یکی از انواع سایت هایی که این روزها بسیار برای آن به ما مراجعه می کنند, طراحی سایت وکلا است. وکلا نیز مانند تمام مشاغل نیاز به ورود به دنیای آنلاین را دارند.

فضای آنلاین و راه اندازی وب سایت را نمی توان تنها به مشاغل خاصی محدود کرد. همه‌ی مشاغل باید از این بستر برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند.

وکلا و حقوقدان ها از جمله گروه های شغلی هستند که میتوانند با راه اندازی یک وب سایت به طور چشمگیری در کار خود پیشرفت کنند. ساخت وب سایت وکلا این فرصت را برای آنها ایجاد میکند تا به معرفی خدمات خود بپردازند. اما سایت وکلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ چه مطالبی را میتوان در این سایت قرار داد؟ مخاطبان این سایت چه کسانی خواهند بود و نیاز به دریافت چه خدماتی دارند؟

 

چه نیازی به راه اندازی و طراحی سایت وکلا است؟

 

طراحی سایت وکلا
طراحی سایت وکلا

اولین و شاید بدیهی ترین دلیل برای این کار این است که هر وکیل برای جذب مشتری بیشتر نیاز دارد که شناخته شود.

در برگه ای که برای معرفی در وب سایت شما طراحی خواهد شد, شما میتوانید به معرفی کامل خود بپردازید. علاوه بر آن میتوانید از سوابق خود مطالبی را با کاربران در میان بگذارید و از تجربه های کاری خود اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهید.

البته این نمیتواند تنها دلیل برای طراحی سایت وکلا باشد. اما یکی از مهم ترین دلایل خواهد بود.

امکاناتی که میتوانید در طراحی سایت وکلا در نظر بگیرید

  1.  امکان پاسخگویی به سوالات حقوقی کاربران
  2.  با طراحی پنلی مخصوص هر موکل میتواند روند کار خود را پیگیری کند
  3.  پرداخت آنلاین حق وکالت
  4.  ارتباط بهتر بین وکیل و موکل
  5.  شفافیت در ارائه‌ی خدمات مختلف

ویژگی های سایت طراحی شده برای وکلا

حال باید ببینیم چه سایتی مناسب وکلا و نوع فعالیت آنها می باشد. وب سایت حقوقی طراحی شده برای وکلا در مقایسه با سایر سایت ها شامل بخش های متفاوتی است که به توضیح آنها میپردازیم.

داشتن بخش های مجزا

برای هر خدمت باید بخشی مجزا طراحی شود تا موکل به راحتی بتواند به آن دسترسی داشته باشد. در هر کدام از این بخش ها باید توضیحاتی مختصر و کامل درباره‌ی نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات در آن زمینه‌ی خاص, نوشته شود.

سیستم پاسخگویی

برای پاسخگویی به سوال های احتمالی موکلانی که به صورت آنلاین با دفتر شما در ارتباط هستند باید یک سیستم پاسخگویی طراحی شود.

طراحی سایت وکلا
سیستم پاسخگویی

پاسخگویی هم میتواند به صورت تلفنی باشد و هم به صورت آنلاین.

در کنار پاسخگویی میتوان مشاوره‌ی حقوقی آنلاین را نیز طراحی کرد. در مشاوره آنلاین کارشناسان شما میتوانند در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات موکلان و کاربران سایت باشند.

مقالات و اخبار در طراحی سایت وکلا

برای افزایش اطلاعات کاربران وب سایت, پیشنهاد می کنیم که مقالاتی متناسب با خدمات ارائه داده شده نوشته و روی سایت قرار دهید. این کار در اصطلاح وبلاگ نویسی گفته می شود. بد نیست که بخشی از کاربران برای مقالات جذاب و منحصر به فرد شما جذب سایت تان شوند.

با این کار علاوه بر اینکه شما به بهبود اطلاعات کاربران کمک کرده اید, بلکه به نوعی خود را معرفی میکنید و به صورت غیر مستقیم در حال افزایش مشتریان خود هستید.

توصیه‌ی ما این است که اخبار حقوقی را به صورت روزانه در وب سایت خود قرار دهید. به روز بودن اخبار در سایت شما سبب جذب اعتماد کاربران خواهد شد.

برآوردی از هزینه های طراحی سایت وکلا

یکی از سوالهای رایج در طراحی سایت, سوال از هزینه ها است. اینکه برای یک طراحی سایت چه میزان باید هزینه کرد؟

 

طراحی سایت وکلا
هزینه ها

باید بگوییم که عوامل بسیاری در تعیین قیمت تمام شده‌ی طراحی یک وب سایت تاثیرگذار خواهد بود. عواملی مانند؛

  •  طراحی درگاه های پرداخت
  •  طراحی انجمن های گفتگو
  •  افزایش سطح امنیت وب سایت
  •  سرعت سایت
  •  سئو و بهینه سازی وب سایت
  •  و سایر امکانات سفارشی مورد نظر شما

طراحی سایت وکلا چه مدت زمان میبرد؟

این مدت زمان با توجه به امکانات و شخصی سازی هایی که شما برای سایت خود نیاز دارید, متفاوت خواهد بود. اما در حالت معمولی و استاندارد این زمان چیزی حدود 1 تا 2 ماه کاری است.

ویژگی های جذاب در طراحی سایت وکلا

برای اینکه وب سایت حقوقی طراحی شده برای مخاطب جذاب باشد باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم؛

صفحه‌ی اصلی

اولین محیطی که کاربر از وب سایت شما خواهد دید, صفحه‌ی اصلی است. پس طراحی و گرافیک این صفحه باید خاص و منحصر به فرد باشد تا کاربر را برای دیدن سایر بخش های سایت ترغیب کند.

انتخاب گرافیک و رنگ های مناسب برای صفحه‌ی اصلی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس در انتخاب رنگ ها حتما با گروه طراحی مشورت کافی را داشته باشید.

فراخوانی برای اقدام

Calls to Action یا CTA به این معنی است که کاربر را به اقدام فرا بخوانید. CTA برای تمامی وب سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کاربر را به تعامل تشویق می کند.

باید کاربری که قصد بازدید از سایت شما را دارد برای فعالیت بیشتر دعوت به انجام کاری کنید. تماس برای مشاوره, پر کردن یک فرم و یا پاسخگویی به سوالات یک نظرسنجی و … گزینه های خوبی هستند که برای CTA می توانید در نظر بگیرید.

ارتباط با مخاطبان

برای ارتباط هر چه بهتر و بیشتر با مشتریان و مخاطبان خود باید صفحه ای با عنوان “تماس با ما” را در وب سایت خود قرار دهید تا مخاطبانی که برای اولین بار با شما آشنا میشوند بتوانند سوال های خودشان را از شما بپرسند.

پیشنهاد میکنیم برای برقراری هر چه بهتر و بیشتر ارتباط با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید. لینک حسابهای فعال در شبکه های اجتماعی خود را در وب سایت قرار دهید تا کاربران به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.

جادویی به نام بهینه سازی

خوب است بدانید طراحی و راه اندازی یک وب سایت شروع ماجراست. برای این که بتوانید رتبه‌ی خوبی از مرورگرها دریافت کنید باید به بهینه سازی وب سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

کسی که بهینه سازی یک وب سایت را بر عهده دارد در واقع به تمام اصول و قواعدی که سبب میشود تا یک وب سایت رتبه‌ی خوبی دریافت کند, آگاه است. البته بهینه سازی باید به صورت مستمر و حرفه ای انجام شود.

پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی وب سایت خود به تیم افق وب  اعتماد کنید.

ضرورت واکنشگرا بودن سایت حقوقی شما

طراحی سایت وکلا

مدرن ترین سبک طراحی انواع وب سایت ها “طراحی به صورت ریسپانسیو” است. به این صورت که تفاوتی ندارد کاربر با چه دستگاهی برای مشاهده‌ی سایت شما اقدام میکند. در هر صورت سایت شما برای مشاهده با هر سیستمی سازگار خواهد بود و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

برای مطالعه ی بیشتر در این زمینه به مقاله ی طراحی سایت ریسپانسیو مراجعه کنید.

نظرات و سوالات خود را در مورد طراحی سایت وکلا با ما در میان بگذارید. گروه افق وب پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

 

سوال های متداول طراحی سایت وکلا