این روزها و با گسترش فعالیت ها در بستر آنلاین و فضای مجازی, حضور تمام شرکت ها صرف نظر از نوع فعالیت و سابقه‌ی کاری, در این حوزه بسیار ضروری است.

برای حضور در اینترنت اولین قدم ایجاد و طراحی یک وب سایت است. این که طراحی سایت شرکتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد موضوعی است که در این مقاله به آن میپردازیم.

توجه داشته باشید که وب سایت برای یک شرکت محیطی است که میتواند در آن بدون هیچ واسطه, در مورد خدماتی که ارائه می دهد یا محصولاتی که میفروشد بپردازد.

این وب سایت ها بستری فراهم میکنند تا شرکت مورد نظر بدون هیچ واسطه ای با مشتریان و مخاطبان خود در ارتباط باشند.

مثال همیشگی ما برای توصیف وب سایتها این است که به یک وب سایت مانند یک ویترین نگاه کنید. ویترین شرکت مورد نظر باید در چشم مخاطبان و خریداران احتمالی بهترین باشد.

ofoghweb.ir

طراحی یک سایت ویژه و اختصاصی شرکتی

از مهمترین اصولی که برای طراحی سایت شرکتی باید رعایت کرد این است که فعالیت ها و خدمات شرکت مورد نظر باید به بهترین شکل ممکن معرفی شود.

برای هر خدمت صفحه ای جدا و متناسب با آن طراحی شود.

طراحی سایت شرکتی
گرافیک سایت

استفاده از طراحی ها و گرافیک های زیبا و جذاب که متناسب با کسب و کار شما باشد در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است. شما باید جوری از طرح ها و رنگ ها استفاده کنید تا کاربر را به ماندن در وب سایت و بازدید از سایر صفحات ترغیب کنید.

در واقع سایت شما یک تصویر ماندگار و زیبا از شرکت شما در ذهن کاربر ایجاد خواهد کرد.

ofoghweb.ir

انتخاب رنگبندی مناسب یکی دیگر از اصول طراحی سایت شرکتی است. باید بین لوگوی شرکت شما, رنگ سازمانی و رنگهای مورد استفاده در سایت یک هماهنگی خوبی برقرار باشد.

فونت مناسب را در طراحی سایت شرکتی فراموش نکنید. فونت انتخابی نباید مخاطب را از خواندن مطلب مورد نظر خسته کند.

یک وب سایت ریسپانسیو نیاز دارید

حتما از یک طراحی ریسپانسیو برای وب سایت شرکتی خود استفاده کنید.

وقتی سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد, کاربر با هر دستگاهی مانند کامپیوترهای رومیزی, تلفن همراه, تبلت و یا لپ تاپ میتواند به وب سایت شما بدون هیچ مشکلی دسترسی داشته باشد.

تصور کنید کاربر نام برند شرکت شما را شنیده و قصد دارد از سایت شما دیدن کند. تنها وسیله‌ی در دسترس هم یک تلفن همراه است, اگر سایت شرکت شما ریسپانسیو نباشد و قابلیت نمایش برای تلفن همراه را نداشته باشد شما عملا این مشتری بالقوه را از دست خواهید داد.

برای مطالعه‌ی بیشتر در مورد سایت های ریسپانسیو به مقاله ی  طراحی سایت ریسپانسیو مراجعه کنید.

سابقه و تخصص

سابقه و تخصص از جمله مواردی هستند که حتما باید برای آن فضای مشخصی را در سایت طراحی کرد.

کاربری که برای اولین بار با شرکت شما آشنا میشود به دنبال تخصص شما است. میخواهد بداند شما در چه زمینه هایی فعالیت میکنید. پس از آگاهی از تخصص شما به دنبال سابقه و سایر فعالیت ها در سایت شرکتی شما خواهد گشت.

اینکه چند سال است در این زمینه فعالیت میکنید؟ با چه موسسات و شرکتهای دیگری فعالیت کرده اید؟ و … از جمله سوال هایی است که کاربر به دنبال پیدا کردن پاسخی برای آن وارد سایت شما میشود.

