هاست پایتون یکی از انواع هاست هایی است که برای راه اندازی وب سایت می توان از آن استفاده کرد. اما این هاست چه مزایا و ویژگی هایی دارد؟ برای آشنایی بیشتر با هاست پایتون تا پایان با ما همراه باشید.

هاست بستری برای ذخیره سازی فایلها

برای راه اندازی وب سایت به فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات و فایلهای وب سایت نیاز داریم. این فضا را “هاست یا میزبانی وب” می گویند. در واقع هاست یک فضای میزبانی برای اطلاعات انواع سایتها می باشد که باید از شرکتهای ارائه دهنده هاست خریداری شود.

برای اینکه یک انتخاب خوب در خرید هاست داشته باشید تیم افق وب مجموعه مقالات هاست را برای شما آماده کرده است.

انواع هاست

سرورها کامپیوترهای همیشه روشن و بزرگی هستند که به صورت مجازی به قسمت هایی تقسیم میشوند. هر کدام از این قسمتها هاست نامیده می شود. هاست وظیفه ذخیره اطلاعات مانند کدهای سایت, محتوا, تصاویر و… را برای نمایش در اینترنت بر عهده دارد. هاستها در حالت کلی به دسته های زیر قابل تقسیم هستند:

  1. بر اساس سیستم عامل و زبان برنامه نویسی؛ هاست لینوکس و هاست ویندوز
  2. بر اساس کشور میزبان؛ هاست ایران و هاست آمریکا و …
  3. بر اساس قیمت؛ هاست ارزان و هاست رایگان و …
  4. هاست بر اساس کیفیت؛ هاست معمولی و هاست حرفه ای و …

سیستم عامل هایی که هاست لینوکس را ارائه می دهند از نوع لینوکس و سیستم عامل های هاست ویندوز از نوع ویندوز هستند.

برای مثال زبان php توسط هاست لینوکس پشتیبانی میشود در صورتی که هاست ویندوز از این زبان پشتیبانی نمی کند. در واقع هاست ویندوز از زبان هایی مانند asp پشتیبانی می کند پس بهترین هاست برای سایت های طراحی شده با این زبان، هاست ویندوز است.

هاست نامحدود
هاست لینوکس یا هاست ویندوز؟

ویژگی های هاست لینوکس

هاست لینوکس دارای مزایا و ویژگی های بسیاری است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • کارایی و عملکرد بالا
  • امکان اجرای PHP به صورت کامل
  • امنیت بالا
  • سرعت بالا
  • اجرای دستورات HTML
  • امکان نصب و راه اندازی نرم افزارهای مدیریت محتوا بر اساس PHP

هاست پایتون

هاست پایتون
هاست پایتون

پایتون ( Python ) در واقع یک زبان برنامه نویسی است که در سال 1980 معرفی شد. پایتون زبان برنامه نویسی کاملی است که میتوان آن را به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی در دنیا مطرح کرد. این زبان به دلیل قابلیت های بالایی که دارد در سراسر جهان بسیار پرکاربرد و محبوب است. ویژگی های زیرا را میتوان برای زبان برنامه نویسی پایتون برشمرد؛

  • نزدیک بودن به زبان انگلیسی
  • بهره وری بالا
  • یادگیری سریع و آسان
  • قابل اجرا و توسعه در تمامی سیستم عامل ها
  • خوانایی بالا
  • کسب درآمد بالا

برای بیانی ساده و بدون استفاده از اصطلاحات تخصصی باید بگوییم که؛

هاست پایتون، هاستی لینوکسی است که با اعمال تغییراتی در سرور و نصب امکانات مورد نیاز, برای استفاده سایت های طراحی شده با زبان برنامه نویسی پایتون بهینه سازی شده است.

در صورتی که وب سایت با زبان برنامه نویسی پایتون طراحی شده باشد، لازم است از هاستی سازگار با آن استفاده شود تا سبب افزایش سرعت و عملکرد بهتر آن شود. در نتیجه هاست پایتون بهترین انتخاب است.

چه کسانی از پایتون استفاده کرده اند؟

از جمله مشتریان صاحب نام این زبان برنامه نویسی محبوب میتوان به یوتیوب، اسپاتیفای، ناسا، یاهو، موزیلا، دراپ باکس و … اشاره کرد. در حالت کلی هاست پایتون مناسب اپلیکیشن ها و سایت هایی است که در آنها از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده شده است.

راه اندازی سایت پایتون

هاست پایتون
راه اندازی سایت با هاست پایتون

راحت ترین راه برای راه اندازی سایت پایتونی استفاده از هاست اشتراکی پایتون است. راه دیگر این است که سروری اختصاصی یا VPS راه اندازی کنید که برای برنامه نویسان تازه کار, کار راحتی نخواهد بود زیرا نیاز به دانش فنی بالایی دارد.

هاست اشتراکی پایتون

بسیاری از شرکتهای ارائه دهنده هاست به دلیل اینکه از دانش فنی بالایی برخوردار نیستند نمی توانند هاست اشتراکی ارائه دهند. پس کاربران و مدیران سایت هایی را که به هاست اشتراکی پایتون نیاز دارند به خرید سرور مجازی یا سرور اختصاصی تشویق می کنند. سرورهای مجازی و اختصاصی برای بسیاری از پروژه ها به صرفه نیستند و هزینه های بالایی دارند.

پس لازم است برای خرید هاست اشتراکی پایتون به دنبال یک شرکت ارائه دهنده حرفه ای و با تخصص فنی بالا بگردید.

هاست پایتون یا سرور های مجازی و اختصاصی؟

هاست پایتون
هاست پایتون یا سرور های مجازی و اختصاصی؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از سرورهای مجازی و اختصاصی در کنار هزینه های بسیاری که دارد نیاز به دانش فنی بالایی نیز خواهد داشت. زیرا تمام نرم افزارها و حتی سیستم عامل مورد نیاز باید توسط شما نصب شود. این کار نیاز به وقت و زمان زیادی دارد ضمن اینکه برخی نرم افزارها دارای لایسنس هستند و نیاز به خرید آنها با مبالغ بالایی است. در مقابل در یک هاست اشتراکی پایتون تمامی این موارد انجام شده است.

از دیگر معایب سرورهای مجازی و اختصاصی این است که در صورت بروز مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری و قطعی آن, کاربر باید آن را رفع کند. در صورتی که در هاست اشتراکی پایتون رفع تمامی مشکلات بر عهده شرکت ارائه دهنده سرویس است.

تنها مزیتی که میتوان برای سرورهای مجازی و اختصاصی در نظر گرفت این است که مدیریت این سرورها به طور کامل بر عهده کاربر است و از امنیت بالایی برخوردار می باشند. البته در هاست اشتراکی پایتون نیز با به روزرسانی های مدام و استفاده از نرم افزارهای خوب میتوان امنیت آن را تضمین کرد.

برای ثبت درخواست طراحی سایت خود توسط تیم افق وب به سفارش طراحی سایت مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ofoghweb.ir

سوال های متداول

 آیا میتوان کامپیوتری شخصی را به سرور تبدیل کرد؟

  • سرور باید به صورت شبانه روز و تمام وقت روشن باشد و بدون مشکل و یا حتی قطعی به پردازش بپردازد. ضمن اینکه سرورها به سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری قوی و یک متخصص برای رفع مشکلات احتمالی نیاز دارند که تمامی این ویژگی ها را نمی توان در یک کامپیوتر خانگی در نظر گرفت.

  هاست اشتراکی مناسب چه وب سایتهایی می باشد؟

  • استفاده از هاست اشتراکی مناسب وب سایتهایی می باشد که تازه شروع به کار کرده اند و بازدید کننده زیادی ندارند.

  چرا شرکت های ارائه دهنده هاست پایتون بسیار محدود هستند؟

  • ارائه هاست پایتون نیاز به تخصص و مهارت فنی بالایی دارد که تمامی شرکتهای ارائه دهنده از این مهارت ها برخوردار نیستند بنابراین این نوع هاست را ارائه نمی دهند.

در صورتی که تجربه استفاده از هاست پایتون را داشته اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.