در مقالات قبلی در مورد ارتباط تولید محتوا و سئو نوشتیم و تاکید کردیم که برای یک سئو قدرتمند و تاثیرگذار باید تولید محتوا سایت به خوبی انجام شود.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان قصد داریم  در این مقاله به طور مفصل در مورد محتوا, تعریف آن, مزایا و معایب و راههای داشتن یک محتوای خوب و مفید، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم مثل ما علاقه مند به حوزه تولید محتوا سایت و سئو هستید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

قدم اول برای ورود به دنیای آنلاین

پس از اینکه صاحبان کسب و کارهای مختلف برای ورود به دنیای آنلاین تصمیم خود را گرفتند، برای طراحی سایت اقدام میکنند (که به طور مفصل در مقالات قبلی از مراحل و روند این کار صحبت کردیم). برخی از صاحبان وب سایتها چنین تصور می کنند که داشتن یک سایت برای حضور در این فضا کافی است و پس از راه اندازی سایت مورد نظر باید منتظر سیل عظیمی از مراجعه کننده ها و مشتری ها باشند!!!!!

در مقابل این تصورها ما همیشه این مثال را برای مشتریان مطرح می کنیم؛ وب سایت راه اندازی شده مانند نوزادی است که نیاز به نگهداری و رسیدگی و مراقبت دارد.

ofoghweb.ir

در صورتی که با رعایت اصول تعریف شده از سایت نگهداری کنید و این نگهداری مداومت داشته باشد میتوان از آن توقع رونق کسب و کار و افزایش مشتری ها را داشت. در غیر این صورت حضور و عدم حضور شما تفاوتی با هم نخواهد داشت.

تولید محتوا سایت چیست؟

هر نوع متن, عکس, فیلم, صوت و … که با هدف انتقال مفهومی خاص در سایت قرار میگیرد و سبب افزایش کاربران و بازدید کننده ها از سایت میشود, “محتوا” نام دارد.

تولید محتوا
تولید محتوا سایت چیست؟

پروسه و فرآیندی که نتیجه آن به وجود آمدن هر نوع محتوایی باشد ” تولید محتوا ” نامیده میشود. تولید محتوا سایت در حدی ارزشمند است که مدیران و صاحبان کسب و کارها که قصد گسترش کار خود از طریق وب سایتشان را دارند، برای تولید محتوا وب سایتشان یک “محتوا نویس” استخدام میکنند که تنها وظیفه تولید محتوای ارزشمند و مفید را بر عهده دارد.

برای یک سئو موفق نیز اولین نکته داشتن محتوای خوب و منحصر به فرد است. محتوای کپی شده و خالی از اطلاعات مورد نیاز کاربران نمی تواند سبب بهینه سازی وب سایت شود حتی اگر برای سئو از یک سئو کار حرفه ای کمک بگیرید.

اگر قصد دارید طراحی سایت خود را به تیم افق وب بسپارید برای ثبت درخواست خود به برگه سفارش طراحی سایت  مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

انواع تولید محتوا سایت

گفتیم که محتوا فقط شامل مقالات نمیشود و بسیار گسترده است. در ادامه انواع محتوای تولیدی را مورد بررسی قرار می دهیم.

محتوای نوشتاری

در حال حاضر من به عنوان تولیدکننده محتوا در حال تولید محتوا و شما به عنوان کاربر در حال مطالعه محتوای تولیدی از نوع نوشتاری هستید. نوشتن مقالات با رعایت اصول خاص را تولید محتوای نوشتاری می گویند.

محتوای ویدیویی و تصویری

یکی از راه های ایجاد انگیزه برای مخاطب استفاده از محتوای نوشتاری در کنار تصاویر و ویدیو ها می باشد.

معمولا مقالاتی جذابیت بیشتری دارند که به طور مطلق از پاراگرافها و نوشته ها تشکیل نشده باشند. استفاده از تصاویر مرتبط با نوشته و به کاربردن ویدیوهای مفید و تولید شده توسط تیم تولید محتوا میتواند ارزش نوشته را چند برابر کند و کاربر را برای مطالعه ادامه مقاله ترغیب کند.