داشتن سابقه نوعی نماد اطمینان برای مخاطبان و کاربران شما خواهد بود. البته این جمله به این معنا نیست که به شرکت ها و کسب و کارهای تازه کار نمیتوان اطمینان کرد اما قطعا اعتماد به شرکت های خوش سابقه راحت تر خواهد بود.

شبکه های اجتماعی

در صورتی که حساب هایی در شبکه های اجتماعی دارید بهتر است که لینک آنها را در وب سایت خود قرار دهید.

اهمیت صفحه تماس با ما در طراحی سایت شرکتی

طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به آسانی و در سریعترین زمان ممکن با شما در ارتباط باشد.

اطلاعاتی که باید در این صفحه قرار داده شود شامل; شماره های تماس, آدرس شرکت, ساعات پاسخگویی و سوال هایی باشد که به صورت متداول از شما پرسیده میشود.

اهمیت سئو برای یک سایت شرکتی

اولین نکته ای که برای توضیح سئو لازم است بدانید این است که محتوا تولید کنید. اگر قصد دارید در موضوع خاصی مقاله ای را روی سایت منتشر کنید یا باید توضیحاتی در مورد محصول مورد نظر خود بدهید, خودتان بنویسید.

محتوای با کیفیت و خوبی که کپی نیست یک فاکتور عالی برای افزایش رتبه ی سئوی سایت شما خواهد بود.

طراحی سایت شرکتی
اهمیت سئو

علاوه بر کسب رتبه سئو بالاتر, خوب است بدانید که مخاطب با محتوایی که با کیفیت و منحصر به فرد است رابطه بهتری برقرار خواهد کرد.

جدا از تولید محتوا, رعایت اصول سئو سبب افزایش رتبه‌ سایت شما خواهد شد و وقتی سایت شما در رتبه های خوبی از موتورهای جستجو قرار بگیرد به طبع کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد.

دلیل تاکید ما بر سئو سایت این است که شما هرچند که سایت خوبی طراحی کرده باشید و مطالب عالی برای آن نوشته باشید اما بازدید کننده ای نداشته باشید, به نتیجه ی مطلوب نخواهید رسید.

طراحی وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟

وقتی شرکتی قصد ورود به فضای اینترنت را دارد اولین سوالی که ذهنش را درگیر میکند این است که یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم یا حسابی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم؟

طراحی سایت شرکتی
طراحی وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟

حقیقت این است که نمیتوان روی حسابهای شبکه های اجتماعی به عنوان نماینده‌ اصلی یک برند یا یک شرکت حساب کرد.

نکته‌ بعدی این است که فعالیت در این شبکه ها محدود است و نمیتوان زیاد روی آنها تمرکز کرد. پیشنهاد ما این است که یک وب سایت رسمی و کامل راه اندازی کنید. داشتن یک وب سایت به کسب و کار شما اعتبار بیشتری می بخشد.

پس از راه اندازی وب سایت شرکتی خود, میتوانید در سایر شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید و مشتریان و کاربران را برای دریافت اطلاعات کامل تر و مشاهده‌ محصولات احتمالی خود به وب سایت رسمی هدایت کنید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در آشنایی با اصول اولیه طراحی سایت شرکتی کمک کرده باشد. نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

سوال های متداول

صفحه ی تماس با ما یک سایت شرکتی چه ویژگی دارد؟

این صفحه پل ارتباطی بین کاربر و صاحب وب سایت است پس باید کاربر پسند طراحی شود. عناصری که در آن استفاده می شود نباید پیچیده باشد و کاربر به راحتی بتواند با بخش های مختلف آن کار کند.

یک وب سایت ریسپانسیو شرکتی چه ویژگی هایی دارد؟

وب سایت هایی که به صورت ریسپانسیو طراحی شده اند مناسب استفاده در تمامی دستگاه ها از جمله کامپیوترهای رومیزی , تلفن همراه, تبلت و یا لپ تاپ می باشند.