ضرورت طراحی سایت و حضور در دنیای آنلاین این روزهای بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به فعالیت های گسترده در این فضا تمامی مشاغل به نحوی تمایل به حضور در دنیای آنلاین و راه اندازی سایت را دارند.اما برای برخی مشاغل شاید بحث هزینه ها و مبالغ دریافتی برخی شرکت های طراحی سایت یک مشکل بزرگ باشد که در این مقاله قصد داریم با معرفی طراحی سایت ارزان راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم. با این راه حل تمامی مشاغل حتی آنهایی که بودجه ای محدود دارند میتوانند یک وب سایت داشته باشند و از مزایای آن بهره مند شوند.

طراحی سایت ارزان به چه معنی است؟

در طراحی یک سایت, عوامل مختلفی تعیین کننده ی قیمت نهایی خواهند بود. از جمله ی این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. اولین نکته نوع سایت است. برای مثال سایتهای فروشگاهی به دلیل اینکه نیاز به امکانات بیشتری دارند از هزینه ی بیشتری برخوردارند
  2. امکانات یک وب سایت نیز نقش مهمی در هزینه ها خواهند داشت.
  3. افزونه های موردنیاز برای یک سایت هر چه تعداد بیشتری داشته باشند به طبع هزینه ی بیشتری را به همراه خواهند داشت.
  4. ساختار گرافیکی مد نظر
  5. نقشه ی سایت یا به نوعی اندازه ی سایت
  6. سرعت سایت
  7. بهینه سازی
  8. حجم مود نیاز اطلاعات
  9. امنیت
  10. پشتیبانی
  11. منحصر به فرد بودن
  12. و…

همانطور ک در بالا به آن اشاره کردیم عوامل مختلفی تعیین کننده ی قیمت طراحی یک سایت هستند. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که حذف کدام یک از این عوامل سبب میشود تا یک وب سایت ارزان تر طراحی شود؟ آیا قسمت حذف شده نقش حیاتی در وب سایت ندارد؟ یا در آینده و برای کاربری های بیشتر ما را با مشکل مواجه نخواهد کرد؟

طراحی سایت ارزان
طراحی سایت ارزان

برای پاسخ دادن به سوالات بالا باید بگوییم که برای کاهش هزینه های طراحی سایت لازم است برخی ویژگی ها کمرنگ شوند یا در صورت نیاز حذف شوند. اما این حذف به معنی کاهش کارایی سایت مورد نظر نخواهد بود. برای مثال ویژگی ” منحصر به فرد بودن” میتواند حذف شود. کسب و کارهای نوپا که نیاز به یک سایت برای معرفی خود دارند اما با محدودیت بودجه نیز روبه رو هستند نیازی به طراحی سایت منحصر به فرد و ویژه نخواهند داشت. در صورتی که از قالب های آماده استفاده شود که برخی از آنها به صورت رایگان یا با هزینه های بسیار کم در دسترس هستند, میتوان تا حد زیادی هزینه ها را کاهش داد. این قالب ها به دلیل اینکه قیمت مناسبی دارند, دارای امکانات کاملی هستند و کار با آنها راحت است, بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

از این قالب های آماده شرکت های طراحی سایت با هدف سرعت بخشدن به انجام پروژه ها و کاهش هزینه ها استفاده میکنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این قالب ها این است که هر فرد فارغ از اینکه از طراحی سایت چیزی بداند یا نه میتواند با استفاده از آموزش های موجود در اینترنت, برای طراحی سایت اقدام کند.

با توجه به توضیحات مطرح شده برای کاهش هزینه های طراحی سایت, برخی امکانات غیر ضروری حذف و برخی دیگر کمرنگ میشوند.

تفاوت طراحی سایت ارزان با طراحی سایر سایت ها

در طراحی سایت ارزان از گرافیک پیچیده و ویژه استفاده نمیشود. قطعا در صورتی که گرافیک مورد تقاضا از نوع ویژه و خاص باشد نیاز به کار طولانی یک گرافیست حرفه ای دارد که هزینه ها را بالا خواهد برد. لذا استفاده از یک گرافیک ساده و جذاب میتواند مناسب یک سایت در این سطح باشد.

طراحی سایت ارزان
تفاوت طراحی سایت ارزان با سایر سایت ها

در صورتی که در طراحی سایت مورد نظر از قالب های اختصاصی یا کد نویسی مستقل استفاده شود طبیعی است که هزینه ها بالا میروند.

در طراحی سایت ارزان نیازی به خرید هاست اختصاصی نخواهد بود. هاست اختصاصی ضمن اینکه هزینه ی زیادی به همراه خواهد داشت سالانه نیز هزینه هایی را برای صاحب سایت به همراه دارد. از طرفی برای یک کسب و کار نوپا استفاده از هاست مشترک تغییری در سرعت سایت و میزان کارایی آن ایجاد نخواهد کرد لذا با هدف کاهش هزینه ها بهتر است در ابتدا از یک میزبانی مشترک استفاده کرد. سپس با گسترش کسب و کار و افزایش بازدید کننده ها هاست را به صورت اختصاصی گسترش داد.

تجربه نشان داده است که برای سایت های کوچک و نوپا مشکلات امنیتی کمتری به وجود خواهد آمد لذا یکی دیگر از مواردی که سبب طراحی ارزان یک سایت میشود استفاده از سیستم ها و برنامه های امنیتی کم هزینه است.

قیمت پایین یعنی کیفیت پایین؟!

در ابتدا باید این طرز تفکر را دور بریزیم. این یک تصور اشتباه است که قیمت پایین یک خدمت یا محصول ملاکی است برای تعیین کیفیت پایین آن. در ادامه باید بگوییم که متناسب با هر شغل و هر سطح فعالیتی, یک وب سایت ویژه طراحی میشود. در واقع برای کاهش هزینه های طراحی سایت امکانات غیر ضروری حذف میشوند نه امکانات حیاتی و مهم. برای مثال چه لزومی دارد یک سایت آگهی دارای پنل فروش آنلاین باشد در صورتی که قصد فروش هیچ محصولی را ندارد. لذا این یک ویزگی غیر ضروری برای این سایت است که باید حذف شود تا هزینه ها تا حد چشمگیری کاهش یابد.

برای ثبت سفارش طراحی سایت ارزان خود توسط تیم افق وب به  درخواست طراحی سایت مراجعه کنید.

مزایای طراحی سایت ارزان

اولین مزیت داشتن یک وب سایت ارزان این است که شما مانند سایر مشاغل یک وب سایت خواهید داشت و در آن به فعالیت مشغولید و برای پیشرفت آن در آینده برنامه ریزی میکنید. تفاوتی ندارد که شما چه نوع سایتی و با چه میزان هزینه طراحی کرده اید در هر صورت میتوانید از این طریق به بهترین شکل با کاربران و مخاطبان خود در ارتباط باشید.

طراحی سایت ارزان
مزایای طراحی سایت ارزان

مزیتت دیگر سایتهای ارزان این است که پروسه طراحی در مدت زمان کمتری انجام میشود.

همانطور که گفتیم در طراحی سایت ارزان قرار نیست هیچ ویژگی مهمی حذف شود لذا سایت طراحی شده قابلیت نمایش در سایر دستگاه ها مانند تلفن همراه, تبلت و لپتاپ را خواهد داشت که این به معنی جذب بیشتر مخاطب است. این ویژگی را ریسپانسیو یا واکنشگرا می نامند.

 برای آگاهی از تعرفه های افق وب به برگه ی تعرفه طراحی سایت مراجعه کنید.