در مقالات قبلی به طور مفصل در مورد سایتهای داینایک صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. در این مقاله قصد داریم به طراحی سایت استاتیک بپرازیم و تفاوتهای این دو نوع طراحی سایت را برای شما بیان کنیم.

این روزها و با افزایش استفاده از اینترنت, حضور در دنیای آنلاین برای هر کسب و کاری به اندازه حضور در دنیای واقعی ضروری و حیاتی است. کلید ورود به دنیای آنلاین طراحی و راه اندازی سایت است. اما قبل از اینکه هر صاحب شغلی برای طراحی سایت اقدام کند لازم است که با یک سری اصطلاحات و عبارتهای این حوزه آشنا شود.

طراحی سایت استاتیک

سایت استاتیک به سایتهایی گفته می شود که در طول مدت استفاده از آنها نیازی به تغییر چندانی وجود ندارد. در طراحی سایت استاتیک همزمان با طراحی بخش‌های مختلف مطالب آن نیز قرار داده میشود. به عبارت دیگر تغییر در سایتهای استاتیک بسیار کم و محدود است.

در سایتهای استاتیک امکان اعمال تغییر توسط صاحب سایت وجود ندارد و برای کوچکترین تغییرات لازم است که با طراح اصلی و شرکتی که سایت را طراحی کرده است تماس بگیرید.

چه نیازی به طراحی سایت استاتیک است؟

طراحی سایت استاتیک
چه نیازی به طراحی سایت استاتیک است؟

سایتهای استاتیک از اولین سبک‌های طراحی سایت به حساب می آیند که با گسترش طراحی‌های داینامیک استفاده از آنها بسیار کم شده است. این مدل طراحی سایت مناسب مشاغلی است که نیاز به تغییرات کمی در سایت خود دارند, شاید یک یا دو تغییر در ماه . اما برای اعمال این تغییرات باید با شرکت طراح تماس بگیرند و این تغییرات تنها از این طریق قابل اعمال است.

مزیت سایت های استاتیک

اولین مزیتی که این نوع از طراحی سایت دارد این است که هزینه کمتری در مقایسه با طراحی های داینامیک دارد. دیگر اینکه این قبیل سایت ها از امنیت بالایی برخوردارند.

طراحی سایت استاتیک یا داینامیک؟

طراحی سایت داینامیک (Dynamic) یا پویا به به سبکی از طراحی سایت گفته میشود که در آن با توجه به خواست مشتری سایتی انعطاف پذیر طراحی میشود. به این معنی که صاحب وب سایت خود به تنهایی و بدون کمک به طراح سایت میتواند تغییرات لازم را در وب سایت ایجاد کند. این تغییرات می تواند شامل تغییر در صفحات و یا حذف و اضافه آنها باشد.

یکی از مزایای طراحی سایت داینامیک این است که این سایت ها قابلیت به روزرسانی دارند. به روزرسانی در بحث سئو و پیشرفت سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتوانیم دو نوع طراحی سایت استاتیک و داینامیک را با هم مقایسه کنیم باید مفهوم هر کدام و ویژگی های آنها را به خوبی بدانیم برای این منظور پیشنهاد می کنیم به مقاله طراحی سایت داینامیک نگاهی بیندازید.

ofoghweb.ir

سایت‌های استاتیک نوع اولیه طراحی سایت هستند که این روزها با توجه به این که تمامی صاحبان مشاغل تمایل دارند بخشهای مختلف سایت را مدیریت کنند، عملا سراغ این نوع طراحی نمی روند و نوع داینامیک را ترجیح میدهند. در سایتهای داینامیک یا پویا امکان هر نوع تغییری وجود دارد و این ویژگی مزیتی بزرگ است.

معایب سایت های استاتیک

طراحی سایت استاتیک
معایب
  • امکان به روزرسانی توسط صاحب سایت وجود ندارد.
  • وابستگی به طراح اصلی سایت برای اعمال هر تغییر کوچک.
  • عدم به روزرسانی مطالب سایت
  • تبدیل شدن سایت به یک سایت قدیمی در مرور زمان
  • هزینه نگهداری بالا
  • نیاز به طراحی مجدد پس از مدتی کوتاه
  • داشتن صفحات محدود
  • سئو سایت ضعیف و دریافت نکردن رنک های خوب
  • بازدیدکننده ها و کاربران کم

در چه مواردی طراحی سایت های استاتیک توصیه می شود؟

طراحی سایت استاتیک برای برخی افراد و موضوعات مناسب است از جمله؛

  1. طراحی سایت استاتیک برای یک فیلم سینمایی یا … که پس از مدتی نیاز به بروزرسانی ندارد.
  2. برای سایتهایی که نیاز به طول عمر بالایی ندارند.
  3. سایتهای ثابتی که به ندرت بروزرسانی می شوند.

مزایای طراحی به سبک داینامیک

موارد زیر را میتوان از جمله ویژگی ها و مزایای سایتهای داینامیک نامید:

  1. به روزرسانی سریع و آسان
  2. اختیار کامل مدیر سایت یا صاحب اصلی در تمامی امور
  3. امکان تغییر در تمامی قسمت های سایت بدون کمک به طراح اصلی
  4. امکان اضافه کردن امکانات سفارشی
  5. عدم هزینه‌های نگهداری بالا
  6. امنیت بالا
  7. پشتیبانی
  8. امکان مدیریت بدون کمک از تخصص
  9. امکان داشتن چند مدیر
  10. ارائه انواع خدمات
  11. امکان بارگذاری و تولید محتوا
  12. به روزرسانی خودکار لینک ها
  13. امکان جستجو در محتوا
  14. امکان نمایش بازدیدها

معایب طراحی داینامیک سایت ها

در مقابل مزایای این قبیل سایتها باید به معایب آنها نیز اشاره کرد. از جمله؛

  • هزینه طراحی سایت داینامیک بالاست
  • هزینه بالای سرور
  • مشکلات امنیتی (که با نرم افزارهای امنیتی قابل حل هستند)
  • مشکلات کدنویسی (در صورتی که کدنویس اولیه را نداشته باشید)

تفاوت قیمت طراحی سایت در شرکت های مختلف نشان از چیست؟

طراحی سایت استاتیک
تفاوت قیمت طراحی سایت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای طراحی سایتی به شرکتهای مختلف مراجعه کردید و با قیمت‌های متفاوتی رو به رو شدید. اما به واقع دلیل این تفاوت قیمت در چیست؟

معیارهای مختلفی برای تعیین تعرفه طراحی سایت وجود دارد که با توجه به این موارد قیمت نهایی سایت در نظر گرفته میشود.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که قیمتهای بالا نشان از حرفه ای بودن و تخصص شرکت طراحی سایت مورد نظر نیست. متاسفانه در این حوزه مانند تمامی مشاغل نیز افرادی وجود دارند که از بی اطلاعی و کم اطلاعی مشتری ها سوء استفاده میکنند و پول های کلانی را به جیب می زنند. اولین و درست ترین راه برای اینکه در دام این افراد نیوفتید این است که قبل از اقدام برای طراحی سایت کمی اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید و با آگاهی کامل اقدام کنید.

نکته دیگر این است که برای طراحی سایت استاتیک خود حتما به دنبال شرکتی مطرح نباشید. گاهی برخی شرکتهای تازه کار و جوان، انگیزه و خلاقیت بیشتری برای کار دارند. ضمن اینکه به دلیل تازه کار بودنشان از هزینه ها و تعرفه های نجومی خبری نیست و حداقل قیمت را در نظر میگیرند.

سوال های متداول

به چه سایتهایی استاتیک گفته میشود؟

  • سایت استاتیک به سایتهایی گفته می شود که در طول مدت استفاده از آنها نیازی به تغییر چندانی وجود ندارد. در طراحی سایت استاتیک همزمان با طراحی بخش های مختلف مطالب آن نیز قرار داده میشود. به عبارت دیگر تغییر در سایتهای استاتیک بسیار کم و محدود است.

مزیت سایتهای استاتیک چیست؟

  • اولین مزیتی که این نوع از طراحی سایت دارد این است که هزینه کمتری در مقایسه با طراحی های داینامیک دارد. دیگر اینکه این قبیل سایت ها از امنیت بالایی برخوردارند.