تولید محتوا

تولید محتوا سایت

در مقالات سئو سایت در مورد محتوا نوشتیم و تاکید کردیم که برای داشتن یک سئو موفق و تاثیر گذار بر موفقیت سایت باید محتوای تولیدی ویژگی های خاصی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان قصد داریم  در این مقاله به طور مفصل در مورد محتوا, تعریف آن, مزایا و معایب و راه های داشتن یک محتوای خوب و مفید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم مثل ما  علاقه مند به حوزه ی تولید محتوا سایت و سئو هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

پس از اینکه صاحبان کسب و کارهای مختلف برای ورود به دنیای آنلاین تصمیم خود را گرفتند برای طراحی یک سایت اقدام میکنند که به طور مفصل در مقالات قبلی از مراحل و روند این کار صحبت کردیم. برخی از صاحبان وب سایت ها چنین تصور می کنند که داشتن یک سایت برای حضور در این فضا کافی است و پس از راه اندازی سایت مورد نظر باید منتظر سیل عظیمی از مراجعه کننده ها و مشتری ها باشند. در مقابل این تصورها ما همیشه این مثال را برای آنها مطرح می کنیم؛ یک وب سایت ره اندازی شده مانند یک نوزاد نیاز به نگهداری و رسیدگی و مراقبت دارد. در صورتی که با رعایت اصول تعریف شده از آن نگهداری کنید و این نگهداری مداومت داشته باشد میتوان از آن توقع رونق کسب و کار و افزایش مشتری ها را داشت. در غیر این صورت حضور و عدم حضور شما تفاوتی با هم نخواهد داشت.

تولید محتوا سایت چیست؟

هر نوع متن, عکس, فیلم, صوت و … که با هدف انتقال مفهومی خاص در یک سایت قرار میگیرد و سبب افزایش کاربران و بازدید کننده ها از سایت میشود, محتوا می گویند.

تولید محتوا
تولید محتوا سایت چیست؟

پروسه و فرآیندی که نتیجه ی آن به وجود آمدن محتوا باشد ” تولید محتوا ” نامیده می شود. تولید محتوا سایت در حدی ارزشمند است که مدیران و صاحبان کسب و کارها که قصد گسترش کار خود از طریق وب سایت خود را دارند برای تولید محتوا وب سایتشان یک محتوا نویس استخدام میکنند که تنها وظیفه ی تولید محتوای ارزشمند و مفید را بر عهده دارد.

برای یک سئوی موفق نیز اولین نکته داشتن یک محتوای خوب و منحصر به فرد است. یک محتوای کپی شده و خالی از اطلاعات مورد نیاز کاربران نمی تواند سبب بهینه سازی وب سایت شود حتی اگر برای سئو از یک سئو کار حرفه ای کمک بگیرید.

اگر قصد دارید طراحی سایت خود را به افق وب بسپارید برای ثبت درخواست خود به سفارش طراحی سایت  مراجعه کنید.

انواع تولید محتوا سایت

گفتیم که محتوا فقط شامل مقالات نمی شود و بسیار گسترده است. در ادامه انواع محتوای تولیدی را مورد بررسی قرار می دهیم؛

محتوای نوشتاری

در حال حاضر من به عنوان یک تولید کننده ی محتوا در حال تولید محتوا و شما به عنوان کاربر در حال مطالعه ی محتوای تولیدی از نوع نوشتاری هستید. نوشتن مقالات با رعایت اصول خاص را تولید محتوای نوشتاری می گویند.

محتوای ویدیویی و تصویری

یکی از راه های ایجاد انگیزه برای مخاطب استفاده از محتوای نوشتاری در کنار تصاویر و ویدیو ها می باشد. معمولا مقالاتی جذابیت بیشتری دارند که به طور مطلق از پاراگراف ها و نوشته ها تشکیل نشده باشند. استفاده از تصاویر مرتبط با نوشته و به کار بردن ویدیو های مفید و تولید شده توسط تیم تولید محتوا میتواند ارزش یک نوشته را چند برابر کند و کاربر را برای مطالعه ی ادامه ی مقاله ترغیب کند. لذا برای موفقیت در تولید محتوا باید به تمامی نیاز های کاربر توجه کرد و سعی در برطرف کردن آن ها داشت.

محتوای صوتی

تولید محتوا
محتوای صوتی

گاهی با توجه به خواست کاربران لازم است که محتوای تولیدی به صورت صوتی برای مخاطب ارائه شود. البته که محتوای شامل تصویر و ویدیو تاثیر بیشتری در جذب مخاطب دارد اما محتوای صوتی نیز برای خود طرفدارانی دارد که باید آن ها را نیز جذب کرد.

چند نکته ی طلایی برای تولید محتوا سایت

هدف

قبل از تولید محتوا سایت, نوشتن و یا تهیه ی ویدیو لازم است که هدف خود را مشخص کنید. برای چه مخاطبی قرار است تولید محتوا داشته باشید و چه چیزی را برای آنها بازگو خواهید کرد.

منحصر به فرد

مقالات, تصاویر و ویدیو های تولیدی با هدف بارگزاری در یک سایت در صورتی مورد استقبال مخاطبان قرار خواهند گرفت که منحصر به فرد و یکتا باشند. یعنی از سایر سایت ها کپی نباشند. مخاطب این روزهای دنیای آنلاین به دلیل دسترسی به تمامی منابع به راحتی میتواند یک محتوای کپی و اصل را از یکدیگر تفکیک کند. در نتیجه به محتوایی اطمینان خواهد کرد که کپی شده نباشد.

تنوع

برای داشتن یک محتوای خوب که مخاطبان را جذب کند و سبب افزایش رتبه ی سایت شود باید هر چه ایده, خلاقیت و نوآوری دارید به کار ببرید. محتوا نباید تکراری باشد. تنوع در موضوعات, سبک تصاویر و ویدیو ها همه  و همه از عوامل مهم برای تولید محتوای قدرتمند و تاثیر گذار خواهد بود.

جذابیت

باید مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید و هر چیزی که برای آنها جذاب است را به کار ببرید. شاید گاهی برخی موضوعات یا المان ها برای یک محتوا نویس خیلی جذاب نباشد اما همین موضوع برای کاربران بسیار جذاب و ایده آل باشد. لذا شناسایی سلیقه ی کاربران بسیار مهم است.

تعداد  کلمات

محتوای تولیدی نباید بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشد. محتوای طولانی مخاطب را خسته می کند و محتوای کوتاه آن طور که باید مخاطب را با موضوع درگیر نخواهد کرد. لذا باید برای هر هدف از تعداد کلمات استاندارد استفاده کرد.

کلمات کلیدی

تولید محتوا
کلمات کلیدی

هر محتوا باید یکی از کلمات کلیدی مورد نظر را هدف داشته باشد. این کلمه ی کلیدی باید در قسمت های مختلف محتوا به صورت دقیق و اصولی استفاده شود تا موتورهای جستجو محتوا را با کلمه ی کلیدی مورد نظر شناسایی کنند. استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی از سوی موتورهای جستجو یک حیله به حساب می آید و برای سئو سایت مناسب نیست.

لینک دهی

در محتوای تولیدی گاهی لازم است به منابع خارجی یا سایر منابع و مقالات داخلی لینک دهید شود. این کار اعتبار مقاله و محتوا را بالا خواهد برد.

بازسازی محتوا

گاهی لازم است برای بازیابی مطالب قدیمی سایت یک استراتژی برای بازسازی دوباره ی محتوا انجام شود. به این معنا که مطالب قدیمی دوباره ویرایش, لینک دهید و بازنویسی شوند و در صورت نیاز محتوای جدید به آنها اضافه شود. این کار را هر چند وقت یکبار باید روی محتوای سایت قرار داد تا از شر محتواهای قدیمی و بی ارزش خلاص شد و هم مطالب مفید را حفظ کرد.

برای دریافت خدمات تولید محتوا سایت  از جانب تیم افق وب به خدمات تولید محتوا مراجعه کنید.

 

این مطلب برای شما مفید بود؟
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *