یکی از انواع هاستی که توسط شرکتهای ارائه دهنده میزبانی, ارائه می شود هاست لینوکس حرفه ای است که در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آن آشنا کنیم و از مزیتها و معایب هر کدام اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این نوع هاست بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با مفهوم هاست

به بیان ساده و بدون استفاده از اصطلاحات تخصصی, هاست را میتوان به صورت زیر تعریف کرد؛

هاست (Host) یا میزبانی وب یک فضای محدود شده است که فایلها و اطلاعات وب سایت شما را نگهداری (میزبانی) می کند و آن را در صفحات وب نمایش میدهد. در واقع هاستی که برای وب سایتها خریداری میشود بخشی از سیستمی همیشه روشن است.

در صورتی که این سیستم لحظه ای خاموش شود سایتهایی که روی آن هاست قرار دارند، از دسترس خارج خواهند شد. برای این منظور شرکتهای هاستینگ ( یا ارائه دهنده هاست) دارای تیم های حرفه ای هستند که به صورت 24 ساعته و شبانه روزی مشکلات سیستم های روشن را بررسی میکنند تا در صورت نیاز آنها را رفع کنند. این شرکت ها نرم افزارهایی در اختیار دارند که به صورت لحظه ای اطلاعات هر بخش را گزارش میکند تا در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

در مقاله خرید هاست اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دادیم. پس قبل از هر اقدامی پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

ofoghweb.ir

انواع هاست

هاست لینوکس حرفه ای
انواع هاست

هاستها را معمولا میتوان براساس معیارهای زیر دسته بندی کرد؛

  1. براساس سیستم عامل و زبان برنامه نویسی؛ هاست لینوکس و هاست ویندوز
  2. براساس کشور میزبان؛ هاست ایران و هاست آمریکا و …
  3. براساس قیمت؛ هاست ارزان و هاست رایگان و …
  4. هاست براساس کیفیت؛ هاست معمولی و هاست حرفه ای و …
  5. براساس میزان مشترک شده در بخشهای تقسیم شده سرور؛ هاست اختصاصی, هاست اشتراکی و …

هاست لینوکس حرفه ای چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم هاستها را میتوان براساس سیستم عامل سرور به انواع هاست لینوکس و هاست ویندوز دسته بندی کنیم.

پس برای تعریف هاست لینوکس می توان گفت:

هاست لینوکس (Linux Hostig) یک سرویس میزبانی است که در آن سیستم عامل سرور یا میزبان ارائه دهنده خدمات لینوکس می باشد.

ویژگی های هاست لینوکس حرفه ای

هاست لینوکس حرفه ای دارای مزایا و ویژگی های بسیاری است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • کارایی و عملکر بالا
  • امکان اجرای PHP به صورت کامل
  • امنیت بالا
  • سرعت بالا
  • اجرای دستورات HTML
  • امکان نصب و راه اندازی نرم افزارهای مدیریت محتوا براساس PHP

هاست ویندوز

هاست لینوکس حرفه ای
هاست ویندوز

هاست ویندوز (Windows Hostig) نوعی دیگر از سرویس میزبانی است که در آن سیستم عامل سرور یا میزبان ارائه دهنده خدمات، ویندوز است.

مزایای هاست ویندوز

هاست ویندوز دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • استفاده راحت و آسان
  • امنیت خوب
  • قابل استفاده برای افرادی که مهارت بالایی ندارند
  • پشتیبانی از زبان های ASP, .NET, Visual Basic و C#
  • بهینه شده و پایدار برای نرم افزارهای مایکروسافت

هاست لینوکس حرفه ای

بی شک تمامی سایت ها تاکنون با مشکل سرعت پایین و کندی بارگذاری روبه رو بوده اند. این مشکل از عوامل مختلفی نشات می گیرد. علاوه بر سرور انتخاب شده برای سایت مورد نظر، نحوه طراحی سایت و … نیز میتواند بر این موضوع تاثیرگذار باشد.

هاست لینوکس حرفه ای از منابع بسیاری چون رم، پردازنده و … استفاده می کند و مناسب برای سایت‌هایی با بازدید بیشتر است. این هاست مناسب صاحبان وب سایت هایی است که سرعت بالای سایت, امنیت بالا و آپ تایم بودن, برای آنها دارای اهمیت است.

معمولا برای سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و کاربران بسیاری ندارند توصیه نمی شود تا از هاست لینوکس معمولی استفاده کنند. اما در مقابل سایت هایی که دارای کاربران و بازدید کننده های بسیاری هستند و نیاز به سرعت بالا و امنیت قوی دارند, توصیه میشود که هاست لینوکس حرفه ای را خریداری کنند.

آپ تایم ( UPTIME ) به چه معنی است؟

هاست لینوکس حرفه ای
UPTIME

آپ تایم بودن سرور به معنی “مدت زمانی است که سرور بدون قطعی کار میکند”.

از آنجایی که به وجود آمدن کوچکترین مشکل یا قطعی در سرور می تواند تمامی سایت های فعال روی آن را دچار مشکل کند یا حتی آنها را از دسترس خارج کند, بنابراین آپ تایم بودن از مهمترین ویژگیهای سرورها می باشد که باید مد نظر قرار بگیرد.

یک سئو خوب با هاست لینوکس حرفه ای

از آنجایی که هاست لینوکس حرفه ای سرعت لود و بارگذاری سایت را تا حد قابل توجهی بالا می برد, این موضوع  میتواند تاثیر مستقیمی بر سئو سایت نیز داشته باشد.

یکی از معیارهای مهم برای رتبه بندی یک سایت سرعت لود سایت و بازدیدهای کاربران میباشد. سایتهایی که از سرعت پایینی برخوردارند قطعا بازدید کننده های بسیاری نخواهند داشت. چرا که به دلیل سرعت پایین هر کاربر پس از اندکی صبر، وب سایت را ترک خواهد کرد.

برای ثبت درخواست طراحی و سئو سایت خود توسط تیم افق وب به برگه های سفارش طراحی سایت و درخواست سئو سایت مراجعه کنید.

سوال های متداول

✔ برای خرید هاست به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

  • زمانی که برای خرید هاست اقدام می کنید باید به مواردی از جمله ترافیک مصرفی سایت, ترافیک مصرفی در هر روز, پیش نیازهای مورد نظر برای سیستم مدیریت محتوا, زبانی که با آن سایت طراحی شده است و… دقت کنید تا بتوانید بهترین هاست را خریداری کنید.

✔ چه تفاوتی بین هاست لینوکس معمولی با حرفه ای وجود دارد؟

  • هاست لینوکس حرفه ای از منابع بسیاری چون رم، پردازنده و … استفاده می کند و مناسب برای سایت‌هایی با بازدید بیشتر است. این هاست مناسب صاحبان وب سایت هایی است که سرعت بالای سایت, امنیت بالا و آپ تایم بودن, برای آنها دارای اهمیت است. اگر وب سایتی که به تازگی طراحی شده نیاز به هاست لینوکس حرفه ای نخواهد داشت و هاست لینوکس معمولی برای آن کافی است.

✔ چه وب سایتهایی به هاست حرفه ای لینوکس نیاز دارند؟

  • وب سایتهای شرکتی, فروشگاهی و سازمانی که برای کارایی بیشتر نیاز به سرعت و امنیت بالا و منابع اختصاصی دارند، بهتر است برای وب سایت خود از هاست لینوکس حرفه ای استفاده کنند.