شرکت های بازرگانی در زمینه ی واردات و صادرات , ترخیص و یا فروش و بازرگانی کالاها و محصولات در داخل فعالیت میکنند. این شرکت ها نیاز به کار و تعامل با شرکت ها و افراد بسیاری را دارند که همین امر یکی از دلایل ضروری راه اندازی و طراحی سایت بازرگانی برای این قشر می باشد.

برای اینکه شرکت های بازرگانی بهتر دیده شوند, بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند و با افراد بیشتری تعامل کنند به بستری نیاز دارتد که انجام تمام این امور را میسر کند. لذا فضای آنلاین و وب سایت ها یکی از پر کاربردترین محیط ها برای افراد مشغول در این حوزه است.

هدف از راه اندازی و طراحی سایت بازرگانی

هدف اصلی از طراحی یک سایت بازرگانی سرعت بخشیدن به دسترسی مخاطبان و مشتریان این قبیل شرکت ها به امکانات و خدمات مورد نیازشان است. علاوه بر اینکه یک سایت سبب میشود تا کاربران به راحتی و با سرعت بیشتر به امکانات بازرگانی مورد نظرشان دسترسی داشته باشند, طراحی سایت برای صاحبان این کسب و کار نیز بسیار مفید خواهد بود.

طراحی سایت بازرگانی
هدف

از طریق طراحی سایت بازرگانی بازاری که برای این تجارت نیاز است بسیار گسترده تر خواهد شد. مشتریان بالقوه ای که از سراسر جهان به خدمات شرکت بازرگانی نیاز دارند با ورود به سایت اطلاعات لازم را کسب میکنند و برای دریافت خدمات مراجعه خواهند کرد.

یکی از بهترین امکانات طراحی سایت بازرگانی یا راه اندازی هر سایت دیگر امکان معرفی کسب و کار به بهترین شکل ممکن است. برای هر وب سایت بخشی با عنوان ” معرفی ما ” یا ” آشنایی با ما ” در نظر گرفته میشود که شما به عنوان یک فعال در این زمینه به معرفی خود, نوع کسب و کارتان, خدماتی که ارائه میدهید و سابقه ی کاری خود می پردازید.

امکانات مورد نیاز در طراحی سایت بازرگانی

در هر وب سایت متناسب با نوع کسب و کار و تجارتی که انجام میشود امکاناتی در نظر گرفته میشود که هر چه این امکانات با ماهیت تجارت مورد نظر سازگارتر باشد امکان موفقیت و پیشرفت بیشتری خواهد بود.

امکاناتی که در ادامه به ان میپردازیم امکانات پیشنهادی افق است برای شمایی که قصد طراحی سایت بازرگانی را دارید, این امکانات میتواند با توجه به نیاز و خواست شما شخصی سازی شود و موارد دیگری به ان اضافه شود و یا حتی حذف شود.

معرفی خدمات

در بخش ” معرفی خدمات” باید به توضیح فعالیت و ضمینه های کاری خود بپردازید.افرادی که با شما از طریق وب سایتتان آشنا شدند لازم است بدانند که در چه زمینه هایی فعالیت میکنید پس باید توضیحات کاملی را در این بخش ارائه دهید تا سوالی برای کاربر باقی نماند.

معرفی محصولات

اگر به فروش و ارائه محصولات میپردازید باید این بخش را نیز در وب سایت خود لحاظ کنید. محصولات خود را با توضیحات کامل و کوتاه همراه با تصاویر با کیفیت در این بخش به اشتراک بگذارید.

رزومه و تاریخچه ی شرکت

طراحی سایت بازرگانی
رزومه و تاریخچه ی شرکت

رزومه و تاریخچه ی یک شرکت اولین صفحه ای خواهد بود که کاربر پس از ورود به وب سایت بازرگانی شما  به سراغ آن خواهد رفت. توضیحات این بخش باید کامل همراه با مستندات و صادقانه باشد. کاربر که یک مشتری بالقوه برای شماست قرار است با این اطلاعات و سابقه ی کاری به شما اطمینان کند. پس رعایت اصل صداقت را فراموش نکنید.

رزرو وقت آنلاین

حتما برای قرارهای کاری خود نیاز به رزرو وقت خواهید داشت که این کار میتواند از طریق وب سایت بازرگانی شما و با صرف کمترین میزان وقت انجام شود. قطعا کاربران و مشتریان شما از این سیستم استقبال خواهند کرد.

تماس با شرکت

در این بخش لازم است تمامی راه های ارتباطی با شرکت را قرار دهید. از جمله, شماره های تماس, آدرس شرکت, موکقعیت جغرافیایی شرکت و حساب های شبکه های اجتماعی که در ان مشغول به فعالیت هستید.

بخش نظرسنجی و پیشنهادها

یکی از مهم ترین بخش های هر وب سایت بخش نظرسنجی و پیشنهادها میباشد. در این بخش کابران و مشتریان شما میتوانند نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کنند. این نظرات و پیشنهادها دید واقعی و بهتری از زمینه ی کاری به شما خواهد داد که بسیار سازنده خواهد بود.

هر چند وقت یک بار به نظرسنجی بپردازید و از کاربان بخواهید در این نظرسنجی شرکت کنند. حاصل این نظرسنجی ها در طولانی مدت یک نمودار از پیشرفت شما را نشان میدهد.

افتخارات

حتما در زمینه های فعالیتی خود بارها افتخارات و جوایزی را دریافت کرده اید. باید این افتخارات را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید. این افتخارات بخشی از رزومه ی شما محسوب میشوند که باید به سمع و نظر مخاطبان شما برسد.

تصاویر

یکی از راه های افزایش جذابیت وب سایت شما استفاده از تصاویر است. این تصاویر میتواند محصولات شما باشد که به بهترین شکل و با کیفیت بالا عکاسی شده اند و یا تصاویری از ارائه ی خدمات شرکت بازرگانی شما خواهد بود.

در هر صورت پیشنهاد میکنیم که از تصاویری استفاده کنید که مختص شماست و از اینترنت و سایت های دیگر کپی نشده است.

نمایشگاه ها

از نمایشگاه هایی که در آن حضور دارید تصاویری تهیه کنید و این تصاویر را با توضیحاتی در مورد نمایشگاه و حضور شرکت بازرگانی خود در آن در این بخش به اشتراک بگذارید.

دقت کنید که حضور شما در نمایشگاه های مختلف سبب افزایش اعتبار شما در بین سایر هم صنف ها و مشتریان خواهد شد.

نمایندگی ها

هر شرکت بازرگانی برای گسترش کسب و کار خود در نقاط مختلف کشور و یا حتی دنیا نمایندگی هایی اختیار میکند. اطلاعاتی جزیی از این نمایندگی ها, راه های تماس و زمینه های فعالیتی آنها باید در این بخش قرار بگیرد.

چند زبانه بودن

طراحی سایت بازرگانی
چند زبانه بودن

یکی از ضروری ترین امکانات در طراحی سایت بازرگانی چند زبانه بودن آن است. وقتی یک سایت بازرگانی با هدف گسترش کسب و کار خود راه اندازی میکنید قطعا هدفی فراتر از شهر و کشور خود را در سر دارید لذا بهتر است مخطبان خارجی خود را نیز در نظر بگیرید و زبان دیگر و یا زبان های دیگری برای سایت خود در نظر بگیرید تا تمامی مخاطبان هدف شما را پوشش دهد.

برای طراحی سایت بازرگانی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

مراحل راه اندازی و طراحی سایت بازرگانی شما خلاصه وار به صورت زیر است؛

  1. جلسه ی توجیحی و نیازسنجی
  2. انتخاب تم مناسب
  3. شروع برنامه نویسی و کارهای فنی
  4. صفحه آرایی و ورود اطلاعات
  5. تست های فنی لازم
  6. پیش نمایش اولیه به مشتری
  7. انجام اصلاحات مورد نظر مشتری
  8. اصلاح نهایی بخش های مختلف
  9. تحویل به مشتری
  10. آموزش مشتری
  11. پشتیبانی در مدت مشخص

 

برای ثبت درخواست طراحی سایت خود توسط تیم افق وب به برگه ی درخواست طراحی سایت  مراجعه کنید.