همانطور که تبلیغ و بازاریابی برای گسترش کسب و کارها اهمیت دارد, در دنیای آنلاین و تجارت مجازی که توسط وب سایت ها صورت می گیرد, ” سئو سایت” نیز اهمیت خواهد داشت. در اینجا قرار است با مفهوم سئو سایت شخصی و مزایای آن برای وب سایت های مختلف بیشتر بخوانید.

طراحی یک سایت شروع کار است!!

راه اندازی وب سایت اولین قدم برای ورود به دنیای آنلاین است و نه آخرین قدم. پس از اینکه سایت شخصی راه اندازی کردید (با هر هدفی که دارید), باید برای گسترش کار خود و افزایش بازدیدکننده ها (که بسیار مهم است) تلاش کنید. یکی از راهها برای دیده شدن بهتر وب سایت شخصی شما ” سئو سایت شخصی ” است.

اما سئو سایت شخصی به چه صورت انجام میشود؟ چه مزایایی دارد؟ اصلا چه تاثیری روی سایتهای شخصی خواهد گذاشت؟ اینها تمام سوالاتی است که در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم. بنابراین ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

تعریفی برای سایتهای شخصی

اهدافی که افراد از راه اندازی و طراحی سایت شخصی دنبال میکنند را میتوان در سه دسته خلاصه کرد:

  1. با هدف ارائه رزومه کاری برای به دست آودن شغل مناسب.
  2. ایجاد یک مارک و برند شخصی که هدف از آن دیده شدن و به شهرت رسیدن است.
  3.  برای ارائه تصاویر و نمونه کارها جهت نشان دادن تخصص برای کارفرمایان احتمالی است.

امکانات سایت شخصی

سئو سایت شخصی
امکانات سایت شخصی

امکاناتی که در ادامه لیست میکنیم از جمله امکانات عمومی هستند که باید در وب سایت شخصی لحاظ شوند. متناسب با نیازهای مشتری این امکانات میتوانند حذف شوند و یا امکانات جدیدی به آنها اضافه شود:

  •  اطلاعات تماس شامل شماره تلفن، آدرس، آدرس ایمیل و . . .
  • بخش خبرها
  •  مقالات
  •  لینک دوستان
  • درباره ما
  • سابقه و رزومه
  •  آمار سایت
  •  امکان قرار دادن نظرها و پیشنهادها
  •  گالری تصاویر
  •  فرم تماس با ما
  •  مدیریت کاربران
  • آدرس شبکه های اجتماعی
  •  نظرسنجی
  • و …

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایتهای شخصی نگاهی به مقاله طراحی سایت شخصی بیندازید.

ofoghweb.ir

سئو چیست؟

قبل از اینکه به مفهوم سئو بپردازیم باید مفهوم موتور جستجو را به خوبی بدانیم. همه ما وقتی برای اولین بار با کلمه “موتور جستجو” مواجه می شویم به طور ناخودآگاه یاد گوگل و یاهو خواهیم افتاد. گوگل و یاهو تنها دو مورد از موتوهای جستجو هستند که مردم بیشتر با آنها سر و کار دارند.

در حالت کلی تر موتورهای جستجو مجموعه ای از نرم افزارها و سخت افزارها هستند که در حجم زیادی از اطلاعات و داده ها میتوانند جستجو کنند. دامنه این جستجو میتواند در سیستم شخصی شما باشد, روی تلفن هوشمندتان یا در فضای وب انجام شود که به آن نام “موتور جستجوگر وب” داده شده است.

بهینه سازی یا سئو سایت به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که هدف از آن برجسته کردن وب سایت مورد نظر از دید موتورهای جستجو است. وقتی موتورهای جستجو وب سایتی را مفید ارزیابی کنند، آن را در صدر سایتهای پیشنهادی قرار خواهند داد. این موضوع سبب میشود تا کاربران سایت مورد نظر بیشتر شده و کسب و کار آن رونق بگیرد.

سئو سایت شخصی به چه معناست؟

سئو سایت شخصی
سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی به معنی کار روی محتوا و مطالب سایت با هدف بهینه سازی و پیاده کردن الگوریتم ها و اصول مورد پسند موتورهای جستجو می باشد.

این کار سبب میشود تا موتورهای جستجو محتوای سایت شخصی مورد نظر را شناسایی کنند و با توجه به اصول تعریف شده برای آنها به سایت شخصی ما رتبه ای اختصاص دهند. این رتبه هر چه پایین تر باشد باعث میشود تا سایت شخصی مورد نظر در صفحه های اول مرورگر قرار بگیرد و جز انتخاب های اول بازدیدکننده ها باشد.

سئو سایت شخصی تنها به بهینه سازی داخلی سایت محدود نمی شود بلکه شامل فعالیت هایی در خارج از سایت نیز می باشد که به آن “سئو خارجی” میگویند. این نوع از سئو بسیار تخصصی و حرفه ای است و تاثیر قابل توجهی روی افزایش رتبه سایت خواهد داشت.

مزایای سئو سایت شخصی

برای سئو موفق یک سایت شخصی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوا شامل مقالات, مطالب و تصاویر و ویدیوها هستند. تولید محتوا انجام شده برای وبسایت باید منحصر به فرد باشد. به این معنی که نباید کپی شده از سایر سایتها باشد، زیرا این کار برای سئو کاملا مضر خواهد بود. ضمن اینکه محتوای تولید شده باید کاربر پسند باشد.

هر وب سایت برای کسب موفقیت لازم است تا دیده شود. یعنی باید آمار بازدیدکننده های سایت بالا برود تا بتواند به اهداف خود برسد که این بالا رفتن آمار بازدید توسط بهینه سازی سایت صورت میگیرد.

اگر قصد دارید سئو وب سایت خودتان را به تیم افق وب بسپارید، می توانید درخواستتان را در برگه فرم درخواست سئو سایت به ثبت برسانید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ofoghweb.ir

چند نکته حرفه ای برای سئو سایت شخصی

کلمات کلیدی

اولین مرحله برای شروع سئو سایت شخصی شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر است. کلمات کلیدی یا توسط صاحب سایت انتخاب میشوند و در اختیار سئوکار قرار میگیرند یا با بررسی های انجام گرفته در زمینه های مورد نظر, توسط سئوکار انتخاب میشوند.

کلمات کلیدی در واقع همان عبارتهای کوتاهی هستند که هر کاربر برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود در موتورهای جستجو سرچ می کند.

کار کردن روی کلمات کلیدی مورد نظر, به کار بردن آنها در محتوا و هدایت هوشمندانه کاربرانی که این کلمات را جستجو کردن, از جمله فعالیتهای یک سئوکار است.

سایر رقبا

موتورهای جستجو برای افزایش رتبه سایت آن را با مجموعه ای از سایتهای مشابه مقایسه می کند. پس لازم است گهگاهی به سایتهای سایر رقبا نگاهی بیندازید و از ایده ها و خلاقیت های آنها اطلاع پیدا کنید تا در این دنیای رقابتی عقب نمانید.

مزایا و معایب

در هنگام بازدید از سایت رقبا، سعی در تحلیل فعالیتهای آنها داشته باشید. بررسی کنید که کدام فعالیت آنها در جذب کاربران موثرتر بوده و کدام فعالیت شکست خورده است؟ مجموعه ای از این تحلیل ها و اقدامات دید شما را برای داشتن یک سایت شخصی خوب و سئو سایت شخصی کامل کمک خواهد کرد.

مزایای سئو سایت شخصی در یک نگاه

سئو سایت شخصی
مزایای سئو سایت شخصی در یک نگاه
  • سبب افزایش سرعت سایت میشود
  • برند سازی
  • جذب بیشترین مخاطب در کلمات کلیدی مرتبط
  • تبدیل مخاطبان به تبلیغ کننده های بالقوه سایت شما
  • افزایش حضور کاربر در سایت و بازدید از سایر صفحات
  • افزایش درآمد و فروش (در صورت داشتن یک سایت شخصی فروشگاهی)

امیدوارم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. تجربه هایتان را از بهینه سازی موفق روی سایت شخصی خود, برای ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.