا را در اختیار کاربران خود بگذارد. با کامنت گذاشتن کاربران، به صورت خود به خود و بدون تلاش و زحمت، صفحه مورد نظر آپدیت خواهد شد.
  3. اگر میزان تعامل و صحبت‌های شما با کاربران به سمتی برود که محتوانویسی سایت را بهبود ببخشد و کاربر مدت زمان بیشتری برای مطالعه در آن صفحه زمان بگذارد تا کامنت‌ها و پاسخ‌های افراد را بخواند و یا حتی ترغیب شود تا کامنتی درج کند. در این حالت ربات‌های گوگل بر اثر مدت زمانی که شخص در این صفحه صرف کرده و آن را تا پایان مطالعه نموده است، تشخیص خواهد داد که این محتوا کاربر پسند بوده و در رتبه‌‌ی سئو او تأثیرگذار خواهد بود.
  4. کاربری که در سایت شما کامنتی درج کرده است و از شما سوالی پرسیده است، قطعاً منتظر پاسخ از سمت شما خواهد بود و برای گرفتن پاسخ خود به دو روش می تواند اقدام کند. یکی از طریق ایمیل پاسخ شما را دریافت کند و برای دیدن آن دوباره به سایت شما برگردد و مورد بعدی این است که اگر ایمیلی از سمت سایت شما دریافت نکرد و یا به هر دلیلی تنظیمات ایمیل مشکلی داشته باشد، دوباره برای گرفتن پاسخ خود به همان صفحه سر می‌زند؛ این موضوع نیز از سمت گوگل پاداش داده خواهد شد.
  5. درج شدن کامنت در ذیل صفحات محصولات علاوه بر بالا بردن رنک آن صفحه در گوگل، به کاربران اجازه‌ی ارزیابی نظرات افراد را خواهد داد و در نهایت اگر محصول یا خدمت ذکر شده ویژگی‌های مثبتی داشته باشد و نیاز کاربر را رفع کند، منجر به خرید بیشتر می‌شود.

موارد گفته شده همگی از تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو است. اما موردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، استراتژی و اصول به کارگیری کامنت مارکتینگ است، پیشنهاد می‌شود برای کسب نتیجه حداکثری، با متخصصین سئو افق وب مشورت کنید و با آنها در ارتباط باشید.

ofoghweb.ir

راهکارهای طلایی برای استفاده حداکثری از تاثیر کامنت ها

چند راهکار برای استفاده بهینه از تاثیر کامنت ها
چند راهکار برای استفاده بهینه از تاثیر کامنت ها

برای بهبود سئو (seo) از طریق کامنت، علاوه بر مواردی که گفته شد، لازم است بعضی تکنیک‌ها را بدانید تا بهتر از قبل بتوانید نتیجه کسب کنید.

  • حتماً تأکید می‌کنیم حتماً، تنظیمات کامنت‌های کاربران طوری باشد تا پیش از نمایش از ادمین سایت تأیید و یا عدم تأیید را بگیرد. این روش به شما کمک می‌کند تا کامنت‌های بی ارتباط به محتوا، کامنت‌های انتقاد آمیز با الفاظ رکیک، کامنت‌هایی که با هدف بک لینک گرفتن درج می‌شوند، اجازه نمایش در سایت را نداشته باشند.
  • به سرعت و در کمترین زمان ممکن پاسخ کاربرانتان را در سایت ثبت نمایید. این روش از دو جهت برای شما سودآور خواهد بود. ابتدا اینکه کاربر شما تعامل با سایت را حفظ می‌کند و ممکن است یک یا دو کامنت دیگر هم برای یافتن پاسخ مدنظر خود ثبت کند. دومین مورد این است که به گوگل فعال بودن سایت را به خوبی نشان خواهید داد.
  • از حاشیه درست کردن و انتقادات بی جا نسبت به دیدگاه‌های کاربران که موجبات ناراحتی و انتقادات بیشتر را فراهم می‌کند، پرهیز نمایید.
  • اگر موضوع یا مطلبی در ذیل صفحه‌ای درج می‌شود که بخشی از محتوای شما را زیر سوال می‌برد و آن را غلط می‌داند، در کمترین زمان ممکن آن را بررسی نموده و نسبت به اصلاح و ویرایش محتوا اقدام نمایید و از شخص مربوطه در کامنت تشکر کنید، با این روش مخاطب شما متوجه خواهد شد، مجموعه شما از کادری حرفه‌ای و انتقادپذیر تشکیل شده است.
  • از کامنت‌ها برای لینک‌‌سازی داخلی بهتر استفاده کنید. اگر کامنتی در سایت شما ثبت می‌شود که کاربر نیاز به اطلاعات بیشتر دارد علاوه بر توضیح خلاصه‌وار محتوا می‌توانید، برای ارجاع بیشتر از لینک صفحه مرتبط خود استفاده کنید. البته در این روش زیاده‌روی نکنید.

در این متن تلاش شد تا تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو و راهکارهای به کارگیری بهتر آن به صورت کامل بیان شود. امید است با رعایت موارد گفته شده، در بهبود رتبه سئو و در نهایت جایگاه در گوگل قدم بزرگی بردارید.

برای پیشبرد سیاست های سئو سایت خود نگاهی به مقالات زیر نیز بیندازید: