در این مقاله قصد داریم به طراحی سایت عکاسی و ویژگی های و امکاناتی که لازم است در این وب سایتها قرار داده شود بپردازیم. با ما همراه باشید.
همزمان با حضور فعال و گسترده ی تمام صنفها و مشاقل در دنیای آنلاین و اینترنت هنرمندان نیز نباید از این قافله عقب بمانند کما اینکه فعالیت این قشر در فضای اینترنت بسیار فعال و موثر بوده است.
هنرمندان عکاس از طریق طراحی سایت عکاسی در دنیای اینترنت و کسب و کار آنلاین مشغول به فعالیت هستند. این فعالیت ها به منظور معرفی آثار و خدمات آنهاست.
از جمله مشاغلی که میتوانند موفق تر از باقی مشاغل در دنیای اینترنت فعالیت کنند هنرمندان و افراد مشغول در این حوزه هستند مانند آهنگسازها, نقاش ها و البته عکاس ها.

لزوم طراحی سایت عکاسی

طراحی سایت عکاسی
لزوم طراحی سایت عکاسی

طراحی سایت عکاسی از این منظر ضروری است که عکاسان برای اینکه مشتری بیشتری جذب کنند نیاز دارند تا دیده شوند. نمونه ی عکسها و فیلم هایی که تهیه کردند باید در معرض دید مشتری باشد تا بتوانند برای انتخاب تصمیم بگیرد.
یک سایت عکاسی این بستر را به خوبی فراهم میکند و از این طریق عکاسان میتوانند آثار و خدماتی را که ارائه میدهند در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

فرصت دیگری که یک سایت عکاسی فراهم میکند این است که هنرمندان عکاس را در سطح بین المللی مطرح میکند. این دقیقا مصداق همان عبارت معروف ( دهکده جهانی ) است که این روزها بسیار مشهود است.

اهمیت عکاسی در تمام دوران

حرفه عکاسی از جمله مشاغلی است که از بدو به وجود آمدن تا همین امروز هرگز اهمیت و جایگاه خود را از دست نداده است. اما شاید در سال های اخیر و با گسترش افسار گسیخته تکنولوژی و امکانات عکاسی راحت کمی در نظر برخی افراد کم رنگ شده باشد.
این روزها با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند که لنز با کیفیتی دارد یک کودک کم سن و سال نیز میتواند یک عکس ثبت کند اما واقعا یک عکس خوب و حرفه ای فقط نیاز به یک لنز با کیفیت بالا دارد یا موضوع چیز دیگری است؟

نیاز به یک هنرمند عکاس حرفه ای در هر دوره ای به شدت احساس میشود. دید یک عکاس, نگاه متفاوتش به پدیده های عادی و روزمره و زاویه بندی های بی نظیر عکاسان را نمیتوان نادیده گرفت و حذف کرد.

مزیت های طراحی سایت عکاسی

طراحی سایت عکاسی
مزیت ها

از جمله مزایای طراحی سایت عکاسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1.  ارائه نمونه کارها در معرض دید کاربران
  2.  ارتباط مستقیم با مشتریان
  3.  دریافت نظرات و پیشنهادها
  4.  استفاده از یک پنل اختصاصی برای هر مشتری تا در جریان روند کار قرار گیرد
  5.  معرفی و ارائه ی رزومه برای کاربران جدید
  6.  معرفی خدمات و تجهیزات آتلیه

اگر قصد دارید طراحی سایت عکاسی خود را به افق وب بسپارید به برگه ی درخواست طراحی سایت  مراجعه کنید.

بهینه سازی سایتهای عکاسی

بهینه سازی وب سایت های عکاسی بسیار با اهمیت است و باید اصولی انجام شود.بهینه سازی در این سایتها علاوه بر تصاویر و محتواهای تصویری و گرافیکی باید بر روی خدمات و مقالات نیز صورت بگیرد.

در صورتی که سئو مطالب به صورت حرفه ای و اصولی صورت بگیرد میتواند سبب موفقیت هرچه بیشتر شما شود به این صورت که در رتبه های خوبی از مرورگرها قرار خواهید گرفت و کاربران زیادی از سایت شما بازدید میکنند که هر کدام میتواند یک مشتری بالقوه باشد.

برای دریافت خدمات بهینه سازی افق وب به برگه درخواست سئو سایت مراجعه کنید.

امکاناتی که میتوان در طراحی سایت عکاسی لحاظ کرد

علاوه بر مواردی که ما در زیر به آنها اشاره میکنیم برخی ویژگی های دیگر که مورد تقاضای مشتری باشد نیز قابیلت اجرا خواهد داشت و وب سایت را به یک وب سایت احتصاص و سفارشی تبدیل میکند.

1. طراحی صفحه معرفی ما

در این بخش رزومه ای از خود و تمام پرسنل خود را ارائه دهید. سالهایی که فعالیت میکنید و اهدافتان را شرح دهید و از تکنیک ها و خدماتتان بگویید.

2.طراحی صفحه ی تماس با ما

کاربرانی که قصد دارند بیشتر با شما در تماس باشند به این قسمت مراجعه میکنند و از طریق آدرس و شماره تماس هایی که در این قسمت قرار میدهید با شما ارتباط برقرار میکنند.

3.ارائه ی اخبار روز در زمینه ی عکاسی

طراحی سایت عکاسی
ارائه ی اخبار روز در

کاربری که وارد سایت شما میشود یک علاقه مند به عکاسی است و یا مشتاق دریافت بهتیرن خدمات در این زمینه است. پس بهتر است برای نگه داشتن آنها در وب سایت خود , اخبار مرتبط با این رشته را بارگذاری کنید و هر روز آن را به روز رسانی کنید.

4.ارائه ی مقالات مرتبط

مقاله هایی که در زمینه های عکاسی هستند را با هدف افزایش اطلاعات کاربران بنویسید و در وب سایت قرار دهید.در صورتی که مخاطبان شما از مقالات استقبال خوبی داشته باشند میتوانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و از این طریق به کسب درآمد نیز بپردازید.

5.طراحی صفحه ی آلبوم کارها

بهتر است آلبوم ها دسته بندی شده ارائه شوند تا کاربر به راحتی بتواند آنها را مشاهده کند.

6. صفحه ی نظر سنجی

هر چند وقت یکبار با قرار دادن یک نظر سنجی در وب سایت خود میتوانید هم میزان پیشرفت خود را بررسی کنید و هم میتوانید ببینید که مشتریان چه میزان از کار شما رضایت دارند.

7.صفحه انتقادات و پیشنهادها

دریافت و استقبال از انتقادها و پیشنهادها و یا حتی تشکرها میتواند شما را با نقاط قوت و ضعفتان بیشتر آشنا کند.

8.امکان رزرو آنلاین وقت آتلیه ها

رزرو وقت آنلاین علاوه بر اینکه سبب کاهش ترددها به آتلیه شما میشود, بلکه در زمان نیز صرفه جویی میکند. به این صورت که شما دقیقا میدانید در چه ساعتی منتظر مشتری هستید و در چه ساعتی میتوانید به سایر فعالیت های خود بپردازید.

9.طراحی و ساخت آلبوم تصاویر و ویدیو ها

طراحی سایت عکاسی
آلبوم تصاویر و ویدیو ها

یکی از جذابترین بخش ها برای مخاطب مشاهده ی نمونه کارهای شما با گرافیکی جذاب است.از تصاویر و ویدیوهای مختلفی که در موضوعاتی چون مجالس و عروسی و صنعتی و اداری دارید و حتما نمونه کارهای خودتان است یک آلبوم تهیه کنید, از گرافیک جذاب برای ویرایشاستفاده کنیدو در معرض دید کاربران قرار دهید.