یکی از جدیدترین روش های فروش محصولات بازاریابی شبکه ای است. در این روش نوین از بازاریابی محصولات بدون واسطه و بدون نیاز به تبلیغات به دست مصرف کننده می رسد و سبب درآمدزایی می شود.به دلیل این که این نوع از بازاریابی بدون واسطه است و برای تبلیغات هزینه ی چندانی نخواهد شد لذا لازم است تا یک وب سایت برای این هدف راه اندازی شود. اما ضرورت طراحی سایت بازاریابی شبکه ای چیست؟ و چرا بر آن تاکید داریم؟ در ادامه ی این مقاله با جزییات بیشتری به این سوالات پاسخ خواهیم داد لذا با ما همراه باشید.

بازاریابی به چه معنی است؟

مفهوم بازاریابی به معنی تعاملی بین شرکت تولید کننده ی محصولات, بازار و مشتریان است که نتیجه ی آن فروش محصولات تولیدی شرکت و رفع نیاز بازار و مشتریان خواهد بود.

طراحی سایت بازاریابی شبکه ای
بازاریابی

در واقع بازاریابی مفهومی تازه یا بیگانه نیست که ما در سال های اخیر با ان روبه رو شده باشیم. بلکه تمامی تولید کننده ها سال هاست که با ان آسنا هستند و از اصول اولیه ی آن به صورت تجربی استفاده می کنند. اما مفهوم بازاریابی در سال های اخیر به صورت تخصصی و دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته است و حتی افرادی در این زمینه به تحصیل پرداخته اند. شرکت های بسیاری نیز به دنبال جذب افرادی با این تخصصص هستند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند و به سود برسند.

بازاریابی شبکه ای یکی از روش های بازاریابی است که در آن واسطه ای وجود ندارد. در واقع محصول شرکت مورد نظر توسط افراد خریداری میشود و در صورت رضایت به سایر افراد توصیه می شود و به همین ترتیب خریداران به صورت شبکه ای گسترش پیدا میکنند. در واقع تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی همین فروش محصولات است.در شبکه های هرمی افراد چیزی خریداری نمیکنند و بابت ورود افراد جدید به عنوان زیر شاخه کمیسیون دریافت میکنند.

دلایلی برای طراحی سایت بازاریابی شبکه ای

طراحی سایت بازاریابی شبکه ای
دلایلی برای طراحی سایت بازاریابی شبکه ای

از آنجایی که هدف از بازاریابی شبکه ای حذف واسطه ها و دسترسی راحت تر و با هزینه ی کمتر مشتری ها به کالاها می باشد لذا بهترین ایده داشتن یک وب سایت است.

در وب سایت به راحتی میتوان به معرفی محصولات پرداخت و فروش انلاین داشت که در این روزها بسیار پر طرفدار است. کاربران ترجیح میدهند که در ابتدا از ماهیت شرکت تولیدی اطلاعاتی به دست بیاورند و سپس کالای مورد نظر خود را جستجو کنند و در نهایت پس از خریداری آن را به راحتی تحویل بگیرند. که تمامی این نیازها با داشتن یک وب سایت رفع خواهد شد.

برای ثبت درخواست طراحی سایت خود توسط تیم افق وب به برگه ی سفارش طراحی سایت مراجعه کنید.

امکانات و ویژگی های یک سایت بازاریابی شبکه ای

یک وب سایت بازاریابی شبکه ای به طور پیش مفرض نیاز به امکانات و ویژگی هایی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. این نکته را در نظر بگیرید که متناسب با نیاز مشتری وب سایت مورد نظر میتواند دارای امکانات دیگری نیز باشد و یا امکاناتی از آن حذف شود. اما این امکانات و ویزگی های اولیه شامل چه مواردی می باشند؛

  • هر وب سایت باید یک بخشی با مفهوم ” معرفی ما ” داشته باشد تا در این بخش به توضیح کارها و معرفی زمینه های فعالیت تجارت مورد نظر بپردازد.
  • در بخشی دیگر وب سایت باید صفحه ای تحت عنوان ” تماس با ما ” داشته باشد تا کاربرانی که قصد ایجاد ارتباط با شرکت را دارند به راحتی بتوانند از این طریق اقدام کنند. این صفحه میتواند شامل آدرس صفحات اجتماعی فعال با زمینه ی کاری سایت باشد که برای ارتباط بهتر کاربران قرار داده شده است.
  • نداشتن محدودیت از لحاظ رشد هرم و کاربران ثبت شده در سایت از دیگر ویژگی هایی است که باید وب سایت بازاریابی از آن بهره ببرد.
  • طراحی چشم نواز و استفاده از المان های تصویری و بصری خوب  که سبب شود تا کاربر تمایل به ماندن در سایت داشته باشد.
  • انتخاب رنگ هایی مناسب و زیبا که اثر بخشی مطالب سایت را برای بازدید کننده چند برابر کند.
  • داشتن درگاه های پرداخت مختلف
  • امکان ثبت کاربران و ایجاد پروفایل مختص هر کدام
  • امکان مشاهده ی درختواره ای پیشرفت هر فرد و زیر مجموعه های او
  • امکان خرید
  • پشتیبانی
  • قابل مشاهده در موبایل؛ وب سایت بازاریابی طراحی شده باید قابلیت مشاهده در موبایل و سایر دستگاه ها مانند تبلت, رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها را داشته باشند. این کار در اصطلاح حرفه ای ریسپانسیو بودن یا واکنشگرا بودن نامیده میشود که امروزه یکی از حیاتی ترین امکانات هر وب سایتی است. زیرا بیشتر افراد با تلفن های هوشمند خود اقدام به بازدید از وب سایت ها می کنند لذا اگر وب سایت بازاریابی شبکه ای شما قابل رویت در این دستگاه ها نباشد بخش قابل توجهی از مشتریان بالقوه ی خود را از دست خواهید داد.
  • مدیریت آسان
  • امنیت بالا
  • دارای بخش نظرسنجی و انتقادات و پیشنهادها
  • طراحی ساده که سبب شود تا کاربران به راحتی به هر بخش مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

مراحل طراحی سایت بازاریابی شبکه ای

طراحی سایت بازاریابی شبکه ای
مراحل طراحی سایت بازاریابی شبکه ای

از جمله مراحلی که برای طراحی سایت بازاریابی شبکه ای و هر سایت دیگری طی میشود به اختصار به صورت زیر خواهد بود؛

  1. نیازسنجی مشتری و ملاقات حضوری برای دریافت اطلاعات لازم
  2. تحقیق و پژوهش
  3. برنامه ریزی و مشخص کردن متخصصین مورد نیاز برای هر قسمت
  4. طراحی اولیه
  5. برنامه نویسی
  6. نمایش نسخه ی اولیه ی سایت
  7. برطرف کردن ایرادهای احتمالی
  8. برنامه نویسی نهایی
  9. راه اندازی
  10. پشتیبانی
  11. شروع محتوا گذاری و بهینه سازی سایت

 

برای مشاهده ی تعرفه ها به تعرفه طراحی سایت/تعرفه مدیریت سایت/تعرفه سئو  مراجعه کنید.