برای موفقیت در تولید محتوا سایت باید به تمامی نیازهای کاربر توجه کرد و سعی در برطرف کردن آن ها داشت.

محتوای صوتی

تولید محتوا
محتوای صوتی

گاهی با توجه به خواست کاربران لازم است که محتوای تولیدی به صورت صوتی برای مخاطب ارائه شود. البته که محتوای شامل تصویر و ویدیو تاثیر بیشتری در جذب مخاطب دارد اما محتوای صوتی نیز برای خود طرفدارانی دارد که باید آنها را نیز جذب کرد.

چند نکته طلایی برای تولید محتوا سایت

1. هدف

قبل از تولید محتوا سایت, نوشتن و یا تهیه ویدیو لازم است که هدف خود را مشخص کنید. برای چه مخاطبی قرار است تولید محتوا سایت داشته باشید و چه چیزی را برای آنها بازگو خواهید کرد.

2. منحصر به فرد

مقالات, تصاویر و ویدیوهای تولیدی با هدف بارگزاری در هر سایت، در صورتی مورد استقبال مخاطبان قرار خواهند گرفت که منحصر به فرد و یکتا باشند. یعنی از سایر سایتها کپی نباشند.

مخاطب این روزهای دنیای آنلاین، به دلیل دسترسی به تمامی منابع به راحتی میتواند یک محتوای کپی و اصل را از یکدیگر تفکیک کند. در نتیجه به محتوایی اطمینان خواهد کرد که کپی شده نباشد.

3. تنوع

برای داشتن محتوایی خوب که مخاطب را جذب کند و سبب افزایش رتبه سایت شود باید هر چه ایده, خلاقیت و نوآوری دارید به کار ببرید. محتوا نباید تکراری باشد. تنوع در موضوعات, سبک تصاویر و ویدیوها همه و همه از عوامل مهم برای تولید محتوای قدرتمند و تاثیرگذار خواهد بود.

4. جذابیت

باید مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید و هر چیزی که برای آنها جذاب است را به کار ببرید. شاید گاهی برخی موضوعات یا المان ها برای محتوا نویس خیلی جذاب نباشد، اما همین موضوع برای کاربران بسیار جذاب و ایده آل باشد. پس شناسایی سلیقه کاربران بسیار مهم است.

5. تعداد  کلمات

محتوای تولیدی نباید بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشد. محتوای طولانی مخاطب را خسته می کند و محتوای کوتاه آنطور که باید مخاطب را با موضوع درگیر نخواهد کرد. بنابراین باید برای هر هدف از تعداد کلمات استاندارد استفاده کرد.

6. کلمات کلیدی

تولید محتوا
کلمات کلیدی

هر محتوای نوشته شده باید یکی از کلمات کلیدی مورد نظر را هدف داشته باشد. این کلمه کلیدی باید در قسمتهای مختلف محتوا به صورت دقیق و اصولی استفاده شود تا موتورهای جستجو محتوا را با کلمه کلیدی مورد نظر شناسایی کنند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی از سوی موتورهای جستجو یک حیله به حساب می آید و برای سئو سایت مناسب نیست.

7. لینک دهی

در محتوای تولیدی گاهی لازم است به منابع خارجی یا سایر منابع و مقالات داخلی لینک دهی شود. این کار اعتبار مقاله و محتوا را بالا خواهد برد.

بازسازی محتوا

گاهی لازم است برای بازیابی مطالب قدیمی سایت یک استراتژی برای بازنویسی دوباره محتوا انجام شود. به این معنا که مطالب قدیمی دوباره ویرایش, لینک دهی و بازنویسی شوند و در صورت نیاز محتوای جدید به آنها اضافه شود.

این کار را هر چند وقت یکبار باید روی محتوای سایت قرار داد تا از شر محتوای قدیمی و بی ارزش خلاص شد و هم مطالب مفید را حفظ کرد.

برای دریافت خدمات تولید محتوا سایت  از جانب تیم افق وب می توانید به برگه خدمات تولید محتوا مراجعه کنید.