هر کسب و کاری پس از راه اندازی و طراحی سایت برای پیشرفت و گسترش کار خود نیاز به بهینه سازی و سئو سایت دارد. سئو سایت اختصاصی و سایر سایت های طراحی شده نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه با مزایا و مراحل سئو سایت اختصاصی بیشتر آشنا خواهید شد.

چرا موتورهای جستجو مهم اند؟

چون بیشتر کاربران از موتورهای جستجو استفاده می کنند، بنابراین لازم است تا با یک بهینه سازی درست و اصولی، سایت اختصاصی رتبه خوبی توسط مرورگر دریافت کند و در اولین گزینه ها به کاربر پیشنهاد داده شود. اما سئو سایت اختصاصی به چه صورت انجام میشود؟ چه ملاکهایی سایتی اختصاصی را دارای سئو مناسب تلقی می کند؟ در ادامه به جواب این سوال ها خواهیم پرداخت.

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی را از دو بعد میتوان بررسی کرد.

  • نگاه اول به کلمه “اختصاصی” به گروه طراح وب سایت برمیگردد. به این معنی که شرکت مورد نظر که طراحی یک سایت تخصصی را برعهده دارد، باید به صورت حرفه ای و با بهره مندی از نرم افزارها و امکانات تخصصی برای طراحی اقدام کند.
  • نگاه بعدی به ویژگی ها و امکانات مورد نظر مشتری برمیگردد. به این معنی که باید نیازهای واقعی مشتری و مخاطبان آن شناسایی شود و برای این نیازها به صورت اختصاصی طراحی صورت بگیرد.

اهدافی که برای طراحی سایت اختصاصی دنبال میکنیم:

  1.  برند سازی از کسب و کار مورد نظر
  2.  معرفی محصولات و خدماتی که ارائه داده می شود
  3.  افزایش فروش
  4.  افزایش مشتری ها
  5.  فعالیت در محیط نامحدود جغرافیایی
  6.  ایجاد اعتماد و اطمینان
  7.  رقابت با سایر هم صنف ها
  8.  افزایش سرعت و تسهیل در خرید
  9.  ارتباطی بی واسطه با مشتری ها
  10.  بهبود شرایط پشتیبانی
  11.  و …

برای آشنایی بیشتر با سایت های اختصاصی و مزایا و معایب آنها به مقاله طراحی سایت اختصاصی مراجعه کنید.

سئو سایت اختصاصی چیست؟

یکسری فعالیتهای تخصصی و هوشمندانه که هدف از آن دریافت رتبه برای سایتهای اختصاصی، از موتورهای جستجو می باشد, “سئو سایت اختصاصی” می گویند. متخصصان سئو با توجه به شناختی که از الگوریتم ها و قواعد موتورهای جستجو دارند سعی میکنند این قواعد را روی محتوای سایت پیاده کنند تا مورد تایید موتورهای جستجو قرار بگیرد. پس از اینکه یک سایت اختصاصی رتبه خوبی در موتورهای جستجو دریافت کرد, در انتخاب های اول به کاربر پیشنهاد می شود و این به معنی افزایش بازدیدکننده های سایت و پیشرفت کاری سایت اختصاصی مورد نظر خواهد بود.

سئو سایت اختصاصی
سئو سایت اختصاصی چیست؟

سایت های اختصاصی به دلیل کدنویسی های ویژه و خاصی که دارند به سئو خاصی هم نیازمندند. برای سئو موفق این نوع از سایتها نیاز است که برخی کدهای آن تغییر کند. تغییر دادن کدهای اختصاصی نوشته شده توسط فرد دیگر و ایجاد تغییر در آن از کارهای دشوار در زمینه سئو و بهینه سازی به حساب می آید. بنابراین برای بهینه سازی سایتهای اختصاصی نیاز به صبر و حوصله می باشد.

مزایای سئو سایت اختصاصی

برای اینکه کاربران وارد سایت اختصاصی شوند دو راه کلی وجود دارد یکی اینکه از قبل با سایت مورد نظر آشنایی دارند و نام آن را مستقیم تایپ کرده و وارد سایت میشوند. دیگر اینکه از موتورهای جستجو کمک گرفته, کلمه کلیدی مورد نظرشان را تایپ میکنند و وارد سایت های پیشنهادی میشوند. راه دوم بیشترین طرفدار را دارد. حتی اگر کاربران با وب سایت مورد نظر آشنا باشند باز هم ترجیح میدهند از کلمات کلیدی استفاده کنند.

به همین دلیل است که تلاش برای کسب رتبه های اول در موتورهای جستجو بسیار زیاد است و شکل رقابتی به خود گرفته است. افزایش تعداد کاربران به معنی افزایش مشتریان بالقوه است. هر کدام از کاربران و بازدیدکننده هایی که وارد سایت شما می شوند، قابلیت این را دارند که به یک مشتری تبدیل شوند پس محتوانویسی سایت نیز برای کمک به سئو بسیار مهم است.

مراحل سئو سایت اختصاصی

اما با تمامی این تعریف ها و آشنایی با سئو سایت اختصاصی, سئو سایت از کجا شروع میشود و چه مراحلی دارد؟

سئو سایت اختصاصی
مراحل سئو سایت اختصاصی

در اولین مرحله از سئو سایت اختصاصی متخصصان سئو باید با صاحب سایت جلسه ای برگزار کنند و از زمینه های کاری و کلمات کلیدی مورد نظر آن اطلاعاتی را به دست بیاورند. انتخاب بهترین کلمه های کلیدی در این مرحله و با مشورت با صاحب اصلی سایت صورت می گیرد.

در مرحله دوم متخصصان سئو بهینه سازی و سئو ساختاری را آغاز می کنند تا محتوای موجود در سایت توسط موتورهای جستجو شناسایی و ارزیابی شود.

سپس سئو خارجی سایت انجام خواهد شد. مهم ترین بخش سئو خارجی دریافت بک لینک از سایت های معتبر می باشد. این بک لینک ها توسط موتورهای جستجو ارزیابی شده و اعتبار سایت را بالا می برند.

مهم ترین و یکی از اصلی ترین بخش های یک سئو موفق داشتن محتوای با ارزش و منحصر به فرد است.

معیار موتورهای جستجو برای ارزیابی تعداد محتوا نیست بلکه کیفیت آن می باشد. هر چه سئوکار روی محتوای تکراری و کپی شده از سایر سایتها کار کنند، باز هم اعتبار چندانی از طرف موتورهای جستجو نصیب سایت نخواهد شد. پس محتوای منحصر به فرد اهمیت بالایی دارد.

مشاهده نتایج

اینکه چه مدت طول میکشد تا نتایج سئو سایت اختصاصی مشاهده شود به عوامل بسیاری بستگی دارد. کلمات کلیدی استفاده شده, فعالیت رقبا, میزان جستجو و … که معمولا نتایج اولیه شش ماه بعد قابل ارزیابی خواهد بود. اما تاثیر کلمات کلیدی استفاده شده و میزان پیشرفت آنها پس از سه ماه قابل مشاهده است.

اهداف سئو سایت را میتوان خلاصه وار به صورت زیر بیان کرد:

  • سبب افزایش بازدید از وب میشود.
  • ترافیک سایت را افزایش می دهد.
  • موجب افزایش رتبه سایت میشود.
  • برند سازی
  • امکان خوبی برای تبلیغات به وجود می آورد.
  • فروش محصولات را در سایت های فروشگاهی افزایش میدهد.

انواع سئو سایت

سئو سایت اختصاصی
انواع سئو سایت

انواع مختلفی از سئو وجود دارد، از جمله؛

  1. سئو درون صفحه
  2. سئو بیرون صفحه
  3. سئو کلاه سفید
  4. سئو کلاه سیاه

سئو سایت درون صفحه

سئو درون صفحه ای به بهینه سازی محتویات وب سایت مانند متن ها, تصاویر و کدها و … مربوط میشود که بسیار با اهمیت است. اهمیت این نوع از سئو به این دلیل است که هرگونه تغییر در محتویات تاثیر مستقیم روی نتایج موتورهای جستجو دارد و این بخش کاملا در اختیار سئوکار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سئو پیشنهاد می کنیم به مقاله سئو سایت نگاهی بیندازید.