در مقالات گذشته گفتیم که با توجه به گسترش روز افزون اینترنت و فعالیت های آنلاین لازم است همه‌ی صاحبان مشاغل برای راه اندازی یک وب سایت اقدام کنند. در این میان اما مشاغلی مانند پزشکی و سایر رشته های وابسته به آن از جمله مشاغلی هستند که به سختی میتوان باور کرد که میتوانند در این فضا حضور داشته باشند و به فعالیت مشغول شوند.

در این مقاله قصد داریم ویژگی ها و امکانات لازم برای طراحی سایت پزشکی را بیان کنیم و راهکارهایی برای حضور فعال پزشکان و مشاغل مرتبط با سلامتی و بهداشت در فضای آنلاین را ارائه دهیم. با ما تا پایان همراه باشید.

لزوم طراحی سایت پزشکی

برای پزشکانی که به دنبال پیشرفت در شغلشان هستند و دغدغه‌ی معرفی خود و جزییات حرفه ی خود را دارند توصیه میکنیم که به طراحی و راه اندازی یک وب سایت پزشکی بیندیشند.

اولین و شاید مهمترین دلیل طراحی سایت پزشکی پاسخگویی به نیازها و سوالهای بیماران باشد.بسیاری از بیماران برای دریافت پاسخ برخی سوال های خود به مطب پزشک مراجعه  نمیکنند.

در واقع اینترنت و سایت های پزشکی بستری را برای این بیماران فراهم کرده اند تا سوال های خود را با متخصصین در میان بگذارند و فارغ از محدودیت های زمان و مکان پاسخ خود را دریافت کنند.

 

طراحی سایت پزشکی
لزوم طراحی وب سایت

وب سایت های پزشکی میتوانند محیط مناسبی برای معرفی رشته و تخصص شما باشد. با قرار دادن سوابق کاری و تحصیلی شما در وب سایت پزشکی بیماران با اعتماد و اطمینان بیشتری به مطب مراجعه میکنند.

این روزها بخش زیادی از مردم برای یافتن پاسخ سوال های خود, برای پیدا کردن یک پزشک متخصص و مجرب و برای هر هدف دیگر در قدم اول یک جستجو در مرورگرها انجام میدهند.

با طراحی سایت پزشکی به دنبال چه هدفی باشیم؟

  •  یک سایت پزشکی میتواند معرف تخصص, مهارت و سوابق شما به بیماران باشد.
  •  با استفاده از یک وب سایت شما میتوانید بخشی از خدمات مطب خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. مانند نوبت ویزیت, پاسخگویی به سوالات متداول و سایر خدمات.
  •  ارائه‌ی مقالات و اخبار مفید و به روز جهت افزایش اطلاعات کاربران و بیمارانی که دنبال کننده‌ی مطالب سایت پزشکی شما هستند.
  •  وبلاگ نویسی یکی از پر طرفدارترین سبک های محتوا نویسی در زمینه های پزشکی است. شما میتوانید تجربه های کاری خود را بنویسید و آن را برای مطالعه در اختیار کاربران قرار دهید. به مرور و با کسب تجربه در این زمینه حتی میتوانید از این راه کسب درآمد هم داشته باشید.
  •  راضی نگه داشتن کاربران و بیماران یکی از مهمترین اهداف راه اندازی یک وب سایت پزشکی است.

ویژگی های یک سایت پزشکی

اولین و مهمترین ویژگی در طراحی سایت پزشکی این است که به معرفی خدمات و تخصص هایی که در مطب یا کلینیک مورد نظر ارائه میشود بپردازد. این وب سایت باید به طور کامل و البته با رعایت صداقت به معرفی پزشک مورد نظر نیز بپردازد.

سایت پزشکی که برای یک پزشک طراحی میشود, باید شامل رزومه ای کامل از پزشک و امکاناتی از قبیل آدرس و شماره تلفن های مطب ها و معرفی کارکنان باشد.

 

طراحی سایت پزشکی
ویژگی ها

 

خدماتی از قبیل مشاوره‌ی آنلاین و یا حتی نوبت دهی به صورت آنلاین از جمله فعالیت هایی است که در وب سایت خود میتوانید انجام دهید.

با طراحی سایت پزشکی خود علاوه بر اینکه میتوانید به بیماران سابق خدمت رسانی کنید با استفاده از اصول سئو میتوانید بیماران بیشتری نیز جذب کنید.

در واقع وب سایت یک پزشک مطب مجازی او است. پزشک میتواند از این طریق با بیماران خود در ارتباط باشد و یا به طور مرتب مطالبی را در زمینه های مختلف به صورت مقاله, تصاویر و یا فیلم و پادکست در اختیار بیماران خود قرار دهد.

گرافیک سایت

گرافیک در طراحی سایت پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک گرافیک خوب و استفاده از ترکیب رنگ های مناسب و آرامش بخش سبب جذب کاربر و ماندن در سایت میشود.

برای انتخاب ترکیب رنگ های مناسب برای یک وب سایت پزشکی بهتر است مطالعه ای در مورد روانشناسی رنگها داشته باشیم تا بتوانیم به یک انتخاب خوب برسیم. معیار این انتخاب خوب باید ایجاد حس آرامش در مخاطب باشد.

ارائه‌ی محتوا

محتوای قوی و منحصر به فرد در هر سایتی نقطه‌ی قوت آن سایت محسوب میشود. پس نباید از اهمیت آن غافل شد. مطالبی که از سایر سایتها و منابع کپی شده باشند نمیتواند اعتماد کاربر را جذب کند.

در عین حال گوگل به محتوایی که کپی شده هستند, رتبه‌ی خوبی نخواهد داد و در نتیجه سایت شما توسط کاربران دیده نخواهد شد.
پس برای نوشتن مقالات عالی و محتوای مرتبط با رشته‌ی تخصصی خود وقت بگذارید.

بهینه سازی

سئو به معنی بهینه سازی مطالب و محتوای سایت پزشکی شما برای مرورگرها میباشد.

اگر شما در طراحی سایت پزشکی خود حرفه ای عمل کرده باشید, به محتوای آن اهمیت فراوان داده و مطالب یکتا و درستی در آن قرار داده باشید, از تصاویر با کیفیت و متناسب با هر مطلب استفاده کرده باشید, اما برای بهینه سازی این سایت هیچ فعالیتی را انجام نداده باشید, باید بدانید که به هیچ عنوان سایت شما دیده نخواهد شد.

یک سئوی اصولی و با رعایت تمام نکات ریز و درشت میتواند سبب افزایش رتبه‌ی سایت شما در مرورگرهایی مانند گوگل شود.

وقتی سایت شما در بین چند پیشنهاد اولیه یک کلمه‌ی کلیدی باشد, قطعا میتوانید کاربران و یا بیماران بالقوه ی بیشتری را جذب کنید. این کاربران با جستجویی در مقالات شما و مشاهده‌ی رزومه‌ی قرار داده شده به شما اطمینان خواهند کرد و جذب میشوند.

پس سئو در طراحی و نگهداری از سایت پزشکی بسیار با اهمیت است.

شما میتوانید سئوی وب سایت های پزشکی خود را به سئوکاران مجرب و حرفه ای افق وب بسپارید.

سایت پزشکی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

اولین توصیه‌ی ما به شما این است که قبل از راه اندازی و طراحی سایت پزشکی خود, حتما با یک تیم حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.
دریافت یک مشاوره‌ی درست و صادقانه به شما کمک میکند تا بتوانید به سوال های زیر پاسخ دهید;

  1.  هدف از راه اندازی وبسایت پزشکی چیست؟
  2.  سایت پزشکی شما باید چه ویژگی های داشته باشد؟
  3.  آیا مدیریت این سایت با شماست؟
  4.  چگونه میتوان به رتبه‌ی مطلوب رسید؟
  5.  آیا نیاز به داشتن نرم افزار مناسب با سایت وجود دارد یا خیر؟
  6.  و هزاران سوال دیگر که شاید در ذهن شما باشد ولی در این لیست قرار ندارد.

امکانات

طراحی سایت پزشکی
امکانات

امکانات اولیه ایی که ما برای طراحی سایت پزشکی شما میتوانیم پیشنهاد دهیم موارد زیر خواهند بود؛

  •  طراحی وب سایت شما بهتر است ریسپانسیو باشد. ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن یک وب سایت پزشکی به این معناست که قابلیت مشاهده با هر دستگاه را دارد. یعنی فرقی نمیکند شما با یک تلفن هوشمند از سایت بازدید میکنید یا یک تبلت و یا رایانه‌ی رومیزی تان. در هر صورت به سایت و امکانات آن به راحتی دسترسی خواهید داشت.
  •  بخشی را برای مدیریت اخبار و مقالات در نظر بگیرید
  •  نظرات و پیشنهادهایی که از طرف کاربران و بیماران مطرح میشود باید مدیریت شود. پس نیاز به بخشی جدا برای این هدف می باشد.
  •  صفحه‌ی “درباره‌ی ما” به توضیحاتی در مورد تخصص, حرفه و سابقه‌ی شما میپردازد.
  •  صفحه‌ی “تماس با ما” در این صفحه باید تمام راه های ارتباطی با شما قرار داده شود.
  •  بخشی برای رزرو وقت به صورت آنلاین طراحی شود.
  •  قطعا سوال های مشابه زیادی از طرف بیماران مطرح میشود که میتوانید با طراحی یک صفحه‌ی مجزا, این سوال ها را همراه با پاسخ های تخصصی در آن قرار دهید تا در دسترس بیماران قرار بگیرد.
  • و …

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا هرچه سریعتر برای طراحی و راه اندازی سایت پزشکی خود تصمیم بگیرید و آن را با اطمینان خاطر به تیم افق وب بسپارید.

 

سوال های متداول طراحی سایت پزشکی

 

بهترین شرکت طراحی سایت پزشکی کدام است؟

شرکت افق وب با سابقه ۱۰ ساله در زمینه طراحی انواع سایت های شرکتی, فروشگاهی, آموزشگاهی و پزشکی یکی از معتبر ترین شرکت های طراحی سایت می باشد.

آیا امکان پرداخت اقساطی برای هزینه طراحی سایت وجود دارد؟

بله میتوانید هزینه طراحی سایت را در اقساط پرداخت کنید. برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۰۴۵۴۶۲۸

مراحل طراحی سایت به چه صورت است؟

برگزاری جلسه مشاوره رایگان برای دریافت نیاز های کارفرما از وبسایت - عقد قرارداد رسمی - شروع طراحی اولیه و تایید کارفرما بر روی طرح اولیه - نهایی سازی طراحی و تکمیل پروژه - بررسی مشکلات و برطرف کردن ایرادات وبسایت - بارگزاری اطلاعات مشتری بر روی سایت - شروع پشتیبانی