اگر برای طراحی سایت خود به دنبال هاست در اینترنت گشته باشید قطعا با عبارت ” هاست نامحدود ” روبه رو شده اید. اما هاست نامحدود به چه معنی است؟ و چه مزایایی دارد؟ آیا واقعا هاست نامحدود وجود خارجی دارد یا شعاری تبلیغاتی است؟ در صورت وجود، این هاست چه معایبی دارد؟

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم تا با دیدی کامل برای خرید هاست مناسب اقدام کنید. با ما همراه باشید.

مفهوم هاست

هاست نامحدود
مفهوم هاست

هاست (Host) در فارسی معادل “میزبانی” است. اما قبل از تعریف هاست لازم است تا با مفهوم سرور آشنا شوید.

سرورها کامپیوترهای بزرگ و قدرتمندی هستند که به صورت دائمی و بیست و چهار ساعته به اینترنت متصل اند. این کامپیوترها دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قوی هستند.

سرورها به صورت مجازی به بخش هایی تقسیم میشوند که هر بخش را یک “هاست” یا “میزبانی وب” می نامیم. برای راه اندازی هر وب سایت لازم است که تمامی فایلهای آن روی فضای میزبانی یا هاست قرار بگیرد. بنابراین می توان گفت هاست بخشی مهم در طراحی سایت است.

هاست به طور مستقیم میتواند در سرعت, امنیت و کیفیت و کارایی وب سایت تاثیرگذار باشد.

آیا امکان تبدیل کامپیوتر شخصی به سرور وجود دارد؟

همانطور که در بالا در تعریف سرور گفتیم, لازم است تا سرور به صورت دائمی و 24 ساعته به اینترنت متصل باشد و خاموش نشود. در صورتی که سرور حتی برای چند لحظه دچار مشکل شود، تمامی وب سایتهای فعال روی آن از دسترس خارج میشوند. از طرفی دیگر سرور نیاز به سیستمی با سخت افزار و نرم افزارهایی قوی دارد که برای کامپیوتر شخصی عملا هزینه بر است.

ضمن اینکه گاهی عملکرد سرور دچار مشکلات فنی میشود که فقط یک متخصص این حوزه قادر به رفع آن خواهد بود پس به صرفه نیست که سیستم شخصی را  به سرور تبدیل کنیم.

اگر قصد دارید طراحی سایت خود را به تیم افق وب بسپارید، با مراجعه به برگه سفارش طراحی سایت، درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ofoghweb.ir

چند نوع هاست می شناسید؟

هاست نامحدود
انواع هاست

هاستها را معمولا میتوان براساس معیارهای زیر دسته بندی کرد؛

  1. براساس سیستم عامل و زبان برنامه نویسی؛ هاست لینوکس و هاست ویندوز
  2. براساس کشور میزبان؛ هاست ایران و هاست آمریکا و …
  3. براساس قیمت؛ هاست ارزان و هاست رایگان و …
  4. هاست براساس کیفیت؛ هاست معمولی و هاست حرفه ای و …

هاست لینوکس یا هاست ویندوز؟

هاست لینوکس (Linux Hostig) یک سرویس میزبانی است که در آن سیستم عامل سرور یا میزبان ارائه دهنده خدمات لینوکس می باشد.

ویژگی های هاست لینوکس

هاست لینوکس دارای مزایا و ویژگی های بسیاری است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • کارایی و عملکر بالا
  • امکان اجرای PHP به صورت کامل
  • امنیت بالا
  • سرعت بالا
  • اجرای دستورات HTML
  • امکان نصب و راه اندازی نرم افزارهای مدیریت محتوا براساس PHP

هاست ویندوز

هاست ویندوز (Windows Hostig) نوعی دیگر از سرویس میزبانی است که در آن سیستم عامل سرور یا میزبان ارائه دهنده خدمات، ویندوز می باشد.

مزایای هاست ویندوز

هاست ویندوز دارای ویژگیها و مزایای بسیاری است که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • استفاده راحت و آسان
  • امنیت خوب
  • قابل استفاده برای افرادی که مهارت بالایی ندارند
  • پشتیبانی از زبان های ASP, .NET, Visual Basic و C#
  • بهینه شده و پایدار برای نرم افزارهای مایکروسافت

هاست وردپرس

هاست وردپرس به بیان ساده نوعی سرویس میزبانی است که در آن سرورهای ارائه دهنده میزبانی، برای میزبانی وردپرس بهینه سازی شده اند. از مزایای هاست وردپرس میتوان به امکان نصب وردپرس, برخی الگوها و افزونه ها اشاره کرد. ضمن اینکه هاست وردپرس امکان به روزرسانی خودکار وردپرس را نیز فراهم کرده است.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع هاست، پیشنهاد می کنیم به مقاله هاست لینوکس ایران نگاهی بیندازید.

هاست نامحدود

هاست نامحدود
هاست نامحدود

اگر مقاله های ما را تا به اینجا مطالعه کرده باشید, با چند تعریف ساده متوجه خواهید شد که هاست نامحدود عملا عنوانی تبلیغاتی است و وجود خارجی ندارد. چرا که نمی توان تعداد نامحدودی سایت روی یک سرور محدود، میزبانی کرد. دیگر اینکه هاست نامحدود به معنی هاست بی نهایت نیست. تفاوت این دو کلمه نکته اصلی در این موضوع است. در واقع وقتی کاربران هاست نامحدود خریداری می کنند تصور بر این دارند که هاست بی نهایت خریده اند که این کاملا اشتباه است.

وقتی از هاست نامحدود صحبت میکنیم در واقع منظور میزبانی با سرور اشتراکی است. سرورها نیز دارای فضا، پهنای باند، سی پی یو و رم محدودی هستند. در هاست نامحدود منابعی که در اختیار شما قرار میگیرد محدود است اما در صورتی که از منابع بیشتری استفاده کنید اخطاری دریافت نمی کنید.

منابع سرور اشتراکی است!

به عبارت دیگر منابع سرور به صورت اشتراکی بین چند کاربر تقسیم میشود. در این حالت به جای اینکه شرکت ارائه دهنده میزبانی, سرور را بین کاربران تقسیم کند با این فرض که تمام کاربران سرور هم زمان از فضا و ترافیک اختصاص داده شده استفاده نمی کنند, سیستم نامحدود را ارائه می کند. یعنی مشتریانی که هاست نامحدود خریداری کرده اند میتوانند مازاد مصرف خود را از منابع اختصاص داده شده به کاربران دیگر استفاده کنند.

مهم ترین ویژگی های هاست نامحدود

  • هاست نامحدود معمولا مناسب وب سایت هایی است که دارای اطلاعات زیادی هستند و به حجم بالایی نیاز دارند.
  • همچنین برای وب سایت هایی که نمی دانند در آینده حجم اطلاعاتشان چه میزان خواهد بود, توصیه میشود تا از هاست نامحدود استفاده کنند.

معایب هاست نامحدود

هاست نامحدود
معایب هاست نامحدود

از جمله معایب هاست نامحدود میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. در صورتی که چندین سایت بر روی یک هاست قرار بگیرد پس از مدتی این امکان وجود دارد که سرعت کاهش پیدا کند.
  2. عدم پشتیبانی خوب از طرف برخی ارائه دهندگان هاستهای نامحدود

در صورتی که قصد خرید هاست دارید پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی به مقاله خرید هاست نگاهی بیندازید.

سوال های متداول

✔ بهتر است چه وب سایتهایی از هاست نامحدود استفاده کنند؟

  • استفاده از هاست نامحدود مناسب وب سایتهایی با حجم اطلاعات بالا می باشد. معمولا وب سایتهای فیلم و موسیقی و … که اطلاعات بالایی دارند لازم است تا از هاست نامحدود استفاده کنند.

✔ کدام وب سایت ها نباید از هاست نامحدود استفاده کنند؟

  • استفاده از هاست نامحدود برای تمامی سایت ها مناسب نیست. وب سایت هایی که بازدید بالایی دارند و یا وب سایتهای فروشگاهی بهتر است از هاست نامحدود استفاده نکنند. این قبیل وب سایت ها بهتر است از هاست حرفه ای استفاده کنند.

✔ کدام بهتر است, هاست نامحدود ایران یا خارج؟

  • تنها تفاوت این دو نوع هاست نامحدود در موقعیت سرور آنهاست. هاست نامحدود ایران در کشور ایران قرار گرفته است و اگر بیشتر بازدید کننده های وب سایت شما در ایران قرار دارند بهتر است از هاست نامحدود ایران استفاده کنید تا از سرعت بالاتری بهره مند شوید. هاستهای نامحدود خارج، از سرورهایی در خارج از کشور استفاده میکنند مانند آلمان, کانادا, امریکا و …

در صورتی که از هاست نامحدود استفاده کرده اید نظرات و تجربه های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.