کارخانه جات مختلف با زمینه های فعالیتی متفاوتی وجود دارند که هر کدام متناسب با فعالیتی که به آن مشغول هستند نیاز به طراحی سایت کارخانه دارند.
مهمترین هدفی که صنایع و کارخانه ها از طراحی سایت کارخانه, دنبال میکنند معرفی خود و زمینه های فعالیتی خود به سایر همکاران, عموم مردم و مراکزی است که میتوانند زمینه های فعالیتی را داشته باشند.

قطعا مخاطب سایتهای کارخانه ای عامه ی مردم نخواهند بود. طراحی سایت کارخانه باید به صورت تخصصی باشد تا به طور کامل به معرفی محصولات تولیدی و روش های توزیع و … بپردازد.

وقتی از طراحی سایت کارخانه نام میبریم به طور مشخص در مورد یک کارخانه ی چندین هزار متری صحبت نمی کنیم بلکه تمام مشاغل زیر را میتوان در این گروه دانست؛
مراکز و کارگاه های صنعتی، کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک، کارگاه های خدماتی، مراکز تاسیساتی و فنی، واحدهای تولیدی کارخانه فولادسازی، نورد و پروفیل، کارخانجات صنایع غذایی، کارخانه های نساجی و ….

اهمیت طراحی سایت کارخانه

اگر به عنوان یک کارخانه دار قصد دارید همچنان در میدان رقابت با سایر هم صنف های خود باشید و فروش محصولات خود را مثل قبل و شاید بیشتر هم داشته باشید باید با پیشرفت های دیجیتال و فضای آنلاین هماهنگ شوید.

طراحی سایت کارخانه
اهمیت طراحی سایت کارخانه

به مرور که تمام رقبای شما قدم در حوزه ی آنلاین گذاشتند و در این فضا نیز فعالیت های خود را گسترش دادند, اگر شما همچنان به شیوه های گذشته و سنتی مشغول به فعالیت باشید بازنده ی این میدان خواهید بود هر چند از سابقه بالایی برخوردار باشید.

طراحی سایت کارخانه منبعی برای معرفی شما ست. افرادی که قصد دارند در مورد شما و کسب و کارتان بیشتر بدانند در اولین قدم به دنبال نام و نشان شما در مرورگر هامیگردند.
راه اندازی و طراحی سایت کارخانه به شما کمک میکند به بهترین شکل ممکن و بدون اتلاف زمان به معرفی محصولات خود بپردازید.

چه امکاناتی در طراحی سایت کارخانه باید در نظر گرفته شود؟

معرفی

در اولین قدم باید در صفحه ای با عنوانی شبیه ” معرفی ما ” یا ” آشنایی با ما” به معرفی خود, کارخانه و زمینه های فعالیتی, معرفی هیات مدیره و موسس یا هیات موسسان کارخانه بپردازید. این معرفی باید آنقدر خوب و کامل باشد تا کاربر که مشتری احتمالی شماست در مورد کارخانه و سابقه ی کاری هیچ گونه ابهامی نداشته باشد.

معرفی محصولات در طراحی سایت کارخانه

باید در وب سایت خود به معرفی محصولات بپردازید.بخش قابل توجهی از کاربران از صفحه ی محصولات شما بازدی خواهند کرد. برای کالاها علاوه بر تصویر مناسب و توضیحات کوتاه و جامع بهتر است از دسته بندی ها نیز استفاده کنید تا بازدید کننده به راحتی بتواند به تمام کالاها دسترسی داشته باشد.

تماس با ما

طراحی سایت کارخانه
تماس با ما

در صفحه ی “تماس با ما” باید تمام راه های ارتباطی با شما از جمله شماره های تماس, آدرس شرکت و کارخانه همراه با لوکیشن و البته آدرس شبکه های اجتماعی شما قرار داده شود.

نمایش گواهینامه ها

قسمتی را باید برای نمایش استانداردها و گواهینامه ها و مجوزها و تمام مدارک معتبر داخلی و خارجی که کارخانه ی شما دریافت کرده است , در نظر بگیرید.
برای وب سایت شما باید قسمت گالری نیز طراحی شود تا علاوه بر به اشتراک گذاری تصاویر محصولات بتوانید تصاویری از کارخانه و دستگاه های خود را نیز بار گذاری کنید.

یک سایت فروشگاهی شوید!!

سایت کارخانه ی شما اگر هدف فروش کالاها ومحصولات را نیز داشته باشد به یک سایت فروشگاهی تبدیل خواهد شد.که امکانات لازم برای فروش از جمله درگاه پرداخت را نیز باید داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های سایت فروشگاهی نگاهی به مقاله ی طراحی سایت فروشگاهی بیندازید.

معرفی نمایندگی ها درطراحی سایت کارخانه

در سایت شما باید صفحه ای برای معرفی نمایندگی ها طراحی شود. در این صفحه اطلاعات لازم از قبیل سالهای فعالیت و آدرس و شماره تماس نمایندگی ها باید ذکر شود. تا مخاطب در صورت نیاز بتواند به آنها دسترسی داشته باشد.

یک وب سایت چند زبانه

یک کارخانه قطعا علاوه بر مشتریان داخلی نیاز به جذب مشتریان خارجی نیز دارد. به همین دلیل باید با نیاز سنجی که انجام میدهید و اینکه قصد دارید با چه کشورهایی فعالیت کنید زبان های مورد نیاز را برای سایت در نظر بگیرید.
برای مثال اگر قصد دارید با کشورهای حوزه ی خلیج فارس همکاری کنید باید علاوه بر زبان انگلیسی زبان عربی را نیز به سایت خود اضافه کنید تا انها نیز بتوانند از وب سایت کارخانه ی شما بازدید کنند.

سازگار با تلفن های همراه

طراحی سایت کارخانه
سازگار با تلفن های همراه

در دنیایی که تلفن های هوشمند بیشترین استفاده را دارند. شما نمیتوانید کاربران را به استفاده از رایانه محدود کنید. پس بهتر است برای وب سایت خود یک طراحی ریسپانسیو در نظر بگیرید تا با هر دستگاهی و بدون هیچ مشکلی قابل بازدید باشد.
طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا به نوعی سبب میشود تا بازدید کننده های سایت شما افزایش پیدا کند.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی طراحی سایت ریسپانسیو مراجعه کنید.

اخبار

حتما در سایت خود بخشی را برای اطلاع رسانی اخبار خود در نظر بگیرید. مخاطبی که دنبال کننده ی وب سایت شماست تمایل دارد اولین و جدیدترین اخبار را از طربق وب سایت خودتان دریافت کند واین سبب اعتماد و اطمینان بیشتر و جلوگیری از گسترش هر گونه اخبار کذب خواهد شد.

امکان پشتیبانی

فرقی نمیکند که شما قصد دارید از طریق وب سایت خود برای فروش محصولات اقدام کنید یا نه در هر صورت باید بخشی را برای پشتیبانی مشتری های خود قرار دهید تا آنها بتوانند به راحتی مشکلات و سوالات خود را با کارشناسان شما در میان بگذارند.

 

در صورتی که قصد دارید پشتیباین از وب سایت خود را به افق وب بسپارید به  درخواست مدیریت و پشتیبانی سایت مراجعه کنید